• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • helene306
    Jen nifer skrev 2010-01-31 16:43:27 följande:
    okej men de måste stå alltså?för kryddan jag köpte står de bara dom rena igridinerna, alltså vad det är för kryddor blandat i. Men inga E nummer lr glutamat stod under ingridienseren fråga till, jag är sååå galet sugen på taco, med riktig hederlig tacokrydda. Har inte alla kryddor hemma så ja kan blanda själv, hur mycket synd är de att köpa en färdig påse med krydda? Vet att de är tillsatser o inte bra för kroppen, men annars ur lchf och kolhydrat syn??
    En tacopåse, tror det är Santa Marias innehåller 46 g kolhydrater. Det blir en del och de kryddor du köper hem för att blanda egen tacokrydda räcker längre.
  • rasajj
    Penno skrev 2010-01-31 16:23:41 följande:
    Mums för semlor  men kan man göra semla á la LCHF?? Någon som har något bra recept att dela med sig nu när fettisdagen närmar sig :)
    Kolhydrater i fokus hade recept pa LCHF semlor forra aret, jag testade aldrig, men funderade pa det..

http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=eab4c90a-8c40-4d08-b644-bd86d09565a7

Jag ska testa ooopsies med kardemumma iar, tror jag.. Och stevia som sotningsmedel.
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • slapback

Någon som hittat något bra "bröd"recept? Jag gillade inte sesambrödet eller dyl. Jag vill hitta ett recept som är utan en massa ägg så att det inte smakar typ som omelett. Kan man inte göra en mjölblandning av fiberhusk och fibrex oxh krossade sesamfrön och använda det som mjöl i vanligt bröd? Jag vill äta bröd! Det är väl det enda jag saknar med LCHF. Annars tycker jag att det går finfint att utesluta kolhýdrater. Saknar faktiskt inte kolhydrater alls.
    Någon som har några bra tips på "bröd"?

• Kenzie
    slapback skrev 2010-01-31 18:18:17 följande:
    Någon som hittat något bra "bröd"recept? Jag gillade inte sesambrödet eller dyl. Jag vill hitta ett recept som är utan en massa ägg så att det inte smakar typ som omelett. Kan man inte göra en mjölblandning av fiberhusk och fibrex oxh krossade sesamfrön och använda det som mjöl i vanligt bröd? Jag vill äta bröd! Det är väl det enda jag saknar med LCHF. Annars tycker jag att det går finfint att utesluta kolhýdrater. Saknar faktiskt inte kolhydrater alls. Någon som har några bra tips på "bröd"?
    Googla på lembasbröd, det absolut godaste LCHF-brödet tycker jag. Blir lite som scones i konsistensen.
    Lights will guide you home...
  • Jen nifer
    helene306 skrev 2010-01-31 17:18:02 följande:
    En tacopåse, tror det är Santa Marias innehåller 46 g kolhydrater. Det blir en del och de kryddor du köper hem för att blanda egen tacokrydda räcker längre.
    jäklar, tur att jag inte valde det då :D
    Mollys & Minnas mamma
  • Flapper

Glöm inte att skriva i menytråden som det är länkat till i ts! Det är toppen att så tips av er andra!

Någon som kan länka till vikttråden förresten?

• sara1981

Tack för svaren ang andedräkten. Jag har ju trots allt hållit på en månad nu så jag hoppas att det går över snart då.

Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981

Hur är det förresten med kebab? Hittade nån info om att det innehöll
    3g kolhydrater/100g. Någon som vet om det stämmer?
    Åt nämligen en kebebsallad idag..{#lang_emotions_embarassed}

Amilia 2006 Max 2008
  • helene306
    sara1981 skrev 2010-01-31 20:58:29 följande:
    Hur är det förresten med kebab? Hittade nån info om att det innehöll 3g kolhydrater/100g. Någon som vet om det stämmer?Åt nämligen en kebebsallad idag..
    Ingen aning, är det inte mer än så?? Jag brukar alltid ta en kebabsallad när vi ska äta skräpmat och jag unnar mig det utan att tänka på vad det innehåller Hellre kebabsallad än pizza liksom
  • sara1981
    helene306 skrev 2010-01-31 21:09:35 följande:
    Ingen aning, är det inte mer än så?? Jag brukar alltid ta en kebabsallad när vi ska äta skräpmat och jag unnar mig det utan att tänka på vad det innehåller Hellre kebabsallad än pizza liksom
    Jo, jag tyckte också att det var ett av de bästa alternativen. Jag sökte lite på google och hittade 3g, men hade för mig att det var mer. Tänkte så man har lite koll inför framtiden.
    Amilia 2006 Max 2008