• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • HannaS83

Jag har ätit low carb nu i en vecka och gatt ner 3kg Jippi! :) Bara 17 kvar.... :(

Ni som vet hur är det egentligen med alkohol är det verkligen totalföbjudet även om man haller sig under ca 20k per dag kan det stoppa viktminskning?

*tog ett par glas vitt vin i helgen* men räknade kolhydraterna ok eller ej?

• HannaS83

tips om bröd* Atkins.com har massor med recept och man kan berställa low carb produkter inklusive ett speciellt mjöl som man kan baka med. Har inte beställt själv ännu men funderar pa det. Sidan är dock pa engelska och recepten har americanska matt vilket e lite jobbigt..

• Emmi2

Gjorde lembasbröd ikväll (stör mig lite på namnet hihi) och det blev jättegott. Slängde i psylliumfrön som varken ger smak eller kalorier. Lite väl gott kanske det blev, men det kan man leva med {#lang_emotions_laughing}

• Kickiliisa
    HannaS83 skrev 2010-01-31 21:27:28 följande:
    Jag har ätit low carb nu i en vecka och gatt ner 3kg Jippi! :) Bara 17 kvar.... :(Ni som vet hur är det egentligen med alkohol är det verkligen totalföbjudet även om man haller sig under ca 20k per dag kan det stoppa viktminskning?*tog ett par glas vitt vin i helgen* men räknade kolhydraterna ok eller ej?
    Vin är väl det som är mest ok i alkoholväg. Ett par glas vin gör nog ingen större skada, även om alkohol inte är bra för fettförbränningen.
  • rasajj
    HannaS83 skrev 2010-01-31 21:32:58 följande:
    tips om bröd* Atkins.com har massor med recept och man kan berställa low carb produkter inklusive ett speciellt mjöl som man kan baka med. Har inte beställt själv ännu men funderar pa det. Sidan är dock pa engelska och recepten har americanska matt vilket e lite jobbigt..
    Jag hjalper garna till att oversatta om det behovs. Jag har testat atkins bakmixer, de ar ingen hit tycker jag.. Daremot ar jag lite nyfiken pa den har:

http://www6.netrition.com/tova_carbquik_page.html
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • HannaS83

saargr:
    da ska jag inte beställa atkinsmjölet!
    Ja det mjölet later ju bätte jag tycker inte det later sa gatt med soja protein i bröd som det är i mkt recept.

Har du testan nagra av deras bars det skullle va gott med lite sött nang gang ibland.

• rasajj
    HannaS83 skrev 2010-01-31 21:56:22 följande:
    saargr:da ska jag inte beställa atkinsmjölet! Ja det mjölet later ju bätte jag tycker inte det later sa gatt med soja protein i bröd som det är i mkt recept. Har du testan nagra av deras bars det skullle va gott med lite sött nang gang ibland.
    Atkins bars ar inge goda, tycker jag.. daremot sa ar Atkins endulge helt ok. Men det ar ju mer som godis da, inte maltidsersattning. Atkins shakes ar ok.. Choklad iallafall, om den ar iskall. Men jag kan lika garna avsta..
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • blomman 2

Tusen tusen TACK för all hjälp angående hur jag ska räkna ut det jag ska äta,nu har jag lite mer "kött på benen"!
    Ska gå in på den hemsidan som någon tipsade mig om,där man kan få hjälp med att räkna ut vad man ätit under en dag,toppen!
    Hoppas att centimetrarna och ett och annat kilo lossnar nu!
    Det är bara att kämpa på,så jag håller tummarna för mig och alla er andra som kör detta race!

• Lullisgirl
    HannaS83 skrev 2010-01-31 21:27:28 följande:
    Jag har ätit low carb nu i en vecka och gatt ner 3kg Jippi! :) Bara 17 kvar.... :( Ni som vet hur är det egentligen med alkohol är det verkligen totalföbjudet även om man haller sig under ca 20k per dag kan det stoppa viktminskning? *tog ett par glas vitt vin i helgen* men räknade kolhydraterna ok eller ej?
    Enligt Skaldeman ska man helst dricka rött vin och göra det EFTER en fet måltid. Då gör det minst skada på din fettförbränning.
  • strommis

Hej tjejer nu har jag lagt in två recept i mat-tråden
    det ena kan man använda som antingen bröd eller pizzabotten,
    och det andra är ett nötbröd som jag själv inte har provat men det lät enkelt att göra.