• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Lullisgirl

*testar viljestyrkan* Jag bakar kanelbullar till sonens födelsedag på onsadg. Luktar ljuvligt! :) 

*jagskainteätaenendajagskainteätaenendajagskainteätaenendajagskainteätaenendajagskainteätaenendajagskainteätaenendajagskainteätaenendajagskainteätaenenda*
  • helene306

Åh kära nån ... jag provade att göra Lembasbröd och har nu fått i mig en (gjorde den aningens större än handflatan) med ost och Bregott och är så himla mätt! Gott var det också så detta lär jag göra igen, det smakade grovt bröd. Till och med maken godkände det Nästa gång ska jag ha i lite mer aniskrydda bara.

• Penno
    helene306 skrev 2010-02-01 18:47:36 följande:
    Åh kära nån ... jag provade att göra Lembasbröd och har nu fått i mig en (gjorde den aningens större än handflatan) med ost och Bregott och är så himla mätt! Gott var det också så detta lär jag göra igen, det smakade grovt bröd. Till och med maken godkände det Nästa gång ska jag ha i lite mer aniskrydda bara.
    Nu blev jag lite nyfiken på hur du gjorde dina :)

Jag har nämligen oxå gjort dessa idag men blev inte nöjd med smaken. Mina smakade inte grovt bröd utan snarare salt/majonäs-aktigt. Jag blandade ner linfrön, sesamfrön, lite fibrex...
  • helene306
    Penno skrev 2010-02-01 18:57:06 följande:
    Nu blev jag lite nyfiken på hur du gjorde dina :)Jag har nämligen oxå gjort dessa idag men blev inte nöjd med smaken. Mina smakade inte grovt bröd utan snarare salt/majonäs-aktigt. Jag blandade ner linfrön, sesamfrön, lite fibrex...
    Har precis lagt recept i bloggen

www.helenesbaksida.blogspot.com
  • helene306
    Penno skrev 2010-02-01 18:57:06 följande:
    Nu blev jag lite nyfiken på hur du gjorde dina :)Jag har nämligen oxå gjort dessa idag men blev inte nöjd med smaken. Mina smakade inte grovt bröd utan snarare salt/majonäs-aktigt. Jag blandade ner linfrön, sesamfrön, lite fibrex...
    Jag är inte så förtjust när majonnässmaken tar över så jag hade i anis för att "dölja". Jag hade inte i salt heller om det kan ha gjort något?
  • jagäraf
    helene306 skrev 2010-02-01 19:18:53 följande:
    Jag är inte så förtjust när majonnässmaken tar över så jag hade i anis för att "dölja". Jag hade inte i salt heller om det kan ha gjort något?
    Jag gjorde lembasbröd igår men inte på majonnäs utan philadelphiaost och de smakade i princip som bröd.
  • helene306
    jagäraf skrev 2010-02-01 20:13:43 följande:
    Jag gjorde lembasbröd igår men inte på majonnäs utan philadelphiaost och de smakade i princip som bröd.
    Åh, då får jag testa det nästa gång! Jag använder aldrig philadelfiaost så det fanns inte hemma men är säkert ett bättre alternativ för att komma ifrån majonnässmaken?
  • Parniara

Jag gillar flatbröd med mycket pålägg. Brukar tröttna på att bara äta leverpastejen och då tar jag en bi flatbröd och brer på. Inte varje dag, men när jag behöver nåt knaprigt.

Nybörjartips: kostdokton.se Där finns i princip hur mycket info som helst.
    annt tycker jag att man inte behöver lika mycket hjälp med lchf som andra metoder. Finns bara 1 regel: ät gott och njut maten utan att äta kolhydrater.

På sidan kolhydrater i fokus finns mycket folk om man vill ha snabba svar. Annars är vi ju många som bloggar om ämnet.

• Penno

Tack för era tips angående lembasbrödet! Ska testa nästa gång att blanda i anis och göra på philadelphiaost istället för majonäs.

• Jen nifer

jag har syndat idag ;)

Bjöd vänner på mat och gjorde en kycklinggryta och ris. Självklart inget ris. Men hade lite ketchup och lite redning i såsen =/ hehe men inget dålgt samvete. Har inte fuskat de minsta på 2 veckor så ja ska väl klara lite ketchup och redning :)

Mollys & Minnas mamma