• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • saltflingan

Jag trillade dit så stort igår. Åt kolhydrater hela dagen. Kanske för att jag inte mådde så bra, hade ont i huvudet hela dagen.

Jag har ju ätit lchf förut med enormt fina resultat när det gäller såväl hälsa, kg och cm. Men nu verkar det inte funka alls. Har inte ens tappat någon vattenvikt och ingen skillnad när det gäller byxor heller. (hinner inte mäta men går efter hur byxorna sitter) Funderar på om kroppen kan ändras så mycket av en graviditet att denna kost inte längre passar min kropp?

• Ulf Harrys Farsa
    Lullisgirl skrev 2010-01-31 09:57:21 följande:
    E621 är glutamat
    ....och helt ofarligt, finns inga bevis för att E621 skulle vara skadligt alls.
  • Lady Dahmer
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-02-10 10:46:12 följande:
    ....och helt ofarligt, finns inga bevis för att E621 skulle vara skadligt alls.
    tvärtom. det finns massvis med väldokumenterade biverkningar som följer av glutamat.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Penno
    Tant Elin skrev 2010-02-10 09:53:01 följande:
    jodå, det går. Har du gått upp 1,5kg på 4 dagar är det säkert massa vätska du samlat på dig iom massor med kh. Kör strikt i några dagar, så försvinner vätskan igen.Släng allt du har i skafferiet, var hård när du är i affären. Tro mig det blir lättare med tiden. Har ätit LCHF sen i augusti och kan se på när maken äter godis/chips och kakor utan att bli sugen!Dock saknar jag känslan att få vräka i mig godis, vill inte ha själva godiset (luktar tom äcligt nu) men bara att få äta (beteendet, och sysselsättningen)
    Nu blev jag peppad igen, tack!! Ska köra strikt nu ett par dagar så hoppas jag på snabba resultat :)
  • MiaP
    TheLove skrev 2010-02-10 09:31:15 följande:
    Någon som har tips på nått snacks man kan äta framför tven på kvällen? Är så sugen på nått... Annars har jag väldigt problem med att komma på vad man kan äta för frukost, blir bara omeletter hela tiden.... Det tar ju sån tid, nått som går snabbt skulle inte sitta fel...
    Jag älskar att sitta och äta räkor på kvällen. Räcker också länge. Vill man kan man dippa i någon god sås.

Stek ägg på vanligt vis med bacon till frukost. Gott. Köp någon god röra eller blanda själv med keso, CF eller vad du nu har hemma. Jag hade ett WW recept någonstans på ostkaka gjord på keso och ägg. Borde ju funka om det inte är något annat konstigt i. Ska leta.
  • LoveMyFamily

Någon som har boken....

"Vägen från 137 kg" med Anna J D Jacobsson?

Har du även hennes senaste bok " Från mitt kök"?

Är det bra recept i den?

Tacksam för svar
  • Tant Elin
    LoveMyFamily skrev 2010-02-10 12:06:16 följande:
    Någon som har boken.... "Vägen från 137 kg" med Anna J D Jacobsson?Har du även hennes senaste bok " Från mitt kök"?Är det bra recept i den? Tacksam för svar
    nej, men brukar läsa lite på hennes blogg ibland:
    http://annajdjacobsson.wordpress.com/
  • Tant Elin

har inte läst recepten så noga faktiskt.

Jag brukar googla fram recept på det jag är sugen på, tex "LCHF kyckling recept" för att få kycklingrecept osv..

• Tant Elin

å, blir så arg på mig själv, hade inte tillräckligt med lunch, försökte dryga ut den med extra sallad. Men självklart blev jag inte mätt, och då blir eftermiddagen en enda äta-mellanmål orgie....suck att man aldrig lär sig.