vit pion skrev 2010-02-10 15:00:17 följande:
Jag har nu kört dieten i ca 2 veckor. Det händer ingenting på vågen, möjligtvis att den visar något mer. Jag har inte fuskat med några kolhydrater eller så. Man blir så deppig. Jag vill verkligen gå ner mina 5 kg´s övervikt. Går alla verkligen ner?????
Det kan ta längre tid än två veckor innan man går ner, tålamod
Är du säker på att du äter rätt, ofta äter man mera kolhydrater än man är medveten om. Lägg in allt i tex
matdagboken.se för att få en överblick. Räcker med att man lägger in allt man äter i ett par dagar för att få någorlunda bra koll.
matmängden, gäller att äta lagomt mycket, annars bränner ju inte kroppen lagrat fett, utan klarar sig på det man äter. En handflata protein, en handflata sallad/grönt och en knuten näve med gräddig sås brukar vara lagomt (iaf enligt
http://www.annahallen.se/ som skrivit några inlägg om just detta om du orkar läsa igenom hennes blogg)
Sen är det så att ju mindre man har att gå ner, desto svårare kan det vara. Jag har bara 1-2kg att bli av med och har inte gått ner ett gramm sen i augusti! Men jag börjar acceptera det nu och försöker istället lägga fokus på hur BRA jag mår på denna maten. Magen är lugn, inte uppblåst, inga IBS problem längre