• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Sagalin

Tant Elin, jag vet precis hur det är. Jag kan inte köpa hem vissa mejeriprodukter och ost. Jag tänker i affären att jag måste köpa det för att övriga familjen vill ha tex ost. Men sen står jag där och hyvlar upp hela osten...

• helene306
    Sagalin skrev 2010-02-21 20:35:29 följande:
    Tant Elin, jag vet precis hur det är. Jag kan inte köpa hem vissa mejeriprodukter och ost. Jag tänker i affären att jag måste köpa det för att övriga familjen vill ha tex ost. Men sen står jag där och hyvlar upp hela osten...
    men visst är det gott?
  • Tant Elin
    Sagalin skrev 2010-02-21 20:35:29 följande:
    men nu är grädden iaf slut, och jag har tagit en promenad för att känna mig lite bättre till mods

Kunde ha fuskat med nåt värre, typ chips eller massor med godis, så det är ju ingen katastrof faktiskt
  • Jen nifer
    Tiger Af Lilja skrev 2010-02-21 20:15:49 följande:
    helt klart LYCKADE frallor är  så lycklig att man har ett bröd..receptet här kommer då LCHF frallorDu behöver:50 g Apetina eller dylik "feta"1 dl Turkisk yoghurt1 ägg2 msk fiberhusk2 tsk bakpulver1 msk kruskakli½ tsk linfrönen nypa havssaltMosa osten väl. Tillsätt yoghurt och ägg och rör ihop noga. Tillsätt bakpulver och fiberhusk,kruskakli,linfrö och salt och rör noga igen. Låt degen svälla 10 minuter. Rulla ca 6 små bullar och lägg på bakplåtspappersklädd plåt. Baka ca 20 minuter i 200 graders ugn. Låt kallna helt på plåten innan du rör dem. garnera frallorna med linfrö eller hackad mandel om du vill innan du bakar.
    tack, kommer helt klart att testa det :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Sagalin
    helene306 skrev 2010-02-21 20:36:48 följande:
    men visst är det gott?
    Jo, men så dumt! Jag har gått upp en hel del kilon pga osthyvling.
    Tant Elin skrev 2010-02-21 21:07:27 följande:
    men nu är grädden iaf slut, och jag har tagit en promenad för att känna mig lite bättre till mods Kunde ha fuskat med nåt värre, typ chips eller massor med godis, så det är ju ingen katastrof faktiskt
    Så brukar jag tänka att trots allt så överäter/hetsäter jag LCHFmat och inte massa kolhydratsmat.
  • saltflingan
    Felicia Adrian skrev 2010-02-21 17:52:57 följande:
    Måste bara fråga varför det är bra? Uppväxt med diabetes i släkten och alltid fått höra och står även på beskrivningar om sjukdomen osv. Att luktar man aceton i anderäkten eller/och svettningar är detta ett av de tydliga tecknen på diabets. Plus går man ner i vikt och dessutom är törstig oftare än normalt (dricker mer än vanligt) så är det jätte tyldiga tecken...
    Bra för att det betyder att min kropp har gått över till fettdrift. Har inte kännt av några fördelar så för mig var det jättepositivt att få veta att kroppen fattat gallopen även om jag inte sett några resultat än. 

Har noll koll på diabetes så det kan jag inte kommentera. Men att lukta aceton under en kort period när kroppen går över till fettförbränning är vanligt och inget att oroa sig för.
  • musli

Usch... Idag åt jag en Cupcake med frosting och fy katten vad sött!!! Och nu är magen uppblåst och jag har säkert blivit en tjockis igen... 

Dum man är ibland........

Hanna 050511 & Elias 090910
  • Sagalin
    Pixxi skrev 2010-02-21 19:29:26 följande:
    Tänkte äta detta ett tag, vad tror ni om det? Frukost: Ägg ( stekt eller kokt med smör ) Grönt theLunch: Stekt ägg med tonfisk, ost och smörMiddag: Kött/ fisk med sallad / eller vitkålMellanmål ost/ vitkål
    Ser bra ut.
    Glöm inte fettet till middagen i form av en god sås eller kryddsmör.
    Jag hoppas frukosten är åtminstone två ägg och inte bara 1, detta är ingen svältkur.
  • Cam82

Jag har ätit godis och chips i helgen, fy fy, men det var vekrligen gott, har inte gjort det på evigheter, men inatt hade jag såna gaser i magen så ojoj, men har inte haft ont i magen, så jag hoppas att mitt magont inte tänker fortsätta nu när jag fortsätter igen. Är det någon annan som har syndat?

• Sirling

Jag har ätit enligt lchf en vecka nu och är in o läser här ofta för att ta del av alla tips och tankar. Jag vet om detta med den konstiga andedräkten o törsten, men jag tycker också att mina tänder lätt får en konstig beläggning o huden i ansikte o händer är snuuuustorra. Har det ngt med kosten att göra tror ni?