• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • juzze
    maccadam skrev 2010-02-21 17:45:32 följande:
    hur e d med honung om man vill ha nåt lite sött typ på youghurten på morgonen e d big no no? tänkte nån tesked lr så
    Det beror ju på hur strikt du vill vara, men rent generellt rekommenderas inte honung inom lchf.
  • Pixxi
    Lullisgirl skrev 2010-02-21 19:11:57 följande:
    Sparris och Squash äter vi en del. Broccoli funkar och alla salladssorter. Spenat ska tydligen vara rena hälsokosten när man äter LCHF. Allt ovan jord är okej tror jag men var försiktig med röda grönsaker typ tomat o paprika.
    Tack för svaret
  • Tiger Af Lilja

Jag åt världens godaste köttgryta idag hos min farmor, skipapde potatisen till och hon fixade grönsaker istället fy satan i gatan vad gott :)

Är i full gång att göra lchf frallor blir receptet gott och bra skriver jag ut det.. beräkande kollisar per fralla är  1,3 ..inte farligt alls..

• Pixxi

Tänkte äta detta ett tag, vad tror ni om det?

Frukost: Ägg ( stekt eller kokt med smör ) Grönt the

Lunch: Stekt ägg med tonfisk, ost och smör

Middag: Kött/ fisk med sallad / eller vitkål

Mellanmål ost/ vitkål

• Dejsi

Slutade helt med grönsaker och mjölk. 2 kg försvann på några dagar{#lang_emotions_surprised}

• sara1981
    helene306 skrev 2010-02-21 17:23:42 följande:
    Jag som har 0 koll : Vad blev det?
    De där choklad"muffinsarna" som det var recept på tidigare i tråden!
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    Felicia Adrian skrev 2010-02-21 17:52:57 följande:
    Måste bara fråga varför det är bra? Uppväxt med diabetes i släkten och alltid fått höra och står även på beskrivningar om sjukdomen osv. Att luktar man aceton i anderäkten eller/och svettningar är detta ett av de tydliga tecknen på diabets. Plus går man ner i vikt och dessutom är törstig oftare än normalt (dricker mer än vanligt) så är det jätte tyldiga tecken...
    Att man luktar aceton är ett tecken på att kroppen förbränner fett.
    Amilia 2006 Max 2008
  • Jen nifer
    Tiger Af Lilja skrev 2010-02-21 19:24:04 följande:
    Jag åt världens godaste köttgryta idag hos min farmor, skipapde potatisen till och hon fixade grönsaker istället fy satan i gatan vad gott :)Är i full gång att göra lchf frallor blir receptet gott och bra skriver jag ut det.. beräkande kollisar per fralla är  1,3 ..inte farligt alls..
    vil jag gärna ha

har precis gjort mer lembasbröd,, ååååååååhh vad gott, bir svårt att inte äta för mycket. Har ätit med rökt skinka och gräddost.

Hade i 2 ägg, en klick majonäs och ca 1dl vitlöksost och 1dl gräddost. Fibrex och kruska-kli hälften hälften ungifär och sen en gnutta linfrön och salt. Gjorde 5 bröd av de, sambon åt ett sort, min dotter ett halv o ja har snart ätit upp resten ;)
    Mollys & Minnas mamma
  • Tiger Af Lilja

helt klart LYCKADE frallor är  så lycklig att man har ett bröd..

receptet här kommer då LCHF frallor

Du behöver:

50 g Apetina eller dylik "feta"
    1 dl Turkisk yoghurt
    1 ägg
    2 msk fiberhusk
    2 tsk bakpulver
    1 msk kruskakli
    ½ tsk linfrön
    en nypa havssalt

Mosa osten väl. Tillsätt yoghurt och ägg och rör ihop noga.
    Tillsätt bakpulver och fiberhusk,kruskakli,linfrö och salt och rör noga igen.
    Låt degen svälla 10 minuter.
    Rulla ca 6 små bullar och lägg på bakplåtspappersklädd plåt.
    Baka ca 20 minuter i 200 graders ugn. Låt kallna helt på plåten innan du rör dem.
    garnera frallorna med linfrö eller hackad mandel om du vill innan du bakar.

• helene306
    sara1981 skrev 2010-02-21 19:39:43 följande:
    Att man luktar aceton är ett tecken på att kroppen förbränner fett.
    Tillägg: När man dessutom inte äter kolhydrater i samma mängd som innan får man inet i sig vätska via dem och man blir automatiskt törstigare. Jag var väldigt törstig ett tag och bäljade vatten men jag luktade aldrig aceton