• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Matillin
    frökenskabb skrev 2010-01-08 10:16:00 följande:
    Alla ni som är osäkra över vad ni kan och inte kan äta, det finns många bra sidor på internet om LCHF, Annika Dahlqvist´s hemsida bl.a. Hon har skrivit 2 kokböcker med mycket info. Finns även många andra LCHF kokböcker. Ica säljer en hel del.  Lär er grundläggande LCHF och prova sedan vad som passar just er. Alla är vi ju olika och hur exempelvis min kropp reagerar är ingen mall för någon annan.
    Jo jag måste nog köpa en bok bara jag kommer iväg någon dag, har sjuka barn hemma och ingen bil, får bli i helgen.
    lillie skrev 2010-01-08 10:16:26 följande:
    Hallon är väl lite mindre kolhydrater i, om det är ett alternativ för dig.
    Jo såg det får köpa hem det, synd för det var riktigt gott med blåbär i filen
  • Matillin

En annan fråga.
    Sötningsmedel visst var det ok att använda men då med risk att man triggar sötsuget?

• helene306
    Matillin skrev 2010-01-08 10:19:38 följande:
    Jo jag måste nog köpa en bok bara jag kommer iväg någon dag, har sjuka barn hemma och ingen bil, får bli i helgen. Jo såg det får köpa hem det, synd för det var riktigt gott med blåbär i filen
    Det finns att beställa på nätet, fraktfritt annars

Sockerersättning är ok, det finns olika i handeln och som du skriver så kan det trigga sötsuget men är man medveten om det så brukar det gå lättare. Kan tipsa om vaniljpulver istället för vaniljsocker också. Dyrare men drygare och betydligt godare. 
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • saris 83
    Matillin skrev 2010-01-08 09:01:13 följande:
    Har du ändå gått ner mycket i vikt?Är paprika jättedåligt att äta, för det är ju en ovan mark odlad grönsak precis som tomater?Hade tänkt göra köttfärsfyllda paprikor i ugn till lunch idag
    Såg att någon skrivit om paprika redan så jag hoppar det :)
    Jag har gått ner 9 kg på tre månader och det tycker jag är bra eftersom jag "fuskar" lite :)
    Godingen Lucas 080424
  • sunflower33334

Hej på er alla!
    Jag hoppar gärna in här i tråden, åt lchf i ett par veckor innan jul med gott resultat men eftersom jag är en exterem godisätare så gick julledigheten mer eller mindre ut på att äta ikapp allt godis och alla kolhydrater som jag skippat under lchf-perioden med resultat att jag gick upp de 3 kg som jag tidigare gått ner {#lang_emotions_yell}.
    Men nu är det skärpning för min del, jag blir oerhört sugen på godis när jag äter lågkalorikost och småätandet på kvällar är min största problem.

Nu har jag ätit lchf i 4 dagar och tycker det är svårt att inte tugga på något på kvällarna av ohejdad vana, men det ska gå detta.

Det som är positivt är att magen är helt lugn, har så länge jag kan minnas haft problem med magen, men nu känns det så bra!

• sunflower33334
    VIKTLISTA VECKA 1{#lang_emotions_cheers}

Namn                   Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor
    sara1981              90,3          0              0                      0
    zaarah                  83,5          0              0                      0
    frökenskabb         63,4         -0,7          -3,8                   4
    cindorella              70,8          0             -3,2                   3
    Lindha                  121           -3,5         -3,5                   1
    Josefine                63,4         -1,6          -1,6                   1
    Sariat                   57.6            0             0                     0
    gemigsinnesro      105.3        - 2.7         - 2.7                  4 dagar
    Sunflower33334     85              0              0                    4 dagar
  • lillie

Jag har visst trillat bort från den senaste listan.

VIKTLISTA VECKA 1{#lang_emotions_cheers}

Namn                   Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor
    sara1981              90,3          0              0                      0
    zaarah                  83,5          0              0                      0
    frökenskabb         63,4         -0,7          -3,8                   4
    cindorella              70,8          0             -3,2                   3
    Lindha                  121           -3,5         -3,5                   1
    Josefine                63,4         -1,6          -1,6                   1
    Sariat                   57.6            0             0                     0
    gemigsinnesro      105.3        - 2.7         - 2.7                  4 dagar
    Lillie                      71,4         -3             -3                     1
    Sunflower33334     85              0              0                    4 dagar
  • Matillin
    helene306 skrev 2010-01-08 11:24:16 följande:
    Det finns att beställa på nätet, fraktfritt annars Sockerersättning är ok, det finns olika i handeln och som du skriver så kan det trigga sötsuget men är man medveten om det så brukar det gå lättare. Kan tipsa om vaniljpulver istället för vaniljsocker också. Dyrare men drygare och betydligt godare. 
    Jo jag hittade det kanske vore värt att beställa hem
  • Cam82
    lillie skrev 2010-01-08 10:05:42 följande:
    Ok.... Jag vet inte vad du har för utgångsläge, men jag tror det är rätt individuellt hur man reagerar. Åt du väldigt mycket kolhydrater den dagen och var det bara under en dag och sedan tillbaka till LCHF? Hur pass mycket gick du upp då? Var det alldeles nyligen eller har du hunnit äta LCHF ett tag efter den där dagen?Man kan fråga på kolhydrater.ifokus.se/där finns många som ätit LCHF länge och som har mycket erfarenhet av detta.
    Jag gick nog upp strax över 1 kilo ca, jag åt mkt kolisar den dagen, men sedan inget mer, det var i tisdags som jag åt detta. Nu äter jag strikt lchf som jag gjort sedan den 26/12.
  • helene306
    Matillin skrev 2010-01-08 11:43:10 följande:
    Jo jag hittade det kanske vore värt att beställa hem
    Ja, de är bra att ha. Dels för lite recept och inspiration när motivationen tryter. Jag ska ta tag och plöja igenom de jag har när april närmar sig för att bli mer peppad att komma igång "på riktigt" igen
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)