• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Nynne

Som ett svar till mig själv så kan man inte dricka en shake från naturdiet för på förpackningarna står det 6,7 g kolhydrater per hundra ml. Inte 5,0 som det står på deras hemsida. Dåligt.

• lillie
    Cam82 skrev 2010-01-08 11:57:52 följande:
    Jag gick nog upp strax över 1 kilo ca, jag åt mkt kolisar den dagen, men sedan inget mer, det var i tisdags som jag åt detta. Nu äter jag strikt lchf som jag gjort sedan den 26/12.
    Ok, då har det bara gått några dagar. Du kanske har bundit en del vatten som inte kommit ut än? Har läst om något liknande på ifokus-sidan, men kommer inte ihåg riktigt. Skulle tro det rättar till sig om du fortsätter lchf, man tycker inte det borde ta så lång tid. Vet inte hur ofta du väger dig men väntar t. ex till på måndag och se vad det står på vågen. Då har det ju gått nästan en vecka.
  • Cam82
    lillie skrev 2010-01-08 15:20:17 följande:
    Ok, då har det bara gått några dagar. Du kanske har bundit en del vatten som inte kommit ut än? Har läst om något liknande på ifokus-sidan, men kommer inte ihåg riktigt. Skulle tro det rättar till sig om du fortsätter lchf, man tycker inte det borde ta så lång tid. Vet inte hur ofta du väger dig men väntar t. ex till på måndag och se vad det står på vågen. Då har det ju gått nästan en vecka.
    Jag är beroende av vågen och väger mig mest varje morgon, haha :p ja det kan ju vara vatten, jag väntar och ser.
  • lillie
    Cam82 skrev 2010-01-08 15:36:53 följande:
    Jag är beroende av vågen och väger mig mest varje morgon, haha :p ja det kan ju vara vatten, jag väntar och ser.
    Jag förstår {#lang_emotions_smile}. Jag var själv sådan innan, fast det var ett antal år sen. Hade lite problem med ätstörningar när jag var yngre och ett tag var jag fixerad vid vågen. Längtade när jag gick och la mig efter att få väga mig på morgonen och studsade upp ur sängen på morgnarna...

Nu har jag vägdag en speciellt dag i veckan, ska försöka hålla mig till det.
  • Cam82
    lillie skrev 2010-01-08 15:44:20 följande:
    Jag förstår . Jag var själv sådan innan, fast det var ett antal år sen. Hade lite problem med ätstörningar när jag var yngre och ett tag var jag fixerad vid vågen. Längtade när jag gick och la mig efter att få väga mig på morgonen och studsade upp ur sängen på morgnarna...Nu har jag vägdag en speciellt dag i veckan, ska försöka hålla mig till det.
    Det bästa är att väga sig bara en gång i veckan ju, vilken dag väger du dig?
  • lillie

Tisdagar har jag som vägningsdag {#lang_emotions_smile}. Ska bli spännande ställa sig på vågen då.

• gemigsinnesro

Tjoho vad nöjd jag är:). Har gått ner 4.3 kg på 1 vecka precis, utan att ha kört helt strikt.  Men så väger jag väldigt mycket från början iofs men nöjd ändå.

• lillie
    gemigsinnesro skrev 2010-01-08 16:23:16 följande:
    Tjoho vad nöjd jag är:). Har gått ner 4.3 kg på 1 vecka precis, utan att ha kört helt strikt.  Men så väger jag väldigt mycket från början iofs men nöjd ändå.
    Härligt! Grattis!! Har du satt något mål hur mycket du vill gå ner?
  • frökenskabb
    gemigsinnesro skrev 2010-01-08 16:23:16 följande:
    {#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_laughing} Jätte kul för dig!!!