• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Karo Lina
    gemigsinnesro skrev 2010-01-08 16:23:16 följande:
    Tjoho vad nöjd jag är:). Har gått ner 4.3 kg på 1 vecka precis, utan att ha kört helt strikt.  Men så väger jag väldigt mycket från början iofs men nöjd ändå.
    Wow grattis!! Det är ju helt fantastiskt! SÅ mycket har jag aldrig gått ner på en vecka tidigare! Helt otroligt!
    GRATTIS igen!
  • Karo Lina
    VIKTLISTA VECKA 1{#lang_emotions_cheers}

Namn                   Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor
    sara1981              90,3          0              0                      0
    zaarah                  83,5          0              0                      0
    frökenskabb         63,4         -0,7          -3,8                   4
    cindorella              70,8          0             -3,2                   3
    Lindha                  121           -3,5         -3,5                   1
    Josefine                63,4         -1,6          -1,6                   1
    Sariat                   57.6            0             0                     0
    gemigsinnesro      105.3        - 2.7         - 2.7                  4 dagar
    Matillin                  81.5           0              0                    1 dag
    Lillie                     71,4          -3              -3                   1
    Karo-Lina              83,5           0               0                     0
  • Lullisgirl

Ni som har småbarn. Hur tänker ni när det gäller deras mat? Nu när man har börjat kolla efter KH så ser jag ju att typ de enda som min son får i sig är ju kolhydrater förutom den lilla mängd kött som är 8 månaders burkarna då. Han äter gröt till frukost, burkmat till lunch, frukt/fruktpure till mellis och burkmat till middag, välling på natten... Mest en massa KH ju... Jag inser ju att han ska växa o utvecklas på ett annat sätt än morsan sin som är en riktig godisgris men vänjer man inte barnen tidigt med snabba kolhydrater? Men det är ju efter rekommendationerna man ger...

• Karo Lina

Visste ni att man kan göra LCHF-PANNKAKOR????
    Jag blandade 2 ägg med ½dl grädde och stekte i smör. De blev jättefina! Serverade med hallongrädde! Vilket fredagsmys!

Men man kan ju inte fatta att man ska kunna gå ner i vikt av detta, jag nästan kräktes efteråt av tanken på allt fett! Men jag är villig att tänka om, om jag har gått ner nästa vecka

• gemigsinnesro
    Karo Lina skrev 2010-01-08 19:40:11 följande:
    Visste ni att man kan göra LCHF-PANNKAKOR????Jag blandade 2 ägg med ½dl grädde och stekte i smör. De blev jättefina! Serverade med hallongrädde! Vilket fredagsmys!Men man kan ju inte fatta att man ska kunna gå ner i vikt av detta, jag nästan kräktes efteråt av tanken på allt fett! Men jag är villig att tänka om, om jag har gått ner nästa vecka
    Ja de är jättegoda..fast jag brukar ha lite fiberhusk och vatten i mina med. Smakar som vanliga pannkakor konstigt nog :)
  • Karo Lina
    gemigsinnesro skrev 2010-01-08 20:02:18 följande:
    Ja de är jättegoda..fast jag brukar ha lite fiberhusk och vatten i mina med. Smakar som vanliga pannkakor konstigt nog :)
    Vad är fiberhusk? Är dessa pannkakorna tillräckligt strikta för att gå ner i vikt?
  • Boomie

Hej tråden

Jag vill tipsa om den här sidan:  www.raknakalorier.se/

Där kan man se kh-innehåll i det mesta. Suveränt tycker jag!

Jag och sambon har kört LCHF i 10 veckor ungefär och trivs alldeles utmärkt med det. Vi unnar oss dock lite vin då och då men är i övrigt ganska strikta. Vi har båda gått ner några kilon men upplever framför allt att vi mår så himla bra. Jag har sluppit min gasiga onda mage som jag dragot med så länge jag kan komma ihåg. Dessutom är jag av med sötsuget och har halverat mitt insulinintag (är diabetiker). 

• helene306
    Lullisgirl skrev 2010-01-08 19:23:54 följande:
    Ni som har småbarn. Hur tänker ni när det gäller deras mat? Nu när man har börjat kolla efter KH så ser jag ju att typ de enda som min son får i sig är ju kolhydrater förutom den lilla mängd kött som är 8 månaders burkarna då. Han äter gröt till frukost, burkmat till lunch, frukt/fruktpure till mellis och burkmat till middag, välling på natten... Mest en massa KH ju... Jag inser ju att han ska växa o utvecklas på ett annat sätt än morsan sin som är en riktig godisgris men vänjer man inte barnen tidigt med snabba kolhydrater? Men det är ju efter rekommendationerna man ger...
    Vår son (4,5 år) är väldigt kräsen med mat och äter i stort bara makaroner, ris, pannkaka, köttbullar osv. Grädde hatar han och han vägrar smaka på mat. Han får det han vill ha, och det är kolhydratrikt. Jag tycker barn kan ha kolhydrater, de förbränner mer och rör sig på ett helt annat sätt än vi vuxna.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Matillin
    Karo Lina skrev 2010-01-08 19:40:11 följande:
    Visste ni att man kan göra LCHF-PANNKAKOR????Jag blandade 2 ägg med ½dl grädde och stekte i smör. De blev jättefina! Serverade med hallongrädde! Vilket fredagsmys!Men man kan ju inte fatta att man ska kunna gå ner i vikt av detta, jag nästan kräktes efteråt av tanken på allt fett! Men jag är villig att tänka om, om jag har gått ner nästa vecka
    Oo det vattnas i munnen, det ska jag testa imorgon.
    Ska inhandla hallon och fiberhusk.
    Boomie skrev 2010-01-08 20:10:44 följande:
    Hej trådenJag vill tipsa om den här sidan:  www.raknakalorier.se/Där kan man se kh-innehåll i det mesta. Suveränt tycker jag!Jag och sambon har kört LCHF i 10 veckor ungefär och trivs alldeles utmärkt med det. Vi unnar oss dock lite vin då och då men är i övrigt ganska strikta. Vi har båda gått ner några kilon men upplever framför allt att vi mår så himla bra. Jag har sluppit min gasiga onda mage som jag dragot med så länge jag kan komma ihåg. Dessutom är jag av med sötsuget och har halverat mitt insulinintag (är diabetiker). 
    Tack för tipset en sån sidan är jag i behov av

Jag mår kaaasst ikväll med, mår illa och har lite småkramp i magen, hoppas det går över snart vill inte må så här flera dagar..blää.
    Är supertrött med men det beror nog delvis på att barnen är sjuka och jag varit vaken flera nätter.

Vart har ni köpt fiberhusk förresten, jag var på coop och handlade in all mat
    inför starten och där fanns det inte?
    Tänkte kolla maxi imorgon.
  • Boomie

Fiberhusk finns oftast bland de glutenfria produkterna. En ganska liten påse (ingen stor mjölpåse alltså).