• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Matillin
    Boomie skrev 2010-01-08 20:59:27 följande:
    Fiberhusk finns oftast bland de glutenfria produkterna. En ganska liten påse (ingen stor mjölpåse alltså).
    Jo jag ska leta där, men frågade på coop och tittade där med dom kände inte till det?
    Maxi brukar ha stort utbud så där borde det finnas.

Finns det något mer bra att ha hemma nu när man äter lchf kost som ni använder mycket?
  • Delfinen77
    VIKTLISTA VECKA 1{#lang_emotions_cheers}

Namn                   Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor
    sara1981              90,3          0              0                      0
    zaarah                  83,5          0              0                      0
    frökenskabb         63,4         -0,7          -3,8                   4
    cindorella              70,8          0             -3,2                   3
    Lindha                  121           -3,5         -3,5                   1
    Josefine                63,4         -1,6          -1,6                   1
    Sariat                   57.6            0             0                     0
    gemigsinnesro      105.3        - 2.7         - 2.7                  4 dagar
    Matillin                  81.5           0              0                    1 dag
    Lillie                     71,4          -3              -3                   1
    Karo-Lina              83,5           0               0                     0
    Delfinen77             70.5           2,5            2,5                 1
  • Delfinen77

Hej! hänger på här. Min man har kört LCHF över ett år. Nu vill jag testa helhjärtat hoppas det också går lika bra för mig med viktnedgång och hälsovinster på köpet...

• gemigsinnesro
    Karo Lina : Fiberhusk innehåller inga kolhydrater alls det gör bara tex pannkakssmet och bröd och sånt lite fastare i konsistensen.  Det brukar stå bland de glutenfria produkterna och är en liten platt gul påse. Man får kolla rätt noga för att inte missa den.
    Bakade ett gott "bröd" idag:
    2 ägg
    en skvätt grädde
    lite salt
    1.5 dl pofiber (finns också på glutenfria hyllan)
    2 tsk bakpulver
    Vispa äggen med salt tills de blir lite skummiga. Blanda i de övriga ingredienserna och låt svälla en stund. Klicka ut 6 kakor på ett bakplåtspapper. Grädda i 200 grader i ca 10 minuter.

Jag hade även i lite fibrex och därmed lite mer vätska (ca 1 dl vatten). För att få lite smak blandade jag i 0.5 msk brödkryddor med. Jättegoda blev bröden tyckte jag.

Pofiber innehåller iofs 12g kolhydrater/100g men det är en produkt som väger så pass lite så hela paketet innehåller endast 125 g så den mängden är ingen fara att äta.

• Fru Gustavsson

jag hoppar gärna på i denhär tråden

Jag har ätit enligt LCHF sedan maj förra året. Startvikt: 94,5, målvikt: 60 kg give or take några kilon.
    Nuvarande vikt: 79 kg.

Älskar LCHF! Favoritmaten för tillfället är karrékotletter med kryddsmör, kokta ägg med smör och ost. Kaffe med grädde, i vissa perioder utan grädde.

Men.. hmm.. fler som fått en härlig, skrynklig tom påse på magen, där fettet tidigare låg och frodades? Hehe.. trist, men betydligt lättare att dölja den tomma påsen i ett par gördeltrosor än att klämma ner en kompakt boll med fett...

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Zaarah
    VIKTLISTA VECKA 1{#lang_emotions_cheers}

Namn                   Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor
    zaarah                  82,1         1,4           1,4                     1
    Matillin                  81.5           0              0                    1 dag
  • Zaarah

Faaaan,. nu vart de fel, ja skulle ändra ti vecka 2 där.

• Zaarah
    VIKTLISTA VECKA 2{#lang_emotions_cheers}

zaarah                  82,1         1,4           1,4                     1
  • Zaarah

Nu har ja ändrat till viktlista vecka 2, för att ja ändrade vägningsdag från måndag till lördag. Så nu vet ni.

• Lullisgirl
    En Liten Blå skrev 2010-01-08 23:28:10 följande:
    jag hoppar gärna på i denhär tråden Jag har ätit enligt LCHF sedan maj förra året. Startvikt: 94,5, målvikt: 60 kg give or take några kilon. Nuvarande vikt: 79 kg.Älskar LCHF! Favoritmaten för tillfället är karrékotletter med kryddsmör, kokta ägg med smör och ost. Kaffe med grädde, i vissa perioder utan grädde. Men.. hmm.. fler som fått en härlig, skrynklig tom påse på magen, där fettet tidigare låg och frodades? Hehe.. trist, men betydligt lättare att dölja den tomma påsen i ett par gördeltrosor än att klämma ner en kompakt boll med fett...
    Hej och välkommen! Du hade samma startvikt som jag, jag började nu efter nyår. Inspirerande att veta att jag kanske kommer kunna komma under 80 om jag är lika duktig som dig. :) Hur lång är du? Jag är bara 154...

80 kg är ett stort delmål för mig eftersom det är min gräns för att få göra IVF. Sonen är snart ett år.

Jag kommer inte vara med på viktlistan eftersom jag blir fanatiskt av att stå på vågen.

Jag längtar tills fettklumpen är en tom påse på magen :) Eller ännu mer tills det är en påse full med bebis! Haha