Karo Lina skrev 2010-01-09 10:16:12 följande:
En liten blå: GUUUUD vad duktig du har varit! Så du vågar påstå att detta fungerar?Demigsinnesro: Så det blir ännu mer som vanliga pannkakor då menar du eftersom du har något mjölaktigt i? Mina innehåll ju heller inga kh men de blev ju väldigt tunna Jag är fortfarande hysteriskt rädd för att jag äter för mycket fett. Jag förstår hela detta med att man ska äta mindre kolhydrater för att hålla blodsockret lågt och inte få något insulinpåslag. Men jag fattar fortfarande inte hur man kan äta så mycket fett, nästan obegränsat verkar det som att folk säger?Jag hade köpt det om det var så att jag skulle hålla mig till tex 1500kcal om dagen men på en LCHF-kost. Nu känns det som att jag får i mig det dubbla!Är det så att om man äter LCHF hela tiden, så går man ner mer om man minskar på hur mycket man få i sig? Eller spelar det ingen roll?
Jag tycker också det låter otroligt att man kan äta massa fett och gå ner i vikt.
Jag räknar inga kalorier alls utan äter det jag tycker är gott tills jag blir mätt, inte proppfull
Var skiträdd för att ställa mig på vågen i morse, mätte midjan först och där verkade det ha försvunnit 1-2 cm är svårt att mäta exakt.
Sist jag gick ner i vikt försvann 1 cm för varje kilo och vågen visade -1 kg på dom här 2 dagar jag hållt på.
Ska försöka väga mig varannan dag i stället för varje, blir lätt en obsession
En liten blå.
Tycker också du varit duktig, 16 kilo på ungefär 8 månader är ju 2 kilo i månaden och 0.5 kilo veckan, superbra!
Har du ätit precis allt du vill då eller har du räknat kalorier?
gemigsinnesro
Ska testa ditt bröd idag efter jag handlat.
Kan man äta mycket av det brödet, varje dag till frukost tex ?