• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Saliro
    Penno skrev 2010-01-09 23:21:59 följande:
    Men va kul med en sån här tråd! Speciellt som jag har börjat med LCHF i torsdags. Körde ca 6 v. i somras men av någon anledning så spårade det ur :S .  Tar nu nya tag och blir inspirerad av alla er och era olika tips på vad man kan äta. Jag har en fundering; jag brukar gå morgonpromenader innan frukost för bästa förbränning. Innan den så dricker jag en kopp kaffe, helt enkelt för att jag tycker att det år gott och mysigt att vakna till med denna .  Kan jag ta grädde i kaffet utan att det hindrar fettförbränningen under promenadpasset? Jag har nämligen lärt mig att ska man förbränna effektivast så ska det vara just på tom mage (dock ok med kaffe/te men inget mer) ..........Jag blir även en såsfantast med denna kost. Äter ofta gräddsås eller kall sås på creme fraiche. Är detta något som jag borde dra ner på? Känns så tråkigt med bara kött och kryddsmör och sallad. Smaskens med kött, pepparsås och grekisk sallad till!
    hej och kul du joinar nu då=) här är en så älskare till om jag inet fick ha mina såser skulle jag inte klara av lchf men som tur va e det ju lchf stil;)
    Lullisgirl skrev 2010-01-09 19:50:19 följande:
    Här kommer länken, glömde!trueblonde.blogg.se/2009/february/godaste-piz...
    tack för tipset den ser ju jättegod ut så den kommer man prova här hemma tom min man ville prova hehe..

snart har vi gått 2v attans va tider går fort tycker jag .. jag hade mätt min midja idag har tappat 3cm allt känsn så skönt när man ser lite resultat med inte för jag ser nått i spegel men när gör man det på sig själv va hehe..

ha en  godnatt på er alla
  • Fru Gustavsson

vill oxå vara med på viktlistan!
    VIKTLISTA VECKA 2{#lang_emotions_cheers}

Namn                   Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor
    sara1981               90,3          0             0                        0
    zaarah                  82,1          1,4          1,4                      1
    frökenskabb           63,4          -0,7         -3,8                    4
    cindorella              70,8           0            -3,2                    3
    Lindha                  121          -3,5         -3,5                     1
    Josefine                63,4         -1,6          -1,6                    1

Sariat                         57.6              0                  0                            0
    gemigsinnesro            103.7          - 1,6             - 4,3                         ´1
    Matillin                       81.5              0                  0                            1 dag
    Lillie                           71,4             -3                 -3                            1
    Sunflower33334           85               -0,5             -0,5                           5 dagar
    Karo-Lina                    83,5             0                  0                             0
    Delfinen77                   70.5            2,5               2,5                           1
    Sandreli                      79,5             0                  15                           33
    Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • frökenskabb

En till som också åt pizza igår! Fast bara pålägget

• lillie

Någon här som har bakat Oopsies? Tänkte prova det nån dag och ta på lite sesamfrön, se om de kan funka som hamburgerbröd.

• Martina R

Hej!

Jag skulle vilja ha lite tips på böcker som jag kan läsa med recept, någon som vet om de finns några bra böcker?

Funderar på att börja med LCHF, känner ni att ni mår bättre både kroppsligt och fysiskt när ni äter enligt LCHF?

• lillie

Hej! Det finns jättemycket recept på nätet. Sök på lchf recept så får du upp hur mycket som helst. Böcker vet jag inte, det finns säkert en del. Jag har klarat mig på nätet än så länge {#lang_emotions_smile}.
    Jag är själv inne på min andra vecka med lchf så är ju nybörjare själv än. Jag tycker jag känner mig bättre kroppsligt/fysiskt med lchf. Plus att det inte alls var så svårt komma igång som jag hade föreställt mig. Lycka till.

• Matillin

Idag var jag tvungen att väga mig igen fast jag skulle väntat
    Åt nämligen massa mat igår och sen vart det massa pannacotta med låtsasockrade färska hallon.
    Så gott! men jag tänkte att man kan ju omöjligvis gå ner i vikt när man ätit 1 dl grädde sent på kvällen.
    Men jo visst, vågen visade -0.5 kilo sen igår
    Men idag blir det ingen grädde däremot ska jag testa lchf pizzan och lchf brödet.

• lillie

Härligt Mattilin {#lang_emotions_smile}! Vad är det för lchf bröd och pizza du ska göra?

• Matillin
    lillie skrev 2010-01-10 09:36:48 följande:
    Härligt Mattilin ! Vad är det för lchf bröd och pizza du ska göra?
    Ja det känns rätt fantastisk att man ändå gått ner, men äter man det varje dag står nog vågen stil?
    Tänkte testa det recepten som en i tråden la ut igår förmiddag, ligger några sidor bak.
    Och sen pizzan som Lullisgirl lade ut i inlägg 396.
  • lillie

Ja, det funkar nog inte att fuska för mycket om man vill gå ner i vikt. Ska leta i tråden och se vad det är för recept. Du kan väl återkomma med recension vid tillfälle {#lang_emotions_smile}.

Idag ska vi bort på middag. Ska bli spännande se hur man blir bemött när man väljer bort potatisen/riset/pastan till köttet....