• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Fru Gustavsson

Jag var förstoppad en period i höstas och då var det inte roligt, men sedan jag började med kaffe med grädde (istället för bara svart kaffe) är toalettbesöken lättare. Jag åt faktiskt havregrynsgröt till frulle under några veckor när det var som värst, nu funkar magen bra igen.

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • helene306
    lindha roger skrev 2010-01-10 12:18:10 följande:
    hej alla.va ska ni äta ikväll då? har inget sug på nått enda jag inte vill ha det e lax idag som vi planerat hehe.ha en bra dag alla
    Här blir det att tärna upp kycklingfiléer, steka till, hälla på grädde, i med ost och kansek svamp och krydda. Restmat

En Liten Blå: Jag tycker kokosfettet håller min mage i form.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Matillin
    helene306 skrev 2010-01-10 12:37:00 följande:
    Här blir det att tärna upp kycklingfiléer, steka till, hälla på grädde, i med ost och kansek svamp och krydda. Restmat En Liten Blå: Jag tycker kokosfettet håller min mage i form.
    Vad använder man coccosfett till, i matlagning eller i efterätter?
  • helene306
    Matillin skrev 2010-01-10 12:37:48 följande:
    Vad använder man coccosfett till, i matlagning eller i efterätter?
    Jag har det i äggmjölk och i kaffe/te. Man kan ha det i ischoklad och andra bakverk tror jag (har slängt ytterförpackningen). När jag var liten gjorde alltid pappa popcorn med kokosfett. Man kan nog ha det i matlagning också men jag har aldrig haft det i annat än det jag skrev.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Matillin
    helene306 skrev 2010-01-10 12:42:27 följande:
    Jag har det i äggmjölk och i kaffe/te. Man kan ha det i ischoklad och andra bakverk tror jag (har slängt ytterförpackningen). När jag var liten gjorde alltid pappa popcorn med kokosfett. Man kan nog ha det i matlagning också men jag har aldrig haft det i annat än det jag skrev.
    Ok aldrig använt mig av coccosfett får testa att ha det i kaffet nästa gång
    Vad är det där äggmjölk för något?
    Kikat i affärerna efter det men är det kanske någonting man gör själv gissar jag?
  • Karo Lina
    Cam82 skrev 2010-01-10 11:16:35 följande:
    Jag har gått på toaletten, har haft ont ändå, värken sitter ungefär där revbenen slutar.
    På vilken sida har du ont? Båda?

Alla: Varför får man inte äta tomater och röd paprika? Tomat innehåller ju 3,7g kh/100g och röd paprika 4,5.

Är inte allt som är 5g kh/100g eller mindre "strikt" lchf?

Ikväll ska vi äta stekt kycklingfilé med blomkålsmos och gratinerade broccoli!
  • Cam82
    Karo Lina skrev 2010-01-10 13:30:40 följande:
    På vilken sida har du ont? Båda?Alla: Varför får man inte äta tomater och röd paprika? Tomat innehåller ju 3,7g kh/100g och röd paprika 4,5. Är inte allt som är 5g kh/100g eller mindre "strikt" lchf?Ikväll ska vi äta stekt kycklingfilé med blomkålsmos och gratinerade broccoli!
    Det är mer åt vänstersidan, idag gör det inte ont, brukar komma efter några dagar med lchf, eller så beror det på avocadon jag åt, jag kör hårt from imorgon igen så får vi se.
  • Karo Lina
    Cam82 skrev 2010-01-10 13:38:00 följande:
    Det är mer åt vänstersidan, idag gör det inte ont, brukar komma efter några dagar med lchf, eller så beror det på avocadon jag åt, jag kör hårt from imorgon igen så får vi se.
    Då är det nog inte gallan, den sitter ju på högersidan.
    Det kanske är lite magkatarr, att du bildar mycket magsyra av fett. Men avokado brukar inte vara ett problem då utan snarare stekt mat och så.

Hoppas det går över!
  • Ogift Fru

Vill bara inflika med att det nyttiga kokosfettet man ska använda är INTE det i det silvriga paketen man köper på ICA. Det fettet anses vara rent hälsovådligt jämfört med riktigt kokosfett, men det kanske inte var nån nyhet?

Idag blir det helstekt lax i ugn med en god sallad till mig och potatis till resterande familjen.
    Har en jättegod olivolja och balsamicovinäger från Italien som jag fick av svärmor som piffar till vilken sallad som helst.

Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • lillie
    Karo Lina skrev 2010-01-10 13:30:40 följande:
    På vilken sida har du ont? Båda? Alla: Varför får man inte äta tomater och röd paprika? Tomat innehåller ju 3,7g kh/100g och röd paprika 4,5. Är inte allt som är 5g kh/100g eller mindre "strikt" lchf? Ikväll ska vi äta stekt kycklingfilé med blomkålsmos och gratinerade broccoli!
    Varför skulle man inte få äta tomater och röd paprika? Visst får man det. Samma sak med det som med övrig mat att man får hålla koll på totala mängden kolhydrater.