• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Zaarah
    lillie skrev 2010-01-10 11:11:21 följande:
    Vad bra! Ska prova göra dem i veckan tror jag. Tror du dom skulle funka med sesamfrön på som typ hamburgerbröd?
    Mjoo, de kan dom göra. De ha ja inte testat, ska göra de nästa gång ja ska steka hamburgare :D

Du har itne kollat på typ lchfrecept.com om de finns recept på nått annat bröd man kan ha??
  • Cam82
    Matillin skrev 2010-01-10 11:01:28 följande:
    Ja gör det vet inte hur vi ska få i oss hela Cam82Glömde skriva det att jag hade jätteont i magen första 2 dagarna, tror det berodde mest på kosten men även på att jag inte hade gått på toaletten.Fixade det och då släppte magvärken.Hade som du ont i mellangärdet.Hur funkar era magar ni som ätit lchf så länge, hört att många blir förstoppade och har problem med det eftersom man får i sig lite fibrer?Tips på något som man får äta som är bra för magen?
    Jag har gått på toaletten, har haft ont ändå, värken sitter ungefär där revbenen slutar.
  • Zaarah

Hur får ja malet sesamfrön eller mandel, när ja inte har en matberedare?? Skulle så gärna vilja testa nått lchf bröd.

Finns de å köpa färdigmalet i affärer??

• lillie
    Zaarah skrev 2010-01-10 11:17:08 följande:
    Hur får ja malet sesamfrön eller mandel, när ja inte har en matberedare?? Skulle så gärna vilja testa nått lchf bröd. Finns de å köpa färdigmalet i affärer??
    Du har inte en sån där mandelkvarn? Som man använder när man maler nötter eller mandel typ till nötkakor? Det är en rätt grej som inte kostar så mycket att köpa, brukar finnas i vanliga livsmedelsaffärer.
  • fetsnygg

Hej hopp.. jag är gravid så jag håller inte på med LCHF, skulle bara skriva att min kusin gått ner över 20 kg sen hon började med det. Lite pepp

• Zaarah
    lillie skrev 2010-01-10 11:27:00 följande:
    Du har inte en sån där mandelkvarn? Som man använder när man maler nötter eller mandel typ till nötkakor? Det är en rätt grej som inte kostar så mycket att köpa, brukar finnas i vanliga livsmedelsaffärer.
    Nää, ja har ingen sån. Har aldrig behövt en sån så ja ha inte tänkt så mkt på den, men nu borde man inhandla en.

Ja måste bara {#lang_emotions_laughing} Har vägningsdag lördagar nu, men ja vgäde mej i morse hur som helst :p Men nu ha ja sammanlagt gått ner 10 kg. Började me Lchf i augusti typ, å ja ha fuskat i massor, men nu är de slut på de iaf {#lang_emotions_smile}
    Va glad ja är nu.
    De gjorde hela min dag å ställa sig på vågen .
  • helene306
    fetsnygg skrev 2010-01-10 11:30:37 följande:
    Hej hopp.. jag är gravid så jag håller inte på med LCHF, skulle bara skriva att min kusin gått ner över 20 kg sen hon började med det. Lite pepp
    Man kan äta lchf som gravid också, jag gör det (när det inet fuskas lite smått )

Cam: Jag har för mig jag läst/hört om folk som fått ont/besvär av gallan med lchf men jag kommer inet ihåg varifrån. Kan du söka runt lite och kolla upp om andra drabbats av samma?

Oopsies: De blir lätt platta när de kommer ut ur ugnen men de ska ju ätas
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Cam82
    helene306 skrev 2010-01-10 11:38:54 följande:
    Man kan äta lchf som gravid också, jag gör det (när det inet fuskas lite smått ) Cam: Jag har för mig jag läst/hört om folk som fått ont/besvär av gallan med lchf men jag kommer inet ihåg varifrån. Kan du söka runt lite och kolla upp om andra drabbats av samma? Oopsies: De blir lätt platta när de kommer ut ur ugnen men de ska ju ätas
    Jag har läst en del om att dte brukar gå över, jag ger det ett nytt försök, låter bli avocadon samt lägger till lite mer grönt till varje mål, jag ska klara detta.
  • Matillin
    Cam82 skrev 2010-01-10 11:41:32 följande:
    Jag har läst en del om att dte brukar gå över, jag ger det ett nytt försök, låter bli avocadon samt lägger till lite mer grönt till varje mål, jag ska klara detta.
    Ja så länge man inte får akuta magsmärtor så är det kanske något man får ta om man tycker det är värt det för att äta lchf?
    Jag hade som sagt jätteont dom 2 första dagarna och mådde illa tror det mest handlade om omlagd kost.
    Är så glad att det har gått över måste vara påfrestande och lockande att sluta om man har ont länge.
    Men vissa har tydligen haft ont någon vecka innan det släppt så det verkar vara vanligt med magont mer eller mindre i början?
  • Saliro

hej alla.

va ska ni äta ikväll då? har inget sug på nått enda jag inte vill ha det e lax idag som vi planerat hehe.

ha en bra dag alla