• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Saliro

hej alla ja måste tyvärr lämna er efter 3v jag har mått väldigt bra och allt men både jag och min man känne ross allt för begränsad i detta  så jag kommer lägga till lite saker dock hålla mig borta från många onyttiga kolhydrater och så men annat komme rjag äta

till er alla lycka till och kämpa på=)

• helene306
    lillie skrev 2010-01-10 21:58:02 följande:
    Hur sent brukar ni äta på kvällen (med lchf)? Både senaste målet plus ev snacks eller kvällsfika
    Igår var jag hungrig så det blev lite TY, grädde och vaniljpulver efter 21 tror jag. Annars kan det bli vid 19-20. Brukar äta kvällsmat vid 17-18.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • sariat
    VIKTLISTA VECKA 2{#lang_emotions_cheers}

Namn         Startvikt          Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor
    sara1981                           90,3          0              0                      0
    zaarah                              82,1         1,4           1,4                     1
    frökenskabb                      63,4         -0,7          -3,8                   4
    cindorella                          70,8          0             -3,2                   3
    Lindha                               121           -3,5         -3,5                   1
    Josefine                             63,4         -1,6          -1,6                   1
    Sariat             57.6              54.9         -2.7         -2.7                   1
    gemigsinnesro                    103.7        - 1,6         - 4,3                 1
    Matillin                                81.5           0              0                    1 dag
    Lillie                                    71,4          -3              -3                   1
    Karo-Lina                              83,5           0               0                     0
    Delfinen77                             70.5           2,5            2,5                 1
  • sariat

godmorgon!

Någon mer som har väg-dag idag?
    Om jag har räknat rätt så har jag tappat 2.7 kg på EN vecka.. det är ju otroligt. 
    så jag fortsätter gladeligen en vecka till;) det är är ju drömmen. trycka i sig godsaker OCH gå ner i vikt. kan inte bli bättre.
    igår kväll tog jag ett ägg och vispade .. blandade i philadelfiaost och sen mkt vispad grädde.. lite kakao och sen en kopp varmt blåbärste... tog en STOR klicka av röran i o bara njöt-- fy vad gott.  
    jag skrev till startvikt på listan..vill gärna ha det med om det går bra?
  • DanielaM

idag börjar jag med..ska man skriva in sej i listan o kopiera den eller`?

• lillie
    lindha roger skrev 2010-01-10 22:32:56 följande:
    hej alla ja måste tyvärr lämna er efter 3v jag har mått väldigt bra och allt men både jag och min man känne ross allt för begränsad i detta  så jag kommer lägga till lite saker dock hålla mig borta från många onyttiga kolhydrater och så men annat komme rjag ätatill er alla lycka till och kämpa på=)
    Hej lindha
    Önskar dig lycka till {#lang_emotions_smile}. Ha det så bra. Titta gärna in här om du vill {#lang_emotions_smile}
  • Lillstrumpa 08

Hej!

Jag hänger på här inom kort. Har varit hängiven LCHF-anhängare i snart 3 år, men inte ätit så hela tiden. Jag är inte överviktig i medicinsk bemärkelse men skulle vilja gå ner några kilo. Har lyssnar på Annika D 2 gånger och varit på endags seminarium i ämnet.

LCHF intresserar mig mest för de hälsoeffekter det ger och för att det stör mig till döds att livmedelsindustrin styr våra kostråd.

Just nu äger jag ingen våg, men skriver in mig när jag köpt en. Nu läser jag vad ni skriver för inspiration.

• Ogift Fru

Idétorka på mat och är pank...

Hjälp mig! Vad ska jag och barnen äta till lunch? Billigt ska det vara.

Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • lillie
    Ogift Fru skrev 2010-01-11 09:45:16 följande:
    Idétorka på mat och är pank...Hjälp mig! Vad ska jag och barnen äta till lunch? Billigt ska det vara.
    Om du inte ätit ägg till frukost så kan du ju göra omelett och stekt bacon/svamp/skinka.

Köttfärsbiffar med hemmagjord coleslaw på vitkål, morot (ev purjo, äppelbit)

Vad har du hemma?
  • Lullisgirl

Hej allihop och hoppas er helg har gått lika bra som min o sambons. Inte entt endaste fusk! *stolt* Jag lagade just dom där LCHF pannkakorna som jag fått tips om här på tråden förut...fy -fn vad gott!!!!! :)

Det närmar sig födelsedagskalas  här hemma hos oss och jag funderar på att göra smörgåstårta. Jag tänkte laga av sesambrödet (det enda bröd jag provat) eller har ni nått annat förslag på vad som skulle kunna funka? Som fyllning brukar jag vanligt vis köra skinka, purjo, inlagd gurka och CF/majjo. Hur är det med inlagd gurka är det mycket kh i det? Har ingen burk hemma som jag kan kolla på. Iofs går det säkert att lämna bort men det är rätt gott med det syrliga i. Sen tänkte jag garnera med ägg och räkor och lite grönsaker. Vad tror ni om det?