• Maria K

Tygblöjetråden 23

Det här är tråden för oss som använder tygblöjor, vill använda tygblöjor eller bara är nyfikna på tygblöjor.
    Alla frågor är välkomna!

Tråden är dock längre än ditt bredband, så det är OK att fråga utan att ha läst hela tråden först.

För att du som är nykomling inte ska känna dig utanför i diskussionerna har vi en förklaring till vad som menas med de olika benämningarna på tygblöjorna och materialen samt hur de används i trådens första inlägg.

Dit kommer du om du klickar på den lilla symbolen
    ...längst till vänster vid sidnumren.

Där finns också vår länklista som tar dig till tips och tricks med blöjanknytning, recensioner och betygssättning av modellerna, butiker där du kan köpa blöjor, mönster till blöjor att sy själv m.m.

Förkortningsförvirring? Här är en lathund för våra vanligaste förkortningar:

AIO=All-in-one * BBh=Baby Beehinds * Bbs=Blueberrys BG=Bum Genious

BH=Baby Heaven * Bhr=Bum Hugger * BM=Bambino Mio * FB=Fuzzi Bunz

GAD=Green Acre Designs * HH=Happy Heinys * HeH=Hemp Hour * IV=Imse Vimse

MA=Magic Alls * MOE=Mother Of Eden * MT=Mommys Touch * PP=Pea Pods

SWB=Swaddlebees * WO=Wonderoos

• Svar på tråden Tygblöjetråden 23
  • trollet1985

Ni som har barn som bajsar rätt löst ofta, vad använder ni för sorts blöjor?
    Sambon e rätt lat, o använder inte tygisar för att han tycker att våra IV formsydda e för knöliga o sätta på sonen. Istället köper vi 6 paket engångsblöjor i månaden *suckar*

Under en blöjperiod, hur ofta köper man nya storlekar i tygsar? 3-4 gånger?

• smurra

caeruleus  ha ha ja det låter mkt,men dom större stl använder vi inte nu,sen tvättar jag byxor o blöjor varje dag,inte får att det inte räcker utan för att jag kan och vill ,det går åt ca 3 byxor iallafall per dag.

• Caeruleus
    smurra skrev 2010-01-21 10:59:49 följande:
    caeruleus  ha ha ja det låter mkt,men dom större stl använder vi inte nu,sen tvättar jag byxor o blöjor varje dag,inte får att det inte räcker utan för att jag kan och vill ,det går åt ca 3 byxor iallafall per dag.
    Aha då förstår jag {#lang_emotions_smile}
  • johlinn

trollet - sambon använder bara bg pockets. De är onesize. När E. var liten var det löst bajs vid varje byte och vi bytte ofta... Men vi hade aldrig några läckage från de blöjorna heller!

• johlinn

trollet - vi köper inga engångs mer. De engångs vi använder är såpass få att det vi får tilldelat från landstinget räcker mer än väl. Har inte köpt engångsblöjor sen han hade näst minsta storleken och det var enbart eftersom landstinget inte erbjöd den storleken.

• winterangel85
    trollet1985 skrev 2010-01-21 10:48:16 följande:
    Ni som har barn som bajsar rätt löst ofta, vad använder ni för sorts blöjor? Sambon e rätt lat, o använder inte tygisar för att han tycker att våra IV formsydda e för knöliga o sätta på sonen. Istället köper vi 6 paket engångsblöjor i månaden *suckar*Under en blöjperiod, hur ofta köper man nya storlekar i tygsar? 3-4 gånger?
    Min sambo tycker både vikisarna och de formsydda är krångliga att få på, men han använder iaf dem ist för engångs, men han fick ett gäng pocketblöjor som han numer är helt frälst i. Vi skickade efter från Ebay till honom.
  • trollet1985
    winterangel85 skrev 2010-01-21 13:49:19 följande:
    Min sambo tycker både vikisarna och de formsydda är krångliga att få på, men han använder iaf dem ist för engångs, men han fick ett gäng pocketblöjor som han numer är helt frälst i. Vi skickade efter från Ebay till honom.
    Hur funkar de o beställa från Ebay? tillkommer frakt o tull o sånt?
  • winterangel85
    trollet1985 skrev 2010-01-21 14:00:36 följande:
    Vi har beställt från Kina, fraktfritt och tullen har vi också klarat oss undan.. =)
  • winterangel85
    trollet1985 skrev 2010-01-21 14:00:36 följande:
    Kan tillägga att det har fungerat utmärkt, min sambo har beställt mycket annat från Kina tidigare och det har aldrig kråglat. Blöjor har vi beställt två gånger från samma säljare och båda gångerna har det fungerat klockrent, blöjorna har vi haft på ca 1 vecka.
Svar på tråden Tygblöjetråden 23