• honkie

slå sin tjej

jag kollade på Oprah för några veckor sedan. de snackade en hel del om incidenten mellan Chris Brown och Rihanna. de ville i princip ha ihjäl Chris för vad han gjort mot sin tjej. sen visade det sig att det faktiskt var hon som hade börjat slå honom, men oprah menade att men kvinna aldrig förtjänar att bli slagen av sin man.
    det fick mig att tänka. jag har slagit två tjejer vid tre olika tillfällen. alla gånger har jag tagit emot en hel del smällar innan jag delade ut mitt/mina slag.
    har jag gjort helt jävla fel?

• Svar på tråden slå sin tjej
  • idiblon
    Jollybolly skrev 2009-12-15 14:41:59 följande:
    så då är det okej att slå?
    Nej, det vore bättre att ge fan i att vara med en sådan människa överhuvudtaget. Men så är de i sådana förhållanden inte direkt friska i huvudet heller.
  • Jollybolly
    honkie skrev 2009-12-15 14:42:40 följande:
    tror inte det var så hon menade.
    fast ni resonerar ju som småbarn "hon började"
  • Milki

Det finns absolut ingenting som rättfärdigar ett sådant beteende.

• Metrolifestyle

Aldrig okej att slå någon men alla har rätt att försvara sig.

• idiblon
    Jollybolly skrev 2009-12-15 14:44:35 följande:
    Nej, men du kanske inte har mer kapacitet än småbarn när det gäller analytisk förmåga.

Nu var jag riktigt omogen. Men det är väl tillåtet det också, ibland.
  • idiblon
    Milki skrev 2009-12-15 14:44:35 följande:
    Det finns absolut ingenting som rättfärdigar ett sådant beteende.
    Antar att du aldrig skulle försöka slå tillbaka eller försvara dig om en man började slå på dig?
  • honkie
    Jollybolly skrev 2009-12-15 14:44:35 följande:
    men det är för att det är så det funkar. blir man slagen så aktiveras överlevnadsinstinkterna. nu menar jag inte att jag inte tror att jag skulle överleva om mina dåvarande tjejer slår mig, utan allt händer undermedvetet. blir man slagen så känner man sig hotad, under hot börjar man slåss.
  • Jollybolly

jag blir irriterad för ts tar upp rihanna och chris brown som exempel. det man vet om den händelsen var att hon både blödde och fick blåmärken, spruckna läppar osv. han hade inga skador och det har ju kommit fram att han slagit henne tidigare också. så skit samma om hon slog han först. självförsvar i all ära, men självförsvar innebär inte "men hon slog först"

• Jollybolly
    idiblon skrev 2009-12-15 14:47:34 följande:
    Nej, men du kanske inte har mer kapacitet än småbarn när det gäller analytisk förmåga. Nu var jag riktigt omogen. Men det är väl tillåtet det också, ibland.
    jag vet visserligen inte vad detta har med min analytiska förmåga att göra.. men visst så är det nog.
  • Milki
    idiblon skrev 2009-12-15 14:48:08 följande:
    Antar att du aldrig skulle försöka slå tillbaka eller försvara dig om en man började slå på dig?
    Jag har blivit brutalt misshandlad så jag vet vad jag pratar om.
Svar på tråden slå sin tjej