• honkie

slå sin tjej

jag kollade på Oprah för några veckor sedan. de snackade en hel del om incidenten mellan Chris Brown och Rihanna. de ville i princip ha ihjäl Chris för vad han gjort mot sin tjej. sen visade det sig att det faktiskt var hon som hade börjat slå honom, men oprah menade att men kvinna aldrig förtjänar att bli slagen av sin man.
    det fick mig att tänka. jag har slagit två tjejer vid tre olika tillfällen. alla gånger har jag tagit emot en hel del smällar innan jag delade ut mitt/mina slag.
    har jag gjort helt jävla fel?

• Svar på tråden slå sin tjej
  • Matrëwka

Ja, det enkla svaret är att du har gjort "helt jävla fel".

I praktiken kan man nog inte förvänta sig att någon människa alltid ska göra det som är rätt, och dessutom så tror jag att det finns situationer när det bara går att göra mer eller mindre fel.

Oavsett allt annat så har du i alla fall alltid ansvar för det du själv gör!

• idiblon
    puss skrev 2009-12-15 14:33:05 följande:
    ja, det är ju jävligt provocernande med tjejer som inte ger sig. (?)
    Vissa kvinnor "njuter" av att bli slagna. "Känns det så finns jag." "Reagerar han så betyder jag någonting.". Etc.
  • honkie
    idiblon skrev 2009-12-15 14:29:37 följande:
    Ja, jag tycker då det är mer rätt att ge tillbaka än att vara den som börjar slåss. Helt klart.
    men jag börjar undra om jag är en hemsk människa. för jag ångrar verkligen inte att jag slog dem och jag kommer alltid slå tillbaka om jag blir slagen så länge det inte är ett barn som slår mig.
  • puss
    idiblon skrev 2009-12-15 14:34:11 följande:
    Vissa kvinnor "njuter" av att bli slagna. "Känns det så finns jag." "Reagerar han så betyder jag någonting.". Etc.
    visst är det så. men väljer man en rubbad brud måste man inte agera stört själv. fast å andra sidan, vem annars vill va ihop med ett psyko om inte just ett annat psyko.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • honkie
    Matrëwka skrev 2009-12-15 14:33:48 följande:
    Ja, det enkla svaret är att du har gjort "helt jävla fel".I praktiken kan man nog inte förvänta sig att någon människa alltid ska göra det som är rätt, och dessutom så tror jag att det finns situationer när det bara går att göra mer eller mindre fel.Oavsett allt annat så har du i alla fall alltid ansvar för det du själv gör!
    samtidigt tycker jag att jag gjorde helt jävla rätt. intressant det där
  • idiblon
    honkie skrev 2009-12-15 14:34:15 följande:
    men jag börjar undra om jag är en hemsk människa. för jag ångrar verkligen inte att jag slog dem och jag kommer alltid slå tillbaka om jag blir slagen så länge det inte är ett barn som slår mig.
    Du är ingen hemsk människa (vad jag vet) utifrån det du skriver här nu iallafall. Kvinnor ska fan inte komma undan med allt bara för att de "kan".
  • Jollybolly
    idiblon skrev 2009-12-15 14:34:11 följande:
    så då är det okej att slå?
  • honkie
    idiblon skrev 2009-12-15 14:39:52 följande:
    Du är ingen hemsk människa (vad jag vet) utifrån det du skriver här nu iallafall. Kvinnor ska fan inte komma undan med allt bara för att de "kan".
    exakt min tanke. bara för att man är starkare så ska man inte behöva agera slagpåse. går jag fram till nån stor jävel och nitar honom så ska jag ju knappast räkna med att han inte kommer slå tillbaka eftersom jag är mindre och svagare.
  • honkie
    Jollybolly skrev 2009-12-15 14:41:59 följande:
    tror inte det var så hon menade.
  • puss
    Jollybolly skrev 2009-12-15 14:41:59 följande:
    man kan alltid missförstå! japp! bra fråga där.
    det är tammefan roligt nästan jämt
Svar på tråden slå sin tjej