• Me o Mike

Smaklös inredning?

Jag blev lite inspirerad av en tråd som handlar om smaklösa kläder!!

Så nu undrar jag här om ni kan komma med exempel på riktigt smaklös inredning?? Vad är det värsta ni vet som man kan ha i hemmet???

Allt från tavlor till sänggavlar!

• Svar på tråden Smaklös inredning?
  • Pallas

Me o Mike skrev 2009-12-18 12:20:30 följande:

Men det är ju likförbannat DERAS smak! Eller hur??
    Med största sannolikhet inte. Det är som att säga att man opererar brösten "för sin egen skull".
  • Lyllo

Grisskära flickrum med prinsesstema och väggbokstäver.

• Mamma MLi
    Lyllo skrev 2009-12-18 12:38:41 följande:
    Grisskära flickrum med prinsesstema och väggbokstäver.
    då kan du hälsa på hos mig... för det har vi inte
  • etc

Men det är ju likförbannat DERAS smak! Eller hur??
    Nja, jag tror att det handlar mer om osäkerhet. Man är inte säker på sin egna smak och så kör man på det som de flesta andra gillar, 'sejfar' liksom. Sen finns det såklart de som har denna stilen för att det verkligen är deras smak.
  • Me o Mike

Jag har dock väldigt svårt att tro att någon inreder sitt HEM i något man själv inte gillar utan bara för att "alla andra gör det"..

Nja, jag tror att det handlar mer om osäkerhet. Man är inte säker på sin egna smak och så kör man på det som de flesta andra gillar, 'sejfar' liksom. Sen finns det såklart de som har denna stilen för att det verkligen är deras smak.
  • Me o Mike

haha vadå med största sannoliket inte?!?
    Varför inte??

Pallas skrev 2009-12-18 12:34:29 följande:
    Med största sannolikhet inte. Det är som att säga att man opererar brösten "för sin egen skull".
  • Söta Nasse

jag skulle säga att det fulaste är när man har möbler som skriker gamla tanter och gubbar fast man är ung. ett bra exempel är syrran och hennes sambo som har ett hem som ser ut som gammelmormors hahah

sen att det är saker precis överallt tycker jag förstör mer än att en del saker inte passar min smak.

• Emster

Jag tycker riktigt illa om spegelväggar från 80-talet, sådana där rektangulära speglar som sätts ihop till en vägg med svarta fästpluppar i hörnen.

Och plast/linoleumgolv i melerat ljusbeige typ, sådana där golv som finns i sjukhuskorridorer och så. Vi har ett sådant golv i köket och hallen och det är ju verkligen det fulaste!

Köksskåpluckor gillar jag sällan heller, där är det svårt att få det snyggt.

(Och jag vet att hemma hos oss tycker många att det är rätt smaklöst, och jag håller med till viss del. Vi har verkligen ingen "röd tråd" och många möbler är ihopplock för att vi bara behövde nåt snabbt och sen har vi inte orkat fixa nåt snyggare.)

• Bonanza

Me o Mike skrev 2009-12-18 11:47:52 följande:

Fast du skriver ju helt galet nu!! Du skriver att dom som har så har ingen egen smak!! Hur kan du säga så?? Det är ju DERAS smak!! Dom gillar den enkla, rena stilen!!
    Och de bara "råkar" gilla precis det som är populärt och som alla andra har? Att ha precis som alla andra tyder på brist på smak. Då följer man inte sin egen smak utan vad som andra säger är snyggt. Även om man inbillar sig att man själv har det som en personlig smak.

Alltså: dessa människor kommer om 5 år ha en helt annan stil hemma. För då har inredningsmodet ändrat sig, och tydligen även deras smak. Så konstigt!
  • Me o Mike

Jag kan bara se till mig själv.. Jag ÄLSKAR stilrena hem.. Lite ska det vara. Och vitt.. (helst)
    Har alltid haft denna smak! Så jag blir ju bara glad när det nu verkligen är i modet för då finns det så mycket mer att välja på av det jag gillar.

Bonanza skrev 2009-12-18 13:52:20 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-18 11:47:52 följande:
    Och de bara "råkar" gilla precis det som är populärt och som alla andra har? Att ha precis som alla andra tyder på brist på smak. Då följer man inte sin egen smak utan vad som andra säger är snyggt. Även om man inbillar sig att man själv har det som en personlig smak.Alltså: dessa människor kommer om 5 år ha en helt annan stil hemma. För då har inredningsmodet ändrat sig, och tydligen även deras smak. Så konstigt!
Svar på tråden Smaklös inredning?