• Joggi

Använder ni pulversås?

Sj används det inte här hemma.

ENKEL SÅS

Smör
    mjölk
    grädde
    Buljongtärning
    Salt, peppar
    Maizena redning

(Soya för brunsås, Senap för senapssås, Pepparrot för pepparrotssås osv....)

Smält smöret och ha ner buljong och salt och peppar. Häll på mjölk och grädde i valfri mängd. I med smaksättning och red av med enkla Maizena redning.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder ni pulversås?
  • joellen08

nej, vi använder oss aldrig av pulversås.

• wity

Ja, när vi ska ha bearnaisesås!
    Den har jag aldrig lyckats med, antingen skär den sig eller så smakar den f-n!

• amomentlikethis

beror på vilken sås vi ska ha.
    bearnisesås gör jag aldrig själv, men äggsås, vitsås, dillsås, brunsås gör jag själv.
    har dock aldrig gjord gräddsås själv, men gillar grädd-pulversås så det är skit samma för min del.

• Amber1975
    Är verkligen buljong halvfabrikat?Har ingen förpckning hemma så kan inte läsa innehållet, men ska lätt göra det imorn på jobbet..
    Självklart är det ett halvfabrikat. Vad skulle det annars vara? En råvara? Buljongtärningar innehåller dessutom både glutamat och härdade fetter.
  • La Lola

Javisst.
    Jättesmidigt!

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Stackhouse

Nej inte särskilt ofta. Sambon fick en såskokbok och har blivit jättebra på sås och redningar... Önskar han smittade av sig hahaha

• Amber1975
    Jag tycker att det är tragiskt.. Jag tycker halvfabrikat är tragiskt över huvudtaget och gör gärna maten från grunden. Och det pga att halvfabrikaten idag innehåller så otroligt mkt skit..
    Måste fråga vad du äter om du inte äter halvfabrikat?
Svar på tråden Använder ni pulversås?