• Dixabilly

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)

Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?

Vore kul om vi är fler! :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskar livet som mamma ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?
  • linelullan
    Trocca skrev 2010-01-03 08:10:45 följande:
    hej  här är en till som köpt Wii balance board. Testade för första gången i går . Jag tyckte det var svårt. Testade slalombacken och körde förbi alla flaggorHar ni fått Wii ålder. Jag fick -18 år. då  har jag en massa kilos övervikt(typ 20) hur kan det bli så. Vet ni vad det är den mäter på?  Jag tkänkte att det kanske är för att uppmuntra mig själv trodde jag skulle få 85-90 i Wii ålder.Är det ngn som fattat om det finns fördiga träningsprogam iWii fit plus eller måste man sätta ihop dem själv.
    Första gången jag gjorde bodytestet så fick jag ganska hög wii-ålder. (om man jämför med min riktiga ålder). Runt 43 tror jag att jag fick. Men ju bättre jag klarat bodytestet så har åldern gått ner.

Det finns färdiga träningsprogram man kan köra efter. Jag brukar både köra de färdiga programmen och övningar som jag tycker är kul.

Man kan även ställa in hur många kalorier man vill bränna och då säger den efter varje övning hur många du har kvar. :)
  • MayaS
    Imperialiss skrev 2010-01-03 01:51:24 följande:
    . Såg nyss att Wii fit plus med balance board'en inte finns på Elgiganten här i stan så antingen blir det att skicka efter eller ta sig till närmsta större stad.Har du (eller någon annan härinne) någon idé om andra ställen än Elgiganten som kan tänkas ha?
    Jag har beställt mitt wii fit plus med balanceboard på cdon.com för 1079 .- inkl frakt.

Jag hoppas verkligen att det kommer imorgon... såg att de hade active sport på cdon.com för 349 .- också... funderar på att evt köpa det också..
  • Dixabilly
    Imperialiss: Ja, men då tror jag det kan passa. Jag har aldrig upplevt att jag trillat eller halkat av brädan, den är låg och man är stabil. Tror att du kommer tycka om yoga övningarna, mycket skonsamma fina övningar för ryggen! :)

Trocca: Hahaha jag fick 55 år första gången (är 25) men nu ligger det oftast runt 20, 26 eller 34 typ.

Anbe: Tack :) och GRATTIS {#lang_emotions_flower}

Jenny C: Tack :)

Angelguard: Det låter ju som en utmärkt träning {#lang_emotions_laughing}

MayaS: Ska nog också glida in på cdon och kika lite {#lang_emotions_innocent}

Hade gått ner 0.4 idag, så sammalagt 1,5 kg på 7 dagar nu!! Effektiv träning enligt mig själv, och väldigt bra för att inte vara, ni vet 1 timmes råsvettning ><
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • linelullan
    Dixabilly skrev 2009-12-29 14:40:09 följande:
    Tänkte passa på att slänga in länk till min blogg som jag startade i samband med att jag började! :)wiiwillchangeme.blogspot.com/
    Jag har tittat lite i din blogg och du är verkligen jätteduktig. Min motivation har blivit mycket starkare efter att jag läst lite i din blogg.

Det är så kul att det finns fler som tränar med wii för jag känner ingen som gör det.  Och när jag har pratat om det så har folk bara tittat på mig konstigt och frågat om jag verkligen tror på allvar att det fungerar.

Jag har en blogg sedan innan, men jag funderar på att starta en till som jag bara ska skriva om min viktminskning i.
  • Dixabilly
    linelullan - Vad roligt att du läser, och framförallt att jag inspirerar! Känner mig glad över det! Ja samma här. Jag sa det till min man, att alla vänner osv bantar med atkins, eller GI eller, ja ni vet, sluta med socker, bla bla bla.. Jag ska fasiken bli den första i min vänskapskrets som bantar ner mig med ett tv spel! {#lang_emotions_laughing} Och det funkar ju uppenbarligen! För mig fungerar det här bättre än vikt väktarna!
    Det var som här om dagen, skulle träna min timme på mitt Wii och skrev som status på msn; tränar. Då fick jag av min vän: "Vad häftigt det låter när du skriver att du tränar när du spelar Wii".
    Men.. huh? Är det inte träning jag håller på med? Och ändå vet hon att jag tränar och går ner i vikt med wii.
    Suck suck, men vänta bara, så ska dom får se ;)

Jag tycker absolut att du ska göra en enskild blogg, man bli peppad, jag blir det mest över att det är mååånga som vill se mig misslyckas, det är därför jag har fler läsare nu är min andra blogg >< Men icke icke, jag ska lyckas!
    Ge mig gärna blogg adressen sen {#lang_emotions_wink}
  • linelullan
    Dixabilly skrev 2010-01-03 15:17:09 följande:
    linelullan - Vad roligt att du läser, och framförallt att jag inspirerar! Känner mig glad över det! Ja samma här. Jag sa det till min man, att alla vänner osv bantar med atkins, eller GI eller, ja ni vet, sluta med socker, bla bla bla.. Jag ska fasiken bli den första i min vänskapskrets som bantar ner mig med ett tv spel! Och det funkar ju uppenbarligen! För mig fungerar det här bättre än vikt väktarna!Det var som här om dagen, skulle träna min timme på mitt Wii och skrev som status på msn; tränar. Då fick jag av min vän: "Vad häftigt det låter när du skriver att du tränar när du spelar Wii".Men.. huh? Är det inte träning jag håller på med? Och ändå vet hon att jag tränar och går ner i vikt med wii. Suck suck, men vänta bara, så ska dom får se ;)Jag tycker absolut att du ska göra en enskild blogg, man bli peppad, jag blir det mest över att det är mååånga som vill se mig misslyckas, det är därför jag har fler läsare nu är min andra blogg >< Men icke icke, jag ska lyckas!Ge mig gärna blogg adressen sen
    Ja, jag har själv provat allt möjligt, GI, viktväktarna, viktklubb.se. Den sistnämnda fungerade hur bra som helst. Gick snabbt ner 5 kg, men sedan gick det åt skogen. det som är jobbigt att man måste planera i förväg vad man ska äta och skriva in i minsta detalj vad man har ätit och det är inte riktigt min grej. Det fungerar ett tag, men sedan trötnar jag och börjar fuska.

Wii är ju ett väldigt bra koncept! Jag tycker mycket om tv-spel och ett tv-spel där man inte sitter still och spelar är ju hur bra som helst. Och det känns som att man inte heller kommer att tröttna på Wii för det finns ju så otroligt många olika övningar och många olika typer av övningar. (jag har en tendens att tröttna om det blir för enformigt).

Min blogg är: carro-ettsundareliv.blogspot.com
  • Dixabilly
    linelullan skrev 2010-01-03 15:26:51 följande:
    Ja, jag har själv provat allt möjligt, GI, viktväktarna, viktklubb.se. Den sistnämnda fungerade hur bra som helst. Gick snabbt ner 5 kg, men sedan gick det åt skogen. det som är jobbigt att man måste planera i förväg vad man ska äta och skriva in i minsta detalj vad man har ätit och det är inte riktigt min grej. Det fungerar ett tag, men sedan trötnar jag och börjar fuska. Wii är ju ett väldigt bra koncept! Jag tycker mycket om tv-spel och ett tv-spel där man inte sitter still och spelar är ju hur bra som helst. Och det känns som att man inte heller kommer att tröttna på Wii för det finns ju så otroligt många olika övningar och många olika typer av övningar. (jag har en tendens att tröttna om det blir för enformigt). Min blogg är: carro-ettsundareliv.blogspot.com
     Precis så här känner jag!! Jag gick också med i viktklubb.se och det fungerade as bra- sålänge man ORKADE fylla i allt i detalj.
    Håller med dig precis, och andra vikt grejer brukar säga just att man INTE ska kolla vikten varje dag- men det tycker jag är perfekt!! För ser jag att jag gått upp några hekto så tar jag tag i det. Försöker inte heller att skylla på vätska, eller mens eller sånt, utan se sanningen och kämpa mer, det peppar mig iallafall.

Ska följa din blogg!! :)
  • linelullan
    Dixabilly skrev 2010-01-03 16:01:18 följande:
     Precis så här känner jag!! Jag gick också med i viktklubb.se och det fungerade as bra- sålänge man ORKADE fylla i allt i detalj. Håller med dig precis, och andra vikt grejer brukar säga just att man INTE ska kolla vikten varje dag- men det tycker jag är perfekt!! För ser jag att jag gått upp några hekto så tar jag tag i det. Försöker inte heller att skylla på vätska, eller mens eller sånt, utan se sanningen och kämpa mer, det peppar mig iallafall.Ska följa din blogg!! :)
    Ja, man har ju läst om att man inte ska kolla vikten varje dag. Har även hört det av personliga tränare att man inte ska göra det eftersom att vikten kan variera pga olika saker, men jag tycker också att det är bra att väga sig varje dag.
    Men sedan är jag inte bara fokuserad på vikten, eftersom att om man t.ex styrketränar och bildar muskler så väger det med och då kan de se ut som att man gått upp i vikt fast man inte har det. Så jag ska även (som jag ser att du också gör) mäta mig.

Vad roligt! Håller på att fixa till den lite nu.
  • linelullan
    MayaS skrev 2010-01-03 16:24:06 följande:
    Blev inspirerad av er så även jag har startat en blogg... är dock inte alls duktig på detta med att fixa till bloggar så det får bli som det blir...Ska bil spännande att följa er resa.Min blogg:beach20xx.wordpress.com/
    Vad kul. Då ska jag läsa din blogg.

Jag kan säga att jag kommer att byta blogg. Jag har min vanliga blogg med blogspot och vissa inställningar man gör så ändrar man för båda bloggarna och det vill inte jag. Vill skilja lite på dem. Så jag återkommer med min adress.
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?