• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • jippy
    Anna Panna skrev 2010-01-06 20:38:39 följande:
    Är det någon som kommit igång? Själv börjar jag räkna i morgon - igen... men nu ska det sista fläsket brinna!!!!!!!!!!!!!
    Jag börjar också imorgon. Ska på mitt första möte. Är lite nervös, men också förväntansfull! {#lang_emotions_dreamer}
  • mion

Jag gick ner(lika bra o vara ärlig) 30 kg men tränade för mkt för hårt o efter 1½ tappade jag motivationen,o gick sakta men säkert tillbaka till mitt gamla jag kunde uppenbarligen inte hantera nånting hur smal jag blivit o hur snygg jag var....  men nästa vecka ska jag börja igen på fortsättningen till mitt nya liv =)

• Anna Panna

Jippy: Då kör vi igång samtidigt!!!
    Mion: Ja, det handlar ju inte bara om kost och motion, är inte hjärnan med på leken blir det ändå inte bra. Du kommer säkert att klara det bättre efteråt denna gång, du vet att du kan gå ner mycket i vikt och nu får du satsa hårt på att lära dig att hålla det sedan oxå!!! Lycka till - du fixar det!

• Ronjan709

En fråga till er. Ska försöka gå ner i vikt på egen hand men misslyckas det funderar jag på viktväktarna. Det jag undrar är måste man väga alla mat eller hur fungerar deet. Tar det mkt tid?

• Anna Panna

Sia: Det tar lite tid, speciellt i början innan man har fått rutin på det!!! Man behöver inte väga all mat men det blir ju självklart mer exakt om man väger eller mäter. Jag tycker dock under de perioder som jag är motiverad (går upp och ned!!!) att det är värt "besväret" då resultaten känns och syns!!!!

• Ronjan709
    Anna Panna skrev 2010-01-06 21:02:42 följande:
    Sia: Det tar lite tid, speciellt i början innan man har fått rutin på det!!! Man behöver inte väga all mat men det blir ju självklart mer exakt om man väger eller mäter. Jag tycker dock under de perioder som jag är motiverad (går upp och ned!!!) att det är värt "besväret" då resultaten känns och syns!!!!
    Tack! Ok men vad får man äta ungefär. Hur kan en dag se ut med dessa propoints? ngt ex?

Är inte den som klarar att vara hungrig o måste nästan få ta en skiva grovt bröd med lite smör o kalkon o te på kvällen. Förövrigt äter jag mkt grönsaker , kyckling eller kött o lite ris eller pasta till lunch o middag. Mellanmål äter jag frukt o i bland lite yougurt. Frukost är en smörgås o kaffe.
    Skulle en sån meny lätt gå att göra om till propointsmeny om jag bara väger o mäter lite mer. Eller skiljer det sig mkt från vad man brukar äta?

förlåt för mkt frågor...
  • tessanpower

Nu är jag igång. Började igår. Var inte motiverad när jag gick dit, men är mer motiverad idag :) Fick ni också en kokbok som hetta nått med Italien? Hittade en del goda recept i den, ska pröva dem denna vecka.

• Cinsaga

Hej ! Har också satt igång. Håller på med VV online. Saknar bara en massa bra recept ... Det här med veckobonusen känns ju kanon, men jag som redan använt den efter bara 3 dagar undrar ju ifall det kommer att funka ?

Idag har jag ätit : Fullkornsmacka med ett kokt ägg, 1 dl vaniljyoghurt och 1 dl apelsinjuice

1/2 dl mjölk i kaffet

Omelett på två ägg, skinka och grönsaker

9 bitars sushi på kvällen

50 gr plockgodis

Igår var jag ute och åt , och då blev det ju både vin och drink. Hmmmm, men det ska rymmas så som jag räknade.

Skönt med en tråd där vi kan peppa och hjälpa varandra lite iallafall !

• MissMary

Hej jag hänger på här. Har aldrig testat vv innan men ska gå på första mötet nu på tisdag. Jag är riktigt taggad faktiskt! Hoppas det ska gå bra. Har ca 6-7kg jag vill bli av med. Gärna innan mitten av mars då vi ska utomlands men om inte annat så innan sommarn iallafall.

• eilien

Hänger på här, har vart med i vv förut och är guldmedlem, har just starta om, hade 7 grav kilon kvar o 6 trivselkilon sen innan. totalt 13 kilo som ska bort. Är inne på min 5 vecka nu, o har vägning på måndagar så i morgon har ja förhoppnigsvis gått er mina 3 första kilon... Jul o nyår har gått så drä, räknade inte med att gå ner under de två veckorna och har iaf ståt på samma vikt o det är ja nöjd med.

Vilka dagar väger ni er?

Tycker oxå att det nya programmet är smidigare o flexiblare, bra med veckobonusen om det händer ngt oförutsett, typ ute lunch eller middag hos vänner.

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna