• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • bridezilla
    stockrosen skrev 2010-01-13 17:00:53 följande:
    Det låter för bra för att vara sant
    Hehe, jo men de har väl räknat så att man ska kunna äta veckobonusen och ändå gå ner, men man lär ju gå ner fortare om man inte använder den
  • Carolina1979
    bridezilla skrev 2010-01-13 17:01:23 följande:
    Hm, när jag var där sa de att man inte måste använda den utan fick bestämma helt själv. De dagliga propointsen däremot skulle man se till att få i sig varje dag.
    Aha, jag har inte varit på något möte själv, utan bara läst om det (är reggad på viktväktarna online) - så jag kan ha missuppfattat, trevligt att det finns iallafall
    (¯`°?.¸ ღ♥Oliver 07-08-07 & Isabella 09-02-21 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Anna Panna

Första vägningen i morgon för mig på fleeera veckor - får se vad julen har ställt till med. Kört stenhårt 1 ve nu, nystart efter nyår, och har 33 bonuspropoints kvar av 42 men det känns inte som det hänt så mycket på vågen, kanske nästa vecka. Håll tummarna för mig!

• MissMary
    Carolina1979 skrev 2010-01-13 16:56:26 följande:
    Japp!Vad äter ni alla till middag idag?
    Idag blir det lasagne för vår del, eller ikväll den är klar vid åtta. Lite väl sen att smälla i sig lasagne kanske men ibland blir det så. Testar receptet från den italienska kokboken, det verkar vara många höjdare i den. Tror dock jag brännde såsen.. hoppas inte det smakar illa.
  • bridezilla

Åååh, jag har ätit mina points för dagen+1,5 bonuspoint men jag är vrålhungrig nu ju! Jag tycker inte att jag blir mätt på att sätta i mig frukt heller. Jag vill ha en macka!{#lang_emotions_tongue_out}

• Cinsaga

Här blev det Keldas tomatsoppa. Stekte squasch och vitlök och hade i det, och så åt jag en varm macka med ost till. Smaskens !

Någon som har nåt matlådelunchtips till imorgon ?

• Annkris

Färs och rotfruktsgratäng för 2 personer

4 potatisar

2 morötter

2 palsternackor

180 g nötfärs max 10%

1 tsk olja

4 msk tomatpuré

2dl krossade tomater

Färsk timjan

2dl köttbuljong

2 msk riven ost max 17%

Fräs färsen smulig i olja. Tillsätt tomatpuré, krossad tomat, salt, peppar och timjan. Låt småputtra 5 min. skala och skiva potatis och rotfrukterna, varva dessa och färssås i en ugnsform. Häll på buljong och tillaga i ugn 225C ca 30 min. Strö över osten när 10 min återstår. Servera med sallad.

• Carolina1979

Annkris: Så gott det lät - måste provas här hemma, har du någon uppgift på hur många propoints det är?

Fler får gärna dela med sig av recept, älskar att prova nytt!

(¯`°?.¸ ღ♥Oliver 07-08-07 & Isabella 09-02-21 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • jippy
    stockrosen:  Jag delammar också och har 7 extra poäng per dag. 
  • jippy
    Annkris: Wow! 30 kg på fem månader! Snyggt jobbat. Härligt att höra om någon som lyckats. 
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna