• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • bridezilla

Skrev det jag ätit och planerar att äta resten av dagen och fick bara 1,5 points kvar! {#lang_emotions_surprised} Och jag som ska jobba inatt (= småätande). Tur att jag ska träna idag och köpte upp ett lager frukt när jag handlade! {#lang_emotions_tongue_out}

• Annkris

Hejsan!
    Jag gick ner 30 kg på 5 månader när jag var med i vv för 8 år sedan. Jag  hade varit stor hela livet innan dess, så det var en härlig känsla att vara smal. Lyckades hålla vikten tills jag blev gravid men sonen som föddes i juni. Jag gick inte upp så gräsligt mycket, men har nu gått med i vv på nätet för att minska 10 kg.

• stockrosen
    jippy skrev 2010-01-12 13:46:24 följande:
    Bra idé med att lägga ut recept. Jag lägger in ett bra recept sen också.  stockrosen: Jag äter nästan inga lightprodukter, det kan du välja helt själv hur du vill göra. 
    Låter bra. Tycker det är tråkigt med lightprodukter om man skall laga till hela familjen och om man har småbarn.
  • Pokergirl

Hej!
    Jag är också intresserad av ProPoints. Har kikat på isodieten men det är väldigt omständigt, svårt. Tänkte att detta kanske funkar bättre. Tycker ni som har den nätbaserade versionen att det funkar bra?

* * * Cornelia 091030 * * *
  • Annkris
    Pokergirl skrev 2010-01-12 15:22:39 följande:
    Hej!Jag är också intresserad av ProPoints. Har kikat på isodieten men det är väldigt omständigt, svårt. Tänkte att detta kanske funkar bättre. Tycker ni som har den nätbaserade versionen att det funkar bra?
    För mig som gillar datorer och tabeller är det perfekt!
  • bridezilla
    Pokergirl skrev 2010-01-12 15:22:39 följande:
    Hej! Jag är också intresserad av ProPoints. Har kikat på isodieten men det är väldigt omständigt, svårt. Tänkte att detta kanske funkar bättre. Tycker ni som har den nätbaserade versionen att det funkar bra?
    Det är ju min första dag i dag men jag tycker det fungerar väldigt smidigt. Det är mkt att fylla i men det går fort och den räknar ut allt åt en. Sen har jag lagt ner lite tid på att skriva in och spara recept så att det förhoppningsvis ska gå fortare sen
  • Pokergirl
    Annkris skrev 2010-01-12 15:28:44 följande:
    För mig som gillar datorer och tabeller är det perfekt!
    bridezilla skrev 2010-01-12 15:55:06 följande:
    Det är ju min första dag i dag men jag tycker det fungerar väldigt smidigt. Det är mkt att fylla i men det går fort och den räknar ut allt åt en. Sen har jag lagt ner lite tid på att skriva in och spara recept så att det förhoppningsvis ska gå fortare sen
    Kul! Visst finns det även ngn receptdatabas man kan använda? Hur verkar recepten?

Är det ff så att man kan spara points till helgen?
    * * * Cornelia 091030 * * *
  • stockrosen

Hur många extra poinst får man när man del-ammar?

• MissMary

Var på mitt första möte igår. Det var väldigt inspirerande och idag börjar jag räkna. Är lite orad nu efter lunchen då jag bara har 10 propoints kvar. Det känns lite. Klockan är bara 12 och jag har redan använt 19 men iofs ska jag ju bara äta frukt i eftermiddag och middag när jag kommer hem. Det känns jättebra! Lite orättvist bara att sambon fick 52 pp per dag=(

• SmåDunder

Å jag hoppar på här, ska på första mötet till helgen och laddar nu mentalt för detta.

Ska bli så unerbart att gå ner mina graviditetskilon (som var överdrivet många) {#lang_emotions_embarassed}

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna