• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • stockrosen
    jippy skrev 2010-01-13 21:51:57 följande:
    stockrosen:  Jag delammar också och har 7 extra poäng per dag. 
    tack för ditt svar.
    Är det enligt det nya systemet eller?
  • MUM CC

Ja man blir verkligen peppad av ditt resultat Annkris! Vad gjorde du? Tränade mycket också?
    Imorgon ska jag gå på första VV mötet!

• Annkris

Nej, jag tränade faktiskt ingentig under tiden jag gick ner i vikt, förrutom långpromenader ibland.

Receptet är räknat på gamla pointssystemet och gav då 6 points. Jag lagade det igår och knappade in det i min checklista i vv online. Det gav 11 propoints, men då valde jag att ha mer köttfärs per portion, 175 g istället för 90 g.

• Anna Panna

Oj, läste precis på Aftonbladets hemsida att golvet rasat i Viktväktarnas lokal i Växsjö........

• bridezilla

Jag är väldigt nöjd med upplägget för dagen.

Frukost; Havregrynsgröt med mjölk och osötad sylt - 4,5 propoints
    Lunch; Keso med frukt - 1 propoint
    Middag; Kassler med rotmos och sallad - 6,5 propoints

Totalt: 12

Kvar har jag 17 propoints på min dagsranson, vilket är jättebra eftersom jag ska jobba natt. Förra dygnet när jag jobbat natt så gjorde jag av med 38,5 propoints (min dagsranson är 29)!! Samtidigt har både gröten, frukten och rotmoset mättnadsfaktor så jag hoppas att jag står mig bra.

• stockrosen

Hm ...fattar inte vad det är för fel på mig för jag blir alltid hungrig snabbt efter havregrynsgröt. Visst är det märkligt....

• jippy
    stockrosen skrev 2010-01-14 16:04:02 följande:
    Hm ...fattar inte vad det är för fel på mig för jag blir alltid hungrig snabbt efter havregrynsgröt. Visst är det märkligt....
    Samma sak för mig. Tycker inte det mättar så bra som skulle tro. 
  • Julie

Jag har precis gått med i VV på nätet och var välbekant med points systemet tidigare. Nu undrar jag om det finns något minimum av ProPoints man måste få i sig om dagen, eller om det inte spelar någon roll?
    Tycker att man ska äta så mycket nu helt plötsligt....men så har jag bara hållt på i två dagar och är ruskigt motiverad

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna