• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Anna Panna

Eiliten! Det är ju kanon att du lyckats hålla vikten över helgerna!!!!! Själv har jag inte varit på möte sedan början av dec och kör nu stenhårt sedan i torsdags igen, ska på första möte efter helgerna torsdag som kommer. Har cirka 3 sega kg kvar och sedan jämnvikt och mitt nyårslöfte till mig själv är att bli guldmedlem under året - det ska jag fixa.
    Nu sitter jag och planerar veckans mat, barnen har fått välja recept i mina böcker så de blir inblandade och inte kan "klaga" för mycket på val av rätter......

• jippy

Nu har jag räknat pro points i tre dagar och det känns väldigt bra och kul, än så länge. Tror jag måste bli bättre på att dricka vatten dock. Jag håller med om att det är skönt med vecko bonusen. Tror inte jag skulle klara mig utan den! 

Jag fick också den där Italienska kokboken på mötet i torsdags och har redan provat tre recept. Supergott alltihop! 
  • Anna Panna

Vatten är det jag har mest problem med, idag har det dock gått ganska bra, har druckit mycket till maten, stooora glas. På jobbet glömmer jag av det så det brukar bara bli ett par glas till lunch.....
    Ser fram emot den italienska kokbokenj, hoppas få den på torsdag.

• mion

Häll upp 2 liter vatten o låt det stå ett tag (jag brukar skvätta i citron) sen så brukar jag ta o hälla i mig ca 7dl på en gång då vet jag att det är bara 1.3 l kvar o det brukar gå bra =)

• Ronjan709
    Cinsaga skrev 2010-01-09 21:14:30 följande:
    Hej ! Har också satt igång. Håller på med VV online. Saknar bara en massa bra recept ... Det här med veckobonusen känns ju kanon, men jag som redan använt den efter bara 3 dagar undrar ju ifall det kommer att funka ? Idag har jag ätit : Fullkornsmacka med ett kokt ägg, 1 dl vaniljyoghurt och 1 dl apelsinjuice 1/2 dl mjölk i kaffet Omelett på två ägg, skinka och grönsaker 9 bitars sushi på kvällen 50 gr plockgodis Igår var jag ute och åt , och då blev det ju både vin och drink. Hmmmm, men det ska rymmas så som jag räknade. Skönt med en tråd där vi kan peppa och hjälpa varandra lite iallafall !
    Är det ungefär så här man ska äta enligt deras program? Känns som så llte. Omellett på 2 ägg är ingen lunch för mig. eller kan man åtminstånde ösa på med wookgrönsaker eller ngt för att få större portioner?
  • challe 1

hejsan. kul att ha hittat er. jag är inne på min första vecka med propoints. gick upp 20 kg när jag väntade mitt andra barn och han är snart tre månader nu har nio kg kvar av dom. jag viktväktade med vanliga systemet efter jag fick mitt första barn och det blev kanon. så jag hoppas på det här.

eftersom jag ammar så har jag väldigt mycket propoints som ska förtäras. har lite svårt att komma upp i dem varje dag. vad händer om man inte kommer upp i dem? jag vet att man inte kan spara dom till nästa dag men kan man bara låta dem brinna inne eller måste man äta upp alla sina points för att få resultat?

• stockrosen

Vill nog också börja men via Webben. Har ni någon aning om det är svårt att lära sig det nya systemet via webben???? Har nämligen kört vanlig pointsprogram den vägen och det är det sättet som passar MIG bäst. Orkar inte/hinner inte springa på möten.
    Vad tror ni - är det svårt att lära sig? (om man är van viktväktare).

Körde lite GI innan jul och gick ner kollosalt bra men jag har tröttnat på omeletter och kött. Tror jag hoppar tillbaka till VV.

• challe 1

nej det är liksom samma tänk som förrut. bara att propoints antalen är lite annorlunda vissa högre andra lägre osv. men har du klarat vv genom webben förut klarar du detta genom webben med!

• jippy
    Liljan75 skrev 2010-01-10 20:35:59 följande:
    Är det ungefär så här man ska äta enligt deras program? Känns som så llte. Omellett på 2 ägg är ingen lunch för mig. eller kan man åtminstånde ösa på med wookgrönsaker eller ngt för att få större portioner?
    Gå in på deras hemsida och kolla, där finns några recept. 
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna