• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Annkris
    Pokergirl skrev 2010-01-13 12:27:19 följande:
    Kul! Visst finns det även ngn receptdatabas man kan använda? Hur verkar recepten?Är det ff så att man kan spara points till helgen?
    Ja, en mycket bra receptdatabas där man kan söka på ett livsmedel. Bra om man t ex vet att man vill äta lax till middag men inte har något recept. Man får en veckobonus på 43 (har jag för mig) propoints, dessa är perfekta att spara till helgen. Man kan även tjäna propoints genom att motionera.
  • Lindybell

Det gick ganska så bra idag. Har stått still över alla helger och med allt jag har ätit så är jag nöjd.

• bridezilla
    Pokergirl skrev 2010-01-13 12:27:19 följande:
    Kul! Visst finns det även ngn receptdatabas man kan använda? Hur verkar recepten? Är det ff så att man kan spara points till helgen?
    Japp det finns receptdatabas och livsmedelsbas, det är jättesmidigt att använda tycker jag.
    Man kan inte spara points utan man ska äta sin dagsranson, men man får en veckobonus på 35-49 propoints, och om man tränar får man aktivitetspoints också.
  • stockrosen
    bridezilla skrev 2010-01-13 15:36:37 följande:
    Japp det finns receptdatabas och livsmedelsbas, det är jättesmidigt att använda tycker jag.Man kan inte spara points utan man ska äta sin dagsranson, men man får en veckobonus på 35-49 propoints, och om man tränar får man aktivitetspoints också.
    Menar du att man inte längre behöver spara till sin veckoslutsbonus?????
  • Carolina1979
    stockrosen skrev 2010-01-13 16:48:24 följande:
    Japp!

Vad äter ni alla till middag idag?
    (¯`°?.¸ ღ♥Oliver 07-08-07 & Isabella 09-02-21 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • bridezilla
    stockrosen skrev 2010-01-13 16:48:24 följande:
    Precis, man får den utöver sina dagliga propoints och så får man antingen använda den på ett tillfälle eller dela upp den över veckan.
  • Carolina1979
    bridezilla skrev 2010-01-13 16:57:37 följande:
    Precis, man får den utöver sina dagliga propoints och så får man antingen använda den på ett tillfälle eller dela upp den över veckan.
    Man väljer själv när den ska utnyttjas, men den ska utnyttjas vad jag har förstått...
    (¯`°?.¸ ღ♥Oliver 07-08-07 & Isabella 09-02-21 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • bridezilla
    Carolina1979 skrev 2010-01-13 16:56:26 följande:
    Japp! Vad äter ni alla till middag idag?
    För min del blir det kassler med palsternackas- och morotsmos och tomater.

Har ni andra också fått den där italienska kokboken? Jag tycker det är en hel del som verkar rätt gott i den!
  • stockrosen
    bridezilla skrev 2010-01-13 16:57:37 följande:
    Det låter för bra för att vara sant
  • bridezilla
    Carolina1979 skrev 2010-01-13 16:59:03 följande:
    Man väljer själv när den ska utnyttjas, men den ska utnyttjas vad jag har förstått...
    Hm, när jag var där sa de att man inte måste använda den utan fick bestämma helt själv. De dagliga propointsen däremot skulle man se till att få i sig varje dag.
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna