• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • eilien

Anna panna: tack! känner mig nöjd, i dag var jag o vägde mig, minus 0,8 så nu är det 3,2 kg totalt o ja fick min första stjärna =) Skönt bar 10 kvar u ;) *
    Vad duktig du är som inte tappar sugen när du har vart borta ett tag, mkt bra nyårslöfte! lycka till på torsdag!

Själv ska jag på mitt första gympa pass på torsdag, är inte så mkt för gruppträning men hoppas att det blir bra....

• Ronjan709
    jippy skrev 2010-01-11 12:53:29 följande:
    Gå in på deras hemsida och kolla, där finns några recept.  www.viktvaktarna.se/food/rcp/INDEX.aspx?recip...
    Tack!
    Nu har jag fått all info jag behövde där
    när jag googlade tidigare kom jag av ngn konstig anledning aldrig till denna hemsida
  • Cinsaga

Stockrosen - Webben känns bra, och där kan man lätt räkna ut olika pro points. Saknar dock att inte ha någon fast veckomeny att utgå ifrån. Just nu planerar jag bara själv, och det känns som om det kan bli svårare då. Tänkte ändå gå på ett första möte iallafall. Just nu ( till den 31/1) är första mötet gratis vad jag förstår, och så verkar det som om man får den Italienska kokboken.

Ifall vi alla skriver ett favoritrecept så har vi ju snart en hel del !

Så här kommer ett från mig :

Kyckling och squaschlasagne, 4 port  ( 1 port = 10 pro points ) 

4 kycklingfiléer
    1 squasch 
    1 tsk olja 
    1 krm peppar
    salt efter smak 
    3 msk pesto
    8 lasagneplattor 
    Kelda tomatsoppa, 5 dl 
    1 dl riven ost, max 17 %

Sätt ugnen på 225 grader. Stek kyckling i små bitar i teflonpanna. Rör i pesto och salta och peppra. Stek sedan squasch i skivor, salta och peppra. 

Häll lite av tomatsoppan i smord form. Varva sedan lasagneplattor,kyckling, squash och soppa. Avsluta med lasagneplattor och soppa och strö tillslut över osten. 

Gratinera i ugn i 20 min. 

Servera med en ruccolasallad.  

Kämpa på alla !

Förresten någon som har någon bra lista med pp värden på olika godissorter ... ??

• bridezilla

Jag var på mitt första möte idag, ska köra igång imorgon Är lite nervöst, när jag räknade ut vad jag ätit idag så blev det 43 points (jag ska äta 29 points per dag) men å andra sidan så unnande jag mig medvetet ganska så många chokladkolor idag eftersom jag skulle börja vara duktig imorgon... {#lang_emotions_tongue_out}

• MUM CC

Halloj!
    Jag ska köra igång denna vecka! Jag skulle egentligen börja förra veckan, men sedan fick barnen (och jag) maginfluensa, så har varit fast hemma i huset 1 vecka nu... och har suktat alldeles för mycket på kakor etc!!!
    Ska till jobbet på jobbet på onsdag, och möte trol på torsdag. Någon som bor i Stockholm och går i City? Tyvärr har de inga möte längre där jag bor...

• Lindybell

Hej alla! Kan jag haka på här? Jag har kört ett år nu, men hösten var riktigt seg. Upp och ner utan resultat. Nåja. Har i alla fall tagit 14 kilo och siktar vidare. Vägning imorgon!

• stockrosen
    Cinsaga:
    Tack för din hjälp! Jag skall börja nästa vecka tänkte jag, eller på torsdag denna vecka.

Är det fortfarande väldigt mkt lightprodukter?
  • Carolina1979

Jag ska också börja nu, och tar gärna emot recepttips och annat från er andra - vore kul att se andras veckomatsedlar så man får tips och idéer

Har reggat mig på Viktväktarna Online, men hoppas även kunna komma iväg på ett möte - har 20 kilo att kämpa bort!

(¯`°?.¸ ღ♥Oliver 07-08-07 & Isabella 09-02-21 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • jippy

Bra idé med att lägga ut recept. Jag lägger in ett bra recept sen också. 

stockrosen: Jag äter nästan inga lightprodukter, det kan du välja helt själv hur du vill göra. 
  • MUM CC

Recept som funkar för hela familjen mottages tacksamt!!!

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna