• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • MUM CC

Minus 1 kg efter 5 dagar med VV. Hade hoppas på mer men visste lite att det inte riktigt var så efterom jag har känt mig så stor, men tror att mensen är på G (har sååå dålig koll på den nu). Men ett minus är iaf ett minus!

Anna Panna -skulle du kunna ge oss receptet på pastan? Jag har inte fått den boken. Fast receptet kanske finns på VV-www (är månadsmedlem)? Vad heter rätten?

Ang gamla kokböcker från VV så får man med en omvandlingsbok där alla VV-saker finns med med de nya pro pointsen uträknade.

• jippy

Var också på möte igår. -3,2 kg! {#lang_emotions_smile} (på 12 dagar)

Vi lagar bara rätter från den där italienska kokboken, den är grym! I helgen provade vi en otroligt god vit  choklad-mousse. 
    4 personer (5 pp)
    2 dl matl.yogurt
    1 dl matl. grädde max 4%
    75 g vit choklad
    frukt och/eller bär
    citronmeliss
    Hacka chokladen och lägg i bunke. 
    Koka upp grädden och häll över chokladen, rör tills det smällt. 
    Låt det svalna lite innan du blandar i yogurten. 
    Häll sedan i smeten i små portonsskålar och ställ in i kyl i minst två timmar. 
    Dekorera med frukt och citronmeliss innan servering. 
  • MissMary
    jippy skrev 2010-01-20 13:42:29 följande:
    Var också på möte igår. -3,2 kg!  (på 12 dagar) Vi lagar bara rätter från den där italienska kokboken, den är grym! I helgen provade vi en otroligt god vit  choklad-mousse.  4 personer (5 pp) 2 dl matl.yogurt 1 dl matl. grädde max 4% 75 g vit choklad frukt och/eller bär citronmeliss Hacka chokladen och lägg i bunke.  Koka upp grädden och häll över chokladen, rör tills det smällt.  Låt det svalna lite innan du blandar i yogurten.  Häll sedan i smeten i små portonsskålar och ställ in i kyl i minst två timmar.  Dekorera med frukt och citronmeliss innan servering. 
    Grattis!! -3,2 är ju grymt bra!

Jag älskar den italienska kokboken. Igår gjorde vi carbonaran och den var verkligen en höjdare synd att man inte får fortsätta äta när man är mät;) Lite tråkig att värma dan efter dock.
  • MUM CC

Men åhhhh!!!! Jag vill också ha den kokboken!!!!
    Ska testa chokladmoussen, men är inte så förtjust i vitchoklad, men måste ju kunna gå att byta mot mörk choklad.

• jippy
    MUM CC skrev 2010-01-20 20:27:08 följande:
    Men åhhhh!!!! Jag vill också ha den kokboken!!!! Ska testa chokladmoussen, men är inte så förtjust i vitchoklad, men måste ju kunna gå att byta mot mörk choklad.
    Njaa, eftersom det är yogurt i den så vet jag inte om det blir så bra med mörk choklad. Den ska liksom vara lite syrlig. Men prova, det kanske blir bra ändå! 
  • Annkris

Det är roligt att läsa om allas viktras, det gör mig ännu mer motiverad.  Men det blir lite förvirrande att hålla ordning på vem som gått ner vad. Vill ni dela med er av vad ni vägde från början, nuvarande vikt och målvikt...? Jag kan börja.
    72 kg
    70,4 kg
    60 kg

• Toker

Vad äter ni för frukost?

Idag blev det havregrynsgröt med en banan till... men kan ju vara kul att variera sig lite... jag behöver egentligen ganska mycket frukost för att bli riktigt mätt liksom...

• Annkris

Havregrynsgröt för mig med, med hallonsylt och lättmjölk. Det har jag ätit till frukost de senaste åren, varje morgon.

• Toker

Hehe, ja man kan ju kanske variera vad man har till då

Uschiamej, idag är andra dagen jag kör, blev med igår, och nu är jag sjukt hungrig alltså... har typ länsat all frukt vi har hemma :-P.

Det är väl så med hungerkänslor innan man har vant sig antar jag??

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna