• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Kkarin

Hej, jag hoppar också in här. Nu när min prins är nästan 7 månader måste jag bli av med graviditetskilona. Jag har inga bra ursäkter för att de fortfarande är kvar.

Skrev in mig på viktväktarna i måndags och hittills går det som en dans. Jag tycker att jag har svårt att äta upp alla mina dagliga propoints.

Jag gick med i viktväktarna 2002 och gick då ner 25 kg, en vikt jag lyckats hålla (+-3kg) fram tills ett par månader in i graviditeten. Nu har jag 9kg att gå ner.

• bridezilla

Jag har äntligen haft ett par bra dagar! Igår fick jag inte ens i mig alla pp jag skulle (men jag tänkte att eftersom jag överskridit dagsantalet de andra dagarna så gjorde det inget). Idag tänkte jag sätta sprätt på min veckobonus med lite glass och fruktsallad men landade ändå på 29 pp som är min dagsranson. Så jag är väldigt nöjd med mig själv (och har 31 bonuspoints kvar {#lang_emotions_cool} ).

Dock gjorde jag misstaget att väga mig igår, jag hade gått upp ett kilo! Trots att jag inte överskridit min veckoranson... det var lite nedslående men jag tänker köra på och se vad vågen säger på måndag, jag är ju trots allt bara på dag 4 i min första vecka.

• jackrusselltok

Hej hej. Får man vara med här?

Skrev in mig igen i måndags. Blev medlem i september 09, gick ner 8kg, blev gravid i november men fick missfall över nyår. Hade då lagt på mig 2 kg....som nu ska bort tillsammans med resten av de överflödiga kilona som finns!

Första veckan för mig med propoints, tar lite tid att rätta in sig till de. Har 29 poäng och 42 som bonus, men tycker det känns mkt. Hade dock gått ner lite när jag vägde mig imorse, men nu kommer helgen och jag hade tänkt använda bonusen imorgon.
    Går man ner nånting om man använder hela sin dagsransom OCH bonusen? Är väl iof individuellt...

Elias 080819
  • jippy
    jackrusselltok skrev 2010-01-15 22:23:28 följande:
    Hej hej. Får man vara med här? Skrev in mig igen i måndags. Blev medlem i september 09, gick ner 8kg, blev gravid i november men fick missfall över nyår. Hade då lagt på mig 2 kg....som nu ska bort tillsammans med resten av de överflödiga kilona som finns! Första veckan för mig med propoints, tar lite tid att rätta in sig till de. Har 29 poäng och 42 som bonus, men tycker det känns mkt. Hade dock gått ner lite när jag vägde mig imorse, men nu kommer helgen och jag hade tänkt använda bonusen imorgon. Går man ner nånting om man använder hela sin dagsransom OCH bonusen? Är väl iof individuellt...
    Det ska vara uträknat så att man ska gå ner i vikt om man äter alla sina dagliga pp samt hela veckobonusen. Veckobonusen tycker jag är suverän för såna tillfällen då man inte kan kontrollera sitt poängintag, som när man är bortbjuden t ex. 
  • Julie

Är det fortfarande så att man inte räknar fettet som man steker t ex en kycklingfilé i? Jag hittar inte informationen om det på nätet....

• Annkris
    Julie skrev 2010-01-16 22:44:03 följande:
    Är det fortfarande så att man inte räknar fettet som man steker t ex en kycklingfilé i? Jag hittar inte informationen om det på nätet....
    Jo, nog sjutton räknar man med det.
  • stockrosen
    Annkris skrev 2010-01-17 19:59:11 följande:
    Jo, nog sjutton räknar man med det.
    Då är det nytt då? För det gjore man inte innan. Inte om man stekte en hel köttbit i alla fall.
  • Kkarin

Jag har för mig att innan räknade man inte fettet man stekte en hel kycklingfilé i om den inte var panerad. Panering suger åt sig fett och efter stekning utan panering stannar det mesta fettet i pannan. Jag vet dock inte hur det är nu.

• Carolina1979

Vägde mig idag, resultat efter 1 vecka: -2,8 kg Skön start så man blir peppad att fortsätta!

(¯`°?.¸ ღ♥Oliver 07-08-07 & Isabella 09-02-21 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • MUM CC

Carolins1979 -> Härligt, bra jobbat! Ska väga mig imorgon efter 5 dagar med VV (ska gå på tisdagar from nu), och är så rädd att jag inte har gått ner något! Känner mig så stoooor och uppsvälld!!! Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och gå dit...

Är det någon som vet varför fruksallad på färsk frukt räknas som 2 pp? För all frukt är ju gratis nu, så borde ju vara 0?

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna