• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • SkåneP

Någon som vet ifall det finns en lagom enkel formel för att översätta Pro Points till "gamla" Points?

• Baby
    SkåneP skrev 2010-02-24 15:33:54 följande:
    Någon som vet ifall det finns en lagom enkel formel för att översätta Pro Points till "gamla" Points?
    Nej tyvärr finns det inget sånt då dom tydligen räknar på annat sätt nu.
  • uniMog
    SkåneP skrev 2010-02-24 15:33:54 följande:
    nej men däremot finns det en bok som översätter gamla vv-recept till nya propoints.
    Men iom att de nu räknar på mängden mättat fett, kolhydrater, fibrer + protein istället för kalorier + fett som förr så går det inte att säga rakt av.
    I can Cum Lauder
  • Baby

Någon som testat nån av de 2 nya kakona? vad tyckte ni? Jag har inte provat ännu.

• SkåneP
    Pejgan skrev 2010-02-24 16:02:04 följande:
    nej men däremot finns det en bok som översätter gamla vv-recept till nya propoints. Men iom att de nu räknar på mängden mättat fett, kolhydrater, fibrer + protein istället för kalorier + fett som förr så går det inte att säga rakt av.
    Ok. Grejjen är att jag kör enl. gamla poängmodellen då den funkar bra och jag redan har böcker å sånt. Jag är mest ute efter att snabbt kunna bedöma typ vv-färdigmat som nu etiketterats med ProPoints hur mycket det är i gamla points.
    Kan förvisso räkna ut det enl fett/kcal formeln, men lat som jag är undrar jag alltså efter ifall det finns någon genväg...
  • Gulletuss

Kexchoklad... hehe det hade varit nåt! {#lang_emotions_djavulsk} Men icke sa nicke!
    Jag tog en macka till som mellanmål, så nu har jag 4,5 pp kvar. Det får väl vara bra där. Kan va skönt med en liten marginal ifal det slinker ner en potatis extra eller nåt!

• stockrosen
    Pejgan skrev 2010-02-24 14:55:45 följande:
    men måste man verkligen ha så mycket olja när man wokar?  Och sen tror jag såhär: wokar du nudlar/ris, då sugs verkligen mycket fett upp. Wokar man grönsaker så sugs nog inte så mycket upp om man låter det rinna av. Man får väl kanske uppskatta efteråt hur mycket man hällde i och hur mycket man häller bort.
    Nej, jag har ingen aning men hon på tv hade det.
    Jag tänkte inte wooka nudlar och ris utan kött och grönsaker.
    Men det var ju bra tips att räkna innan och efter.

Och sen får jag nog testa mig fram....Har som sagt inte ens testat den där wookpannan.

Får ta tag i det i helgen....

Men hua mig vad jag är sugen på pannkakor!!!!
    Och andra goda saker. Jag har faktiskt inte slarvat alls. Har inte ens ätit upp mina bonuspoints men nu kanske man får göra det ....suger har satt in efter snart tre veckor....
  • stockrosen
    Gulletuss skrev 2010-02-24 19:39:35 följande:
    Nu har jag snart klarat en hel dag med vv pp!
    Grattis!!!!
    Hur känns det då?
  • eilien
    Pejgan skrev 2010-02-23 21:20:46 följande:
    Vad skönt det lät... själv har jag... 2,4 till 5%6,2 till 10%17,6 till "normalvikt"23,4 kg kvar till troliga målvikt28,2 till min absoluta drömvikt
    Ja men det är ju skönt med delmål så man kan belöna sig med lite nya kläder eller nåt =) Och tänk när vi nått våra mål, tänk vad man ska shoppa då! Inget gammalt passar ju =)
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna