• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Flyssel

Stockrosen: Om inte annat så är ju olivolja ett bra fett och man ska ju få i sig två portioner varje dag, så där har du en god anledning att använda olja vid wokningen!
    Själv är jag tokig i italiensk mat, men har en god vän med thailändskt ursprung som har gjort mig väldigt intresserad av sådan mat.

• uniMog

men måste man verkligen ha så mycket olja när man wokar?  Och sen tror jag såhär: wokar du nudlar/ris, då sugs verkligen mycket fett upp. Wokar man grönsaker så sugs nog inte så mycket upp om man låter det rinna av.

Man får väl kanske uppskatta efteråt hur mycket man hällde i och hur mycket man häller bort.

I can Cum Lauder
  • Gulletuss

Hjäääälp!!!!
    Jag har skapat ett recept på mitt viktminskningredskap. Och nu kan jag inte komma vidare utan att det vill radera receptet? Vad gör jag för fel?!!!
    Så fort jag trycker på något annat, t.ex. checklista, så säger den "Ångra, det du fyllt i till detta recept kommer inte att sparas. är du säker på att du vill ångra detta recept?"

• Baby
    Gulletuss skrev 2010-02-24 15:17:20 följande:
    Hjäääälp!!!!Jag har skapat ett recept på mitt viktminskningredskap. Och nu kan jag inte komma vidare utan att det vill radera receptet? Vad gör jag för fel?!!!Så fort jag trycker på något annat, t.ex. checklista, så säger den "Ångra, det du fyllt i till detta recept kommer inte att sparas. är du säker på att du vill ångra detta recept?"
    Ska gå in o låtsas skapa ett recept o se om det blir samma för mig
  • Flyssel

gulletuss: Jag tror du måste ange något, kan bara inte minnas vad. Jag fick samma sak häromdagen och lyckades komma vidare efter en stund.

• Baby
    Gulletuss skrev 2010-02-24 15:17:20 följande:
    Hjäääälp!!!!Jag har skapat ett recept på mitt viktminskningredskap. Och nu kan jag inte komma vidare utan att det vill radera receptet? Vad gör jag för fel?!!!Så fort jag trycker på något annat, t.ex. checklista, så säger den "Ångra, det du fyllt i till detta recept kommer inte att sparas. är du säker på att du vill ångra detta recept?"
    Funkade för mig nu iaf. Trycker du på "spara" knappen innan du går vidare? Den ligger nere till höger opch är ganska blek så den är lätt att missa. Annars vet jag inte vad som e fel
  • Gulletuss

Jag lyckades (vet ej hur) komma vidare!!! Men tack för att ni engagerade er i mitt lilla problem! {#lang_emotions_smile}
     Nu är nästa mellanmål och middagen inlagd och jag har ändå 7 pp kvar idag! Vad gör man med dem?

• Baby
    Gulletuss skrev 2010-02-24 15:29:40 följande:
    Jag lyckades (vet ej hur) komma vidare!!! Men tack för att ni engagerade er i mitt lilla problem!  Nu är nästa mellanmål och middagen inlagd och jag har ändå 7 pp kvar idag! Vad gör man med dem?
    Hmmm, det är ju nääästan en kexchoklad :P
  • Flyssel

gulletuss: Man käkar en avocado! Fick lära mig igår att en sketen liten avocado drar hur många points som helst!!! Det var något av en chock....

Alltså ät inte en avocado, jag bara drog parallellen till avocadon för att jag fortfarande inte har smält den informationen..

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna