• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Baby
    challe 1 skrev 2010-02-23 14:15:46 följande:
    någon som vet ännu hur man räknar ut hur mycket man ska äta eller är det bara att gå ner på ett möte?
    Än så länge finns den infon bara på möte
  • Flyssel
    Johanna77 skrev 2010-02-23 14:10:40 följande:
    1,4 kg ner..idag....totalt 8,3...känns såå himmla bra !!!
    Wow! Snyggt jobbat!!

Någon som vet hur många kalorier en point motsvarar? Jag tänker på hur man ska räkna om aktivitet till points på bästa sätt. Om jag tränar på min crosstrainer en halvtimme så varierar jag intensiteten hela tiden och enligt datorn har jag gjort av med ca 200 kalorier. Men att göra om den aktiviteten till points blir lite luddigt eftersom jag inte kan säga exakt hur länge jag kört med hög intensitet och hur länge det var medelintensitet.
    Därför vore det bra att veta hur många kalorier en point motsvarar så jag kan räkna om datorns angivelse istället.
  • vakttjejen

Online.. är det sammma verktyg som man har när man går på möten eller är det bättre elelr sämre?

• uniMog
    Flyssel skrev 2010-02-23 14:50:42 följande:
    Wow! Snyggt jobbat!! Någon som vet hur många kalorier en point motsvarar? Jag tänker på hur man ska räkna om aktivitet till points på bästa sätt. Om jag tränar på min crosstrainer en halvtimme så varierar jag intensiteten hela tiden och enligt datorn har jag gjort av med ca 200 kalorier. Men att göra om den aktiviteten till points blir lite luddigt eftersom jag inte kan säga exakt hur länge jag kört med hög intensitet och hur länge det var medelintensitet. Därför vore det bra att veta hur många kalorier en point motsvarar så jag kan räkna om datorns angivelse istället.
    Det går inte att säga så, de räknar points utifrån kolhydrater, protein, mättat fett, fibrer...
    I can Cum Lauder
  • Flyssel
    Pejgan skrev 2010-02-23 15:43:59 följande:
    Det går inte att säga så, de räknar points utifrån kolhydrater, protein, mättat fett, fibrer...
    Jo jag vet, men någon slags omräkning måste de ju använda för att sätta pointsvärden på olika aktiviteter.
  • uniMog
    Flyssel skrev 2010-02-23 16:17:56 följande:
    Jo jag vet, men någon slags omräkning måste de ju använda för att sätta pointsvärden på olika aktiviteter.
    Ja men jag tror inte det är baserat enbart på hur många kcal man bränner per timme.
    I can Cum Lauder
  • Flyssel
    Pejgan skrev 2010-02-23 16:22:15 följande:
    Ja men jag tror inte det är baserat enbart på hur många kcal man bränner per timme.
    Om man skriver in en egen aktivitet så anger man ju bara om man haft låg- medel- eller hög nivå, så det kan ju inte vara så mycket mer som ligger till grund för det.
  • Hemlighet

På lördag eller söndag skall jag äntligen gå med i vv. Har sagt det att tag nu men nu jäklar. Har ledsnat på att drucka pulver, gjort det i 1 månad och vill börja äta mat igen{#lang_emotions_smile}

Vill bara ha lite info förts

Är antal propoint man får äta inviduellt, alltså efter vikt längd mm mm?
    Om man tränar får man mera pp då att äta upp eftersom man gör av med calorier?
    Blir man mätt?

När räknar ni ut hur många pp en rätt innehåller? Innan ni handlar den i affären eller när ni är hemma och skall tillaga den?

Hur gör man om man blir bjuden på middag? Inte så snällt kanske att fråga vad dom har haft i mm mm?

• Flyssel
    Pejgan skrev 2010-02-23 16:22:15 följande:
    Du har rätt, jag såg nu på hemsidan att de baserar det på vikt, intensitet och hur länge man håller på - så det verkar vara någon slags viktparameter i det hela också.
  • eilien

vägning i går -0,6kg inte så mkt men totalt -7,2 kg så skönt! Satte upp nytt delmål och sen är det 6 kg kvar till målvikt. Det tar sig =)

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna