• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • stockrosen
    Baby skrev 2010-02-21 18:29:54 följande:
    Inte Matilda, den heter Milda MiniMat tror ja. 4% fett. En lila förpackning. Perfekt i grytor eller att göra sås på. Så nära grädde man kan komma utan att köra riktig grädde.
    Ha ha...Matilda...ja jisses....nu är jag allt trött
    Milda var det ju. Tack!
  • Ronjan709
    ToZa skrev 2010-02-21 22:15:29 följande:
    Tack för svaret  : ) Jag kan ju inte deras "tänk" men har inga möjligheter att gå på möten och jag vill känna mig säker på att jag klarar det innan jag blir medlem =)
    Jag tror det går ganska bra att köra bara online. Nu går jag inte på möten längre för deras tider passar inte men jag dropper in på dropin tid för vägningen o jag tror det ger mig motivation o lite piska att jag vet att jag ska väga mig där.

Deras sajt är användarvänlig. Om du börjar o kör fast på ngt kan du väl be om råd här om inte annat?
  • Flyssel

Kan man gå på möten någon gång emellanåt även om man redan är online-medlem eller måste man betala en extra inskrivningsavgift för att gå dit?

• Ronjan709
    ToZa skrev 2010-02-21 14:21:42 följande:
    Hej allihopa! Vad duktiga ni är! Är det någon som bara kör online ? (Utan möten) .. Har funderat på att börja men vill veta om det är lätt att bara använda sig utav online versionen . Hur kan en "normal" dag se ut för er ? Man äter väl i princip som vanligt bara att man håller sig till sin propoints ?Keep up the good work
    För mig ser en normal dag ut såhär:
    Frukost: 2 grova bröd o lättmargarin med kalkon eller skinka o gurka
    Kaffe med mjölk
    Lunch: vanlig mat men har mätt allt jag använt o mkt grönsaker
    Mellanmål: frukt o yoghurt
    Middag: vanlig mat igen med mkt grönsaker
    Kvällsfika: te med grovt bröd,lättmargarin,skinka. te med mjölk
    frukt

Då har jag använt mina dagliga 29 points 1- 3 bonuspoints.
    1-2 dag i veckan kanske jag fikar en bulle eller chokladboll
    En dag äter 2 dl chips
    En dag dricker en halv folköl
  • Ronjan709

Utöver det jag just skrev så dricker jag kaffe under dagen med lite mjölk i.

• ToZa
    Liljan75 skrev 2010-02-21 22:53:33 följande:
    För mig ser en normal dag ut såhär:Frukost: 2 grova bröd o lättmargarin med kalkon eller skinka o gurkaKaffe med mjölkLunch: vanlig mat men har mätt allt jag använt o mkt grönsakerMellanmål: frukt o yoghurtMiddag: vanlig mat igen med mkt grönsakerKvällsfika: te med grovt bröd,lättmargarin,skinka. te med mjölkfruktDå har jag använt mina dagliga 29 points 1- 3 bonuspoints.1-2 dag i veckan kanske jag fikar en bulle eller chokladbollEn dag äter 2 dl chipsEn dag dricker en halv folköl
    Det där skulle ju inte vara några problem alls för mig . TAck för att du tog dig tid att svara :) Provat cambrigde förut och jag klarade inte av konsistensen alls , och har provat GI och vart tröttnade verkligen för det kändes som en sån stor föränring för mig . Det här är väl det som är mest likt normala kosten liksom. Tack igen :)
  • stockrosen
    ToZa skrev 2010-02-21 23:13:04 följande:
    Det där skulle ju inte vara några problem alls för mig . TAck för att du tog dig tid att svara :) Provat cambrigde förut och jag klarade inte av konsistensen alls , och har provat GI och vart tröttnade verkligen för det kändes som en sån stor föränring för mig . Det här är väl det som är mest likt normala kosten liksom. Tack igen :)
    Har också kört GI tidigare och det gick bra men efter några veckor var jag såååå less på alla ägg och all kött och visste till slut inte vad jag skulle äta. Men salladerna var oerhört goa.

Nu på vv äter jag helt vanlig mat egentligen. Inget större skillnad FÖRUTOM att bröder är nästan helt borta samt jag lär mig att minska ner på creme fraiche mm. Och smöret har jag tagit bort.... men annars är det som vanlig mat.

Ïgår åt jag fruktsallad och lättglass. Jättegott.

Just det, det är fördelen med vv att man får äta mkt frukt. Jag ÄLSKAR äpplen och apelsiner nästan lika mkt som godis
  • stockrosen

bröder?
    Brödet menar jag förstås

• jessican
    stockrosen skrev 2010-02-21 23:24:23 följande:
    bröder?Brödet menar jag förstås
    Bröderna är nästan helt bortbantade {#lang_emotions_smile}
  • mammatilleliasa

Magkatarr och vikten sjunkar.. Skit bra men hur gör ja för att den inte ska kuta upp igen nu när ja kör igång me vv igen?

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna