• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • uniMog
    eilien skrev 2010-02-23 20:55:31 följande:
    vägning i går -0,6kg inte så mkt men totalt -7,2 kg så skönt! Satte upp nytt delmål och sen är det 6 kg kvar till målvikt. Det tar sig =)
    Vad skönt det lät... själv har jag...
    2,4 till 5%
    6,2 till 10%
    17,6 till "normalvikt"
    23,4 kg kvar till troliga målvikt
    28,2 till min absoluta drömvikt
    I can Cum Lauder
  • Toker

Kikar in lite igen Denna veckan visade vågen ytterligare -1,1 kg!! Totalt -5,5 kg på 5 veckor . Here we go! Vad skönt det är när motivationen är på topp! Kram till er alla och heja heja!

• Ronjan709
    Baby skrev 2010-02-22 10:22:31 följande:
    Ang att väga maten innan eller efter tilllagning; den angivna vikten är INNAN tilllagning. Så var det iaf i det gamla programmet.Tex när det står 90gr köttfärs så är det den råa vikten som menas. Många livsmedel sjunker ju kraftigt i vikt vid tilllagning pga vätska som går ur så då kan det bli ganska fel om man väger EFTER tilllagning.
    Tack för att du redde ut det!
  • mammatilleliasa
    challe 1 skrev 2010-02-23 14:15:46 följande:
    någon som vet ännu hur man räknar ut hur mycket man ska äta eller är det bara att gå ner på ett möte?
    Har man en calculator kan man räkna ut de..
  • Gulletuss

Hej alla kämpar!
    Nu har jag precis registrerat mej på vv online!  {#lang_emotions_laughing} Sitter just nu och försöker begripa mej på alla funktioner och sånt som finns på sidan. Det är ju hur mycket som heslt att lära sej! {#lang_emotions_surprised}

Så jag hänger gärna med er i denna tråden, om det är ok!

Nu måste jag pysa till skolan, men jag får kolla in både här och på vv senare idag!

• stockrosen

Måste fråga om det där med stekning och fett.

Jag är lite sugen på thailändskt mat och såg nu på tv igår att thaimat skall man wooka på mkt hög väme. Jag fick en fiiin wookpanna i julklapp men man skall ju ha rätt mkt fett när man wookar .....men tar köttet/grönsakerna upp fettet när man wookar i så hög värme????

• Baby
    stockrosen skrev 2010-02-24 10:56:31 följande:
    Måste fråga om det där med stekning och fett.Jag är lite sugen på thailändskt mat och såg nu på tv igår att thaimat skall man wooka på mkt hög väme. Jag fick en fiiin wookpanna i julklapp men man skall ju ha rätt mkt fett när man wookar .....men tar köttet/grönsakerna upp fettet när man wookar i så hög värme????
    det där är lite svårt, en del av fettet tas ju upp och ska då räknas men allt tas ju inte upp...
  • stockrosen
    Baby skrev 2010-02-24 12:53:42 följande:
    det där är lite svårt, en del av fettet tas ju upp och ska då räknas men allt tas ju inte upp...
    Ja, det är lite svårt. Eller vädigt svårt....
    Frågan är hur mkt det är som tas upp.....skall man kanske bara gissa de gånger man äter det? Det kan inte skada så väldigt mkt eller hur?
  • Flyssel
    stockrosen skrev 2010-02-24 13:38:26 följande:
    Ja, det är lite svårt. Eller vädigt svårt....Frågan är hur mkt det är som tas upp.....skall man kanske bara gissa de gånger man äter det? Det kan inte skada så väldigt mkt eller hur?
    Gissa på du! Själv skulle jag ha tagit i lite i överkant och nallat av veckobonusen, då hamnar du ju inom marginalen för att varken äta för mycket eller för lite. Så himla ofta äter du väl inte wok (eller? wok är ju ruskarns gott, så jag skulle förstå dig  )
  • stockrosen
    Flyssel skrev 2010-02-24 14:13:50 följande:
    Gissa på du! Själv skulle jag ha tagit i lite i överkant och nallat av veckobonusen, då hamnar du ju inom marginalen för att varken äta för mycket eller för lite. Så himla ofta äter du väl inte wok (eller? wok är ju ruskarns gott, så jag skulle förstå dig  )
    Nä, men jag skulle gärna vilja!
    Då skulle alla grönsaker vara så mkt godare tror jag.

Jag har rest en del i Thailand och det är sällan jag sett en överviktig thailändare så himla farligt kan det ju inte vara * övertalar jag mig själv bara för att få medhåll och därmed fritt fram för wook *

Nä....det får nog bara bli ibland.
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna