• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Gulletuss

Det känns jättebra! Med lite planering av måltiderna ska detta nog gå vägen!
    Det är just det som kännst lite stort just nu, att planera maten och lära sej pp-värdet på olika saker. Men det lär man väl sej.
    Och så känns det skönt att ha en sån här tråd att kunna läsa, skriva och bubbla i!

• mammatilleliasa

Fy va ja skäms! Har haft en vecka med först kalas sen magsjuka på det.. Detta har lett till en jävla massa fusk! :( Jag kommer ha sånt stort plus på vågen idag att jag inte alls är sugen på att gå och väga mig! :( Men de e bättre att gå dit och få en spark i r*ven en att gräva ner sig och sabba ännu en vecka...

• Gulletuss

Ja, det är nog lätt att tappa motivationen efter en sån vecka. Men det är bara upp i sadeln igen och göra en ny bättre vecka! (Det låter så lätt när man skriver det! {#lang_emotions_undecided})

Jag tror du har rätt. Gå ditt, få din spark i r*ven och ta nya tag! Lycka till! Hoppas vågen är snäll...

• uniMog
    eilien skrev 2010-02-24 19:51:48 följande:
    Ja men det är ju skönt med delmål så man kan belöna sig med lite nya kläder eller nåt =) Och tänk när vi nått våra mål, tänk vad man ska shoppa då! Inget gammalt passar ju =)
    HAHA jag får bara gå ner i förrådet och öppna någon av kartongerna med för små kläder Har gått upp dessa 20 kilo på ett par år... :-O
    I can Cum Lauder
  • mammatilleliasa

5% mplet nått idag! De e ju sjukt! :P Men nu ska ja va duktig och inte fuska så mkt! Men något har blivit fel på min checklista på internet de står att jag nått min mål vikt Haha har typ 29kilo kvar, men nu står de att jag ska äta 36pp per dag! {#lang_emotions_surprised}

• tessanpower
    Gulletuss skrev 2010-02-25 11:09:29 följande:
    Jag håller tummarna för dej tessanpower!
    Tack! JAg är beredd att strippa ned till underkläderna på mötet om det är bara 1 hg bort {#lang_emotions_tongue_out}
  • uniMog
    mammatilleliasa skrev 2010-02-25 12:13:15 följande:
    5% mplet nått idag! De e ju sjukt! :P Men nu ska ja va duktig och inte fuska så mkt! Men något har blivit fel på min checklista på internet de står att jag nått min mål vikt Haha har typ 29kilo kvar, men nu står de att jag ska äta 36pp per dag!
    Det är för att du måste gå in och ändra målvikt när du nått ett, du får automatiskt 5% som första målvikt
    I can Cum Lauder
  • Gulletuss

Va härligt mammatilleliasa!!!! Grattis!

tessanpower- {#lang_emotions_laughing}

Jag sitter och försöker planera maten nu inför helgen.
    I morgon är barnen lediga, så då får jag nog servera en riktig lunch istället för min vanliga (snabba och lättlagade) havregrynsgröt!

Det tar lite tid att kolla recept och pp, men jag vill försöka föja programmet till punkt och prickar!

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna