• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Flyssel
    Pejgan skrev 2010-02-22 13:20:19 följande:
    Jo men som månadsmedlem har du tillgång till både och.
    Ja men det lär väl kosta mer än att bara vara onlinemedlem, och det är ju onödigt om jag inte kommer utnyttja mötena.  När jag bodde i stan och gick på VV så tyckte jag det var toppen att gå på möte, så jag önskar att de kunde starta upp något här ute också
  • uniMog
    Flyssel skrev 2010-02-22 13:30:31 följande:
    Ja men det lär väl kosta mer än att bara vara onlinemedlem, och det är ju onödigt om jag inte kommer utnyttja mötena.  När jag bodde i stan och gick på VV så tyckte jag det var toppen att gå på möte, så jag önskar att de kunde starta upp något här ute också
     350:- i månaden kostar månadsmedlemskap.

ah.. det var lite dyrare ja. trist.
    I can Cum Lauder
  • ToZa
    stockrosen skrev 2010-02-21 23:23:16 följande:
    Har också kört GI tidigare och det gick bra men efter några veckor var jag såååå less på alla ägg och all kött och visste till slut inte vad jag skulle äta. Men salladerna var oerhört goa.Nu på vv äter jag helt vanlig mat egentligen. Inget större skillnad FÖRUTOM att bröder är nästan helt borta samt jag lär mig att minska ner på creme fraiche mm. Och smöret har jag tagit bort.... men annars är det som vanlig mat.Ïgår åt jag fruktsallad och lättglass. Jättegott.Just det, det är fördelen med vv att man får äta mkt frukt. Jag ÄLSKAR äpplen och apelsiner nästan lika mkt som godis
    Ja äggen tröttnade jag rejält på. Kändes som det var det enda jag åt till frukost . Ägg & bacon .. Hua kan knappt tänka på det.
    Frukt är ju så gott men man på något konstigt sätt så väljer man ändå godisskålen ;)
  • Flyssel

-0,4 kilo efter första veckan... Inte mycket i vikt, men jag känner mig lättare och jackan sitter inte lika tight trots extra tröjor under

Jag hade 42,5 points kvar (veckobonus + aktivitetspoints) när veckan var slut, hur brukar det se ut på den fronten för er andra? Borde jag ha sparat fler points?

• Flyssel

Jag måste få dela med mig av ett underbart recept på soppa!!
    Vispgrädden gör att en portion ger 6 points, men det är det värt för den blir så sanslöst len och god! Mätt blir man så det räcker kan jag lova!
    Ingefära är toppen att köpa på stor bit, dela i mindre bitar och förvara i frysen. Det tinar upp på nolltid och går att skala medan den fortfarande är lite småfrusen.

Morotssoppa med ingerfära
    4 portioner

500 gram morot
    1-2 stora palsternackor
    1 gul lök
    3 klyftor vitlök
    2 msk riven färsk ingerfära
    1 msk olivolja
    3 hönsbuljongtärningar
    1 liter vatten
    2 dl vispgrädde
    svartpeppar
    ev lite extra salt

Finhacka lök och vitlök och fräs i olivolja några minuter utan att löken får färg (om den får färg så blir löksmaken skarp).
    Riv morot och palsternacka fint och fräs tillsammans med löken och ingerfäran ytterligare ett par minuter.
    Häll på vatten och buljong, och krydda med svartpeppar.
    Koka på medelvärme i 15-20 minuter. Rör om emellanåt.
    Mixa soppan slät och salta lite extra om det behövs.
    Häll över grädden och värm upp.

Servera med knäckebröd och mager ost, Leksands MiniRut passade finemang!
    Den blir ännu mer smakrik om den får stå och safta till sig över natten, jag hade på lite extra vatten dagen efter.
    Min plan är att ta med mig den här soppan och flytta till en öde ö där vi ska leva lyckliga i alla våra dagar!

• Flyssel

baby: Det var det! Det tyckte även min tvååring som stod och snyltade från min tallrik så jag knappt fick något över

• Flyssel

Just ja jäklar! Fyra stora äpplen rev jag ner i soppan också, det får man inte glömma!

• challe 1

någon som vet ännu hur man räknar ut hur mycket man ska äta eller är det bara att gå ner på ett möte?

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna