• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • stockrosen
    Pejgan:
    tack!

Grattis!
    Jag har också en del kvar...
    Ca 11 kg till min målvikt som egentligen är rejällt tilltagen men jag kan leva med den kroppen. Tror att den vikten skulle kunna vara min vikt.
    Men drömmen är ytterligare 6 kg ( dvs 17 kg totalt) för då är jag smal dvs storlek 38-40 men dit lär jag inte komma., Känns ej realistiskt men man kan väl få drömma

Jag har gått ner nu 5 kg på 5 veckor i genomsnitt men jag var jättemagsjuk i helgen så det hjälpte till så jag kommer förmodligen gå upp nu framöver. Har dessutom ett stort kalas framför mig på lördag samt tjejmiddag på tisdag..............Ja ja, that´s life...

TREVLIG HELG!
  • Kaxmaja
    Gulletuss skrev 2010-03-12 09:37:51 följande:
    Men va tråkigt att ni fick vara på akuten! Det är sånt som får en att tappa greppet. Men du får ta nya tag och börja om bara! Nu har jag och barnen bakat vanilj- och hallonmuffins! Jag slänger in receptet här, det är ju fredag och allt! Vanilj och hallonmuffins 12 st ... 4 pp/st 3½ dl vetemjöl 2 dl råsocker 2 tsk vaniljsocker 4 msk marsanpulver 1½ dl mild vanilj lättyoghurt 1½ dl lättmjölk 1 tsk bikarbonat 2 tsk bakpulver ½ tsk salt 1 dl frysta hallon Rör samman alla ingredienser utom hallonen. Klicka lite smet i botten på formarna och lägg sen i några hallon i mitten. Fyll sedan upp med smet så att lite mer än halva formen är fylld. Grädda i ca 20-25 min. i 180 grader i varmluftsugn (200 grader i vanlig ugn) Jag hade våra inne i 20 min, och de verkar vara väldigt välbakta (förmycket?). Vi har inte smakat dem ännu. Det får bli i eftermiddag, när mina föräldrar tittar förbi!
    Heja heja
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja
    tessanpower skrev 2010-03-12 09:28:06 följande:
    Någon mer än jag som hade vägning igår? Jag gick ned 0,7 kg och efter mötet gick jag och tränade för första gången sedan jag fick min bebis *stolt*
    Detta var ju de inlägg som jag citerade men fel inlägg hamnade i inlägget {#lang_emotions_undecided}

HEJA HEJA skulle jag säga till dig
  • Kaxmaja
    Pejgan skrev 2010-03-12 12:30:45 följande:
    6 hekto ner! Så totalt 2,7kg ner. "bara"... 1,5 till 5% 4,5 tills jag är under BMI 30 5,3 till 10% 7,6 tills jag är under 70kg 11,8 tills jag har bmi under 27 16,7 tills jag är "normalviktig" 22,5 till min absolut lägsta slutvikt. låååångt kvar....
    Heja. Du är duktig. Kämpa på.
  • BigSis
    Kaxmaja skrev 2010-03-11 14:38:01 följande:
    Det finns säkert någonstans att få tag på bland alla knappar och grejjer man får tillgång till på¨nätet. Men frågan är var Hoppas någon van onlinemedlem vet
    Du kanske redan fått veta, men när jag var på mötet igår frågade jag min konsulent om det där och enl. henne finns det bara ett häfte att få via att gå på möten så Internetmedlemmar får knappa in recepten i "Receptskaparen" och få ut det nya ProPoints-värdet på det viset. Synd, men så är det tydligen...
  • BigSis
    Baby skrev 2010-03-11 16:20:21 följande:
    Ett annat lite tips jag har, vi är 2 vuxna i familjen och jag lagar alltid 4 portioner middag så har vi lunchen klar till nästa dag. Smidigt. Men så kanske "alla" gör.
    Tack för att du mailat!...och ja, så gör vi också. Omöjligt att få i sig mat om man ska jonglera en 7 månaders dotter och laga mat 2ggr/dag, ibland blir det inte lunch för min del förrän kl.15 iaf...
  • Kaxmaja
    BigSis skrev 2010-03-12 17:24:25 följande:
    Du kanske redan fått veta, men när jag var på mötet igår frågade jag min konsulent om det där och enl. henne finns det bara ett häfte att få via att gå på möten så Internetmedlemmar får knappa in recepten i "Receptskaparen" och få ut det nya ProPoints-värdet på det viset. Synd, men så är det tydligen...
    Oki tack ska testa sen när jag har tid
  • BigSis
    tessanpower skrev 2010-03-12 09:28:06 följande:
    Någon mer än jag som hade vägning igår? Jag gick ned 0,7 kg och efter mötet gick jag och tränade för första gången sedan jag fick min bebis *stolt*
    Ja, jag vägde mig igår, första gången sen inskrivning förra veckan. -1,2kg blev resultat, suuupernöjd
    Visst är det skönt att komma igång med träningen efter förlossningen etc. Känslan av att återfå lite muskler och stabilitet i kroppen är fantastisk tycker jag! Lycka till!
  • Kaxmaja

Hmm jag har 6.5 points kvar idag och alla måltider är intagna. Vad ska jag äta då?
    Imorgon ska vi på kalas men jag ska verkligen försöka att "ta det lugnt" har inte rört mina bonuspoäng heller med tanke på just kalaset

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna