• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • stockrosen
    Kaxmaja skrev 2010-03-13 22:12:24 följande:
    Hur många points hade du räknat för de jag åt?
    Svårt.
    För bullen hade jag tagit kanske 10 p.
    Kexen 1 p.
    Brownisen....6 p kanske...eller mindre?
    17 points totalt. Förmodligen hade jaag avrundat till 20 för att gardera mig men det är kanske för mkt......?
  • Ronjan709

Om ni tar en liten kaffelatte på stan hur många pp skriver ni då?

• Kaxmaja
    aleksa98 skrev 2010-03-13 22:39:15 följande:
    hej jag ahr fått en sån bok av en kompis, tänkte kolla lite i den o försöka käka efter antal åoints... men nu till min stora fråga...E det ngn som vet hur många points jag ska äta???
    Om du äter efter de gamla systemet så finns uträkningen över hur många i min blogg här på FL. Enligt nya systemet vet jag inte
    stockrosen skrev 2010-03-13 22:52:57 följande:
    Svårt. För bullen hade jag tagit kanske 10 p. Kexen 1 p. Brownisen....6 p kanske...eller mindre? 17 points totalt. Förmodligen hade jaag avrundat till 20 för att gardera mig men det är kanske för mkt......?
    Jag räknade 15
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Baby

MellisTips.
    Såg i min Ica butik idag att dom har kommit med en ny idé som jag var tvungen att prova. Dom hade lagt keso och kiwi (fanns fler alternativ) i en "smoothie" bägare.
    Jag köpte dock egen, lättare keso och drog hem o provade.

200gr Keso 1,5%=4pro points, skrärde i bitar av kiwi och banan. Det va jättegott! Bra mellis för 4 points. Eller 2 points för 100gr keso istället.

• Gulletuss

Bra tips Baby! Låter jättegott!

Jag brukar göra smoothies med 1 dl vaniljyoghurt (2%?) frusna hallon och banan. Bara att köra med stavmixern. Och sååå gott!!! Värt 2 pp.

• Kaxmaja

jag har fuskat idag {#lang_emotions_embarassed} Vi har varit i Sverige idag och handlat då blev det en pizza till lunch.
    Men jag lovar att att ta nya friska tag imorgon

• Gulletuss
    Kaxmaja skrev 2010-03-14 16:09:07 följande:
    jag har fuskat idag Vi har varit i Sverige idag och handlat då blev det en pizza till lunch. Men jag lovar att att ta nya friska tag imorgon
    Jag är säker på att du är på banan i igen, i morgon!

Nu har jag och min familj intagit en delikat söndagsmiddag! Just nu konstpausar vi inför efterrätten som jag tror är riktigt god! Testar ett nytt recept, jag delar med mej om det smakar bra. Hepp! {#lang_emotions_cheers}
  • Kaxmaja
    Gulletuss skrev 2010-03-14 17:59:57 följande:
    Jag är säker på att du är på banan i igen, i morgon! Nu har jag och min familj intagit en delikat söndagsmiddag! Just nu konstpausar vi inför efterrätten som jag tror är riktigt god! Testar ett nytt recept, jag delar med mej om det smakar bra. Hepp!
    Ja de ska jag banne mig. Ska träna minst en gång imorgon.

Åhh spännande med nytt recept.
    Här är jag fortfarande proppmätt efter pizzan. Så idag har jag ätit hmm ja en pizza Inget mer
  • Gulletuss
    Kaxmaja skrev 2010-03-14 18:04:23 följande:
    Ja de ska jag banne mig. Ska träna minst en gång imorgon. Åhh spännande med nytt recept. Här är jag fortfarande proppmätt efter pizzan. Så idag har jag ätit hmm ja en pizza Inget mer
    Jamen då kanske du inte överskrider dina points så farligt ändå idag!
  • Kaxmaja
    Gulletuss skrev 2010-03-14 18:08:41 följande:
    Jamen då kanske du inte överskrider dina points så farligt ändå idag!
    Nej jag satt faktiskt precis och tänkte på de. Vad är en pizza?  Kanske klarar mig idag med hjälp av veckobonusen
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna