• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Baby
    Flyssel skrev 2010-03-17 18:25:11 följande:
    Nej ge dig inte!! Ät lite godis, drick lite läsk och poppa popcorn, men skriv upp allt i checklistan och njut av varenda litet puffat majskorn!! Världen går inte under för att man äter godis, men känn efter så du vet när du har fått suget stillat, det går faktiskt snabbare än man tror.
    PRECIS! Visst, är lite godis men skriv upp det. Och imorgon, nytt blad i checklistan, nya möjligheter.
    Som min konsulent sa: "Du har haft massor av dagar att vänja dig vid dessa dumheter, nu har du varje dag på dig att ändra det. Varje dag kan du träna på det."
  • Baby

Jag har slut på points, min man har just gått ner till affären för att köpa godis. Jag har vägning imorgonbitti och VILL inte äta godis idag men risken är stor att jag gör det. Men om jag skriver här så kan ni stoppa mig. Jag skulle skämmas att behöva erkänna för er imorgon att jag inte pallade stå emot godismonstret som ropar på mig från botten av godispåsen: "gräv fram mig, ät upp godis som ligger ovanpå mig och kväver mig" :P

• Kaxmaja
    Baby skrev 2010-03-17 19:58:43 följande:
    Jag har slut på points, min man har just gått ner till affären för att köpa godis. Jag har vägning imorgonbitti och VILL inte äta godis idag men risken är stor att jag gör det. Men om jag skriver här så kan ni stoppa mig. Jag skulle skämmas att behöva erkänna för er imorgon att jag inte pallade stå emot godismonstret som ropar på mig från botten av godispåsen: "gräv fram mig, ät upp godis som ligger ovanpå mig och kväver mig" :P
    ingen frukt hemma. Jag brukar göra mig en fruktsallad. men typ melon, kiwi, päran och banan
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Ronjan709
    Kaxmaja skrev 2010-03-17 20:16:14 följande:
    ingen frukt hemma. Jag brukar göra mig en fruktsallad. men typ melon, kiwi, päran och banan
    Var o fikade för ngra dagr sen o blev så glad att fiket hade fruktsallad. Jättefräsh. Så sällan den möjligheten finns. När man fikar ute o vill ha ngt som mättar lite i alla fall så är ju oftast kafets smörgåsar så stora o med smör o ost brukar det bli så många poäng när jag räknar att man lika gärna kan ta en bulle eller chokladboll.
    Synd att så få ställen har fruktsallad!
  • Kaxmaja
    Liljan75 skrev 2010-03-17 20:43:27 följande:
    Var o fikade för ngra dagr sen o blev så glad att fiket hade fruktsallad. Jättefräsh. Så sällan den möjligheten finns. När man fikar ute o vill ha ngt som mättar lite i alla fall så är ju oftast kafets smörgåsar så stora o med smör o ost brukar det bli så många poäng när jag räknar att man lika gärna kan ta en bulle eller chokladboll. Synd att så få ställen har fruktsallad!
    Ja jag har värsta ångesten just nu. imorgon ska vi på barselträff. Vi är några mammor som fått bebisar samtidigt som brukar träffas en gång i veckan. imorgon ska de på cafe. Jag vet att jag behöver mycke points till middagen så jag funderar allvarligt på att inte följa med. Hade de funnits fruktsallad hade jag lätt följt med
  • Ronjan709
    Kaxmaja skrev 2010-03-17 20:45:43 följande:
    Ja jag har värsta ångesten just nu. imorgon ska vi på barselträff. Vi är några mammor som fått bebisar samtidigt som brukar träffas en gång i veckan. imorgon ska de på cafe. Jag vet att jag behöver mycke points till middagen så jag funderar allvarligt på att inte följa med. Hade de funnits fruktsallad hade jag lätt följt med
    Hur gammalt är ditt barn? Jag brukar ha medhavd banan till min son o så äter jag halva själv i alla fall..
    försök se till du är mätt innnan du går dit.
    Man ska ju inte behöva undvika att träffa folk när man kör vv men förstår hur det känns. Min son fyller år o jag bakar o grejar(o fuskslickar av smeten o smakar lite här o där) sen så vill jag ju äta av allt på söndag. Men då ryker hela veckans poäng så jag får försöka vara stark o bara ta en bit tårta kanske... Jättesvårt med kalas o fika träffar. Det får bara vara en per vecka egentligen...
  • Kaxmaja
    Liljan75 skrev 2010-03-17 20:51:35 följande:
    Hur gammalt är ditt barn? Jag brukar ha medhavd banan till min son o så äter jag halva själv i alla fall.. försök se till du är mätt innnan du går dit. Man ska ju inte behöva undvika att träffa folk när man kör vv men förstår hur det känns. Min son fyller år o jag bakar o grejar(o fuskslickar av smeten o smakar lite här o där) sen så vill jag ju äta av allt på söndag. Men då ryker hela veckans poäng så jag får försöka vara stark o bara ta en bit tårta kanske... Jättesvårt med kalas o fika träffar. Det får bara vara en per vecka egentligen...
    Yngsta är 9.5 månad. Jag fyller år imorgon det är därför jag vill ha mest poäng möjligt till middag och kvällsmys.
    Vi får se hur jag gör.
  • Ronjan709

Slänger ut min fråga igen o ser om jag har mer tur med svar.
    Hur många pp är egentligen kaffelatte?
    Jag tänker räkna 1 dl standardmjölk om den är liten eller 1,5 om den är stor.
    På webben finns ju ngn slags latte men den har ju jättemånga poäng kan det stämma att det ska vara så mkt poäng i en latte?
    Börjar ledsna på vanligt kaffe just nu..

• Ronjan709
    Kaxmaja skrev 2010-03-17 20:53:28 följande:
    Yngsta är 9.5 månad. Jag fyller år imorgon det är därför jag vill ha mest poäng möjligt till middag och kvällsmys. Vi får se hur jag gör.
    Ja jag förstår du vill spara poäng.
    Du får väl knapra banan o dricka kaffe bara eller stanna hemma i värsta fall.
    Lite tråkigt i bland det här. Mina första 4 v gick bra men sen började det bli mkt jobbigare att stå emot allt gott..
  • stockrosen
    Liljan75 skrev 2010-03-17 20:58:43 följande:
    Ja jag förstår du vill spara poäng. Du får väl knapra banan o dricka kaffe bara eller stanna hemma i värsta fall. Lite tråkigt i bland det här. Mina första 4 v gick bra men sen började det bli mkt jobbigare att stå emot allt gott..
    sia75;
    Jag dricker aldrig kaffelatte men jag minns att media tog upp detta för något år sedan, dvs att det är så hiiimla många kalorier i en latte på stan. Så det kan nog stämma med många poäng....tyvärr...
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna