• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Kaxmaja

20 min Zumba avklarat Nu fixar jag lunch. Idag blir det ravioli snabbt och enkelt

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Gulletuss

Jag önskar att jag hade hittad den där motionen eller aktiviteten som jag tycker är rolig och vill hålla på med!!!! Men jag haaatar att träna! {#lang_emotions_undecided}

Om sanningen ska fram så är jag helt enkelt för lat!!! {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_embarassed}

Jag tycker att det är skönt att simma. Men jag fixar liksom inte den där biten med att duscha och byta om ibland folk! Aslöjligt, jag vet! Men det är så det är.
    (Jag bryr mej inte om hur andra ser ut. Men det är jävligt farligt i fall någon skulle råka se mej naken!!!)

• Kaxmaja
    Gulletuss skrev 2010-03-17 13:39:04 följande:
    Jag önskar att jag hade hittad den där motionen eller aktiviteten som jag tycker är rolig och vill hålla på med!!!! Men jag haaatar att träna! Om sanningen ska fram så är jag helt enkelt för lat!!! Jag tycker att det är skönt att simma. Men jag fixar liksom inte den där biten med att duscha och byta om ibland folk! Aslöjligt, jag vet! Men det är så det är. (Jag bryr mej inte om hur andra ser ut. Men det är jävligt farligt i fall någon skulle råka se mej naken!!!)
    Jag har oxå problem med aktiviteter. Jag tokgillar att träna step och aerobics på
    SATS MEN jag ahr itne tid ork eller energi att ta mig dit. Och jag hatar att träna där när jag är otränad{#lang_emotions_undecided}

Som det är nu TVINGAR jag mig själv att köra Zumba fitnes express 20 minuter varannan dag.

Idag blev det även en promenad på 1 timme tillsammans med en som kommer hit 1 gång i veckan och hjälper oss med barnen
  • Gulletuss

Nä, just det där med att man är så grymt otränad hämmar också. Jag vill inte va sämst på passet! {#lang_emotions_tongue_out}{#lang_emotions_wink}

Sen bor jag på en liten ort, så utbudet är inte så jättestort.

• tessanpower

Nu har jag tappat all motivation. Vill bara äta massa godis (har redan ätit lite) och sedan popcorn och sedan läsk och bara gosa ned mig framför tv:n och totalt skita i vägningen imorgon....blä

• Kaxmaja
    tessanpower skrev 2010-03-17 16:16:53 följande:
    Nu har jag tappat all motivation. Vill bara äta massa godis (har redan ätit lite) och sedan popcorn och sedan läsk och bara gosa ned mig framför tv:n och totalt skita i vägningen imorgon....blä
    Nej kom igen. Heja heja vi SKA klara detta.
  • Kaxmaja

Okej tjejer och evt killar nu behöver jag tips och ideer. Imorgon fyller jag år hippi hurra
    När man fyller år får man välja mat. I löv tacos. Så de blir det. Sitter just nu och funderar ut hur jag ska lägga upp de hela för att få äta så mycke som möjligt haha.
    Men på kvällen vill jag gärna smarra något extra gott. Till detta behöver jag tips och ideer. Förut vet jag att det fanns ett riktigt jäkla skitbilligt recept på chokladpudding.

• uniMog

Viktväktarnas chokladmousse
    4 portioner
    4 äggvita, vispa till marängsmet
    4 msk strösocker, rör i försiktigt
    4 msk kakaopulver, rör i försiktigt.
    Klart, = 2 pp/portion

I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Kaxmaja
    Pejgan skrev 2010-03-17 17:44:12 följande:
    Viktväktarnas chokladmousse 4 portioner 4 äggvita, vispa till marängsmet 4 msk strösocker, rör i försiktigt 4 msk kakaopulver, rör i försiktigt. Klart, = 2 pp/portion
    TACK!!!
  • Flyssel
    tessanpower skrev 2010-03-17 16:16:53 följande:
    Nej ge dig inte!! Ät lite godis, drick lite läsk och poppa popcorn, men skriv upp allt i checklistan och njut av varenda litet puffat majskorn!! Världen går inte under för att man äter godis, men känn efter så du vet när du har fått suget stillat, det går faktiskt snabbare än man tror.
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna