• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • stockrosen

Vad kul! Grattis till alla oss som kämpar!

Kaxmaja skrev 2010-03-20 11:21:13 följande:
    Men för varje vecka kommer man närmre målvikten
    Bra sagt. Det skall jag tänka på när det känns trögt!
  • Kaxmaja
    stockrosen skrev 2010-03-20 14:24:28 följande:
    Vad kul! Grattis till alla oss som kämpar! Bra sagt. Det skall jag tänka på när det känns trögt!

Vad bra att jag kunde bidra till något.

Denna tråd är på G att gå ut. Är det någon som vill skapa en ny? Jag kan ordna de om ingen annan känner sig manad.
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja

Denna vecka blir svår för mig.
    Imorgon ska jag på filmkväll hemma hos en kompis. Vet att det komemr serveras smörgåsar med massa gott pålägg.

På måndag ska jag ha Blingo träff. Ska då bjuda på kladdkaka med aftereightfluff.

På torsdag ska jag ut på restaurang tillsammmans med några kompisar. Min plan är att stå emot söndag poch måndag. Och att äta vad jag vill då jag är på restaurang. Jag är typ ute och äter 1 gång i halvåret så då ska jag fasiken få njuta.

• Gulletuss
    Kaxmaja skrev 2010-03-21 12:31:07 följande:
    La precis in detta recept i viktväktarnas databas. Och fick fram att om jag fick ut 20 bullar så blev de 4 pp styck. Helt ok. Lättlagade och goda är dem. grodfamiljen.blogg.se/2009/september/matbrod....Pst de står i ugnen just nu
    Mmmm.. Gott med nybakat bröd! Jag är för jäka dålig på att baka själv. Jag får nog rycka upp mej på den fronten. Men nästa vecka ska jag baka mandelskorpor. Vi ska upp till mina svärföräldrar i påsk, och svärfar blev väldigt förtjust i mina skorpor sist de var här! Så jag ska fjäska med en burk!
    Ska nog baka pizzabullar också, sambon skulle nog gilla att ha med dem till jobbet.

Jaja, vi får se när det blir av. Just nu är en av flickorna sjuk, så det blir till att ha henne hemma några dagar.
  • Kaxmaja
    Gulletuss skrev 2010-03-21 13:40:48 följande:
    Mmmm.. Gott med nybakat bröd! Jag är för jäka dålig på att baka själv. Jag får nog rycka upp mej på den fronten. Men nästa vecka ska jag baka mandelskorpor. Vi ska upp till mina svärföräldrar i påsk, och svärfar blev väldigt förtjust i mina skorpor sist de var här! Så jag ska fjäska med en burk! Ska nog baka pizzabullar också, sambon skulle nog gilla att ha med dem till jobbet. Jaja, vi får se när det blir av. Just nu är en av flickorna sjuk, så det blir till att ha henne hemma några dagar.
    Pizzabullar brukar jag baka till barnen. Samuel brukar få ha de i sin matlåda till barnehagen
  • Flyssel

Nu fattar jag varför den här veckan har varit så hopplös - det var PMS! Jag har ju inte haft någon sådan på mer än ett år så jag hade glömt hur sanslöst hungrig man blir

• Kaxmaja

Hur noga är ni med att skriva upp ALLT ni äter. Skriver ni tex upp varje liten ketchupklick, varje smörtag på smörgåsen, fettet ni steker i och liknande?

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna