• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Mian80
    Afroditee skrev 2010-01-15 23:13:53 följande:
    btw jag kör iaf på d jag lärt mej med duoval, d va iof innan dom började kalla d propoints, hinner knappt blinka innan nya metoder... hmmm. iaf har jag gått ner 2 kilo på en vecka på detta och jag fortsätter gå ner... försökt kolla på deras hemsida vad d e som dom skulle ha ändrat men ingen förklaring där vad som e så speciellt med deras nya pro points..

Det är gamla versionen som duovalet var så, nu är det propoints. Allt är omräknat i propoints. Jag gillar det nya systemet bättre, men det är säkert en smaksak. Gamla systemet fungerade ju alldeles utmärkt det oxå, så fortsätt med det om du tycker att det är bra. Går du däremot till vv varje vecka kommer de säkerligen att ge dig information om det nya systemet, då det är det de kör nu. Lycka till!!

Igår lyxade jag till det med popcorn. Älskar estrellas färdigpoppade med cheddar smak, 1/2 påse är 5 pp.

• Afroditee

guuud vad jag blir förvirrad haha... men guuud då måste man betala för nya butiksguider... resturangguider med? Min vv- räknare.. duger den? jag blir knäpp dom ändrar saker heeela tiden haha.. måste berätta för min mamma om detta, vi kämpar tsm men har inte haft råd med mötena på ett tag.

• Winnertaco
    Afroditee skrev 2010-01-16 07:38:38 följande:
    guuud vad jag blir förvirrad haha... men guuud då måste man betala för nya butiksguider... resturangguider med? Min vv- räknare.. duger den? jag blir knäpp dom ändrar saker heeela tiden haha.. måste berätta för min mamma om detta, vi kämpar tsm men har inte haft råd med mötena på ett tag.
    Fast hela tiden är det väl inte, om jag minns rätt så har de gamla pointsen hängt med i 10 år nu

Första mötet får man en bok med omvandling på många recept från de gamla böckerna.

Gå på ett möte, det finns en kupong på hemsidan där man får ett möte gratis just nu, inklusive allt material!
    Johanna -06 Ludvig -08 winnertaco.blogg.se
  • tiptoe
    MAGU skrev 2010-01-15 20:56:31 följande:
    Chicken nuggets med currydip = 7+1 pp1 Kycklingkorv max 9% = 2pp
    Va?? Är 6st nuggets så "billiga".. det låter farligt haha.. Hur många pp är det om man äter pommes till??
  • MAGU
    tiptoe skrev 2010-01-16 11:32:13 följande:
    Va?? Är 6st nuggets så "billiga".. det låter farligt haha.. Hur många pp är det om man äter pommes till??
    Oj, då är det mycket mer!!! Kan kolla upp det lite senare!
  • marsflicka

Så, nu har jag äntligen blivit medlem. var på mitt första möte idag och blev månadsmedlem. Men tyvärr har vi ingen skrivare hemma så sambon får skriva ut medlemskortet sen på jobbet. Nån som vet om jag kan logga in mig idag men först på måndag skriva ut kortet? eller måste jag göra samtliga steg på en gång?

Till lunch nu så åt jag en ceasarsallad och hade några krutonger. Men nu vet jag inte hur många pp som krutonger är. Nån som vet? Butiksguiden var slut men är det sån fakta jag sen kan se på internettjänsten?

Känns iallafall bra att man tar itu med övervikten nu...känner mig nöjd!

• Karin 81

Nu har jag smygläst i denna tråd i över en vecka för att bli laddad. I morse blev jag online-medlem, så nu kör vi! Har ca 25 kg att gå ner. Jag var med i VV för 6 år sedan, gick ner 35 kg men dessa letade sig tillbaka. Kan dock inte skylla på graviditeter då jag faktiskt gått ner sammanlagt tio kg efter mina två graviditeter utan att "banta".

• FlikkanZombie

Hej hej i tråden, det är jag som är den där RiNans kompis som hon ALLTID pratar om tydligen ska nån i den här tråden träffa oss på Onsdag, va trevligt
    Jag heter iaf Anna, 27 år och bor i Västerås. För att min kropp ska må bra så skulle jag behöva tappa strax över halva min vikt...vilket låter som en hel oändlighet som aldrig tar slut men jag vet att jag kommer klara det. Har börjat med vv samma dag som RiNan och det var min allra första gång med vv nånsin, jag tycker att allt känns spännande och nytt och just nu har jag inga problem att fylla upp mina pp.
    Jag står även o väntar på om jag ska bli godkänd för en gp.
    det var lite om mig

Föresten, hej MAGU

~Saga Elina & Lowa Maria~
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints