• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • ebbebulan
    marsflicka skrev 2010-01-16 14:06:39 följande:
    Så, nu har jag äntligen blivit medlem. var på mitt första möte idag och blev månadsmedlem. Men tyvärr har vi ingen skrivare hemma så sambon får skriva ut medlemskortet sen på jobbet. Nån som vet om jag kan logga in mig idag men först på måndag skriva ut kortet? eller måste jag göra samtliga steg på en gång? Till lunch nu så åt jag en ceasarsallad och hade några krutonger. Men nu vet jag inte hur många pp som krutonger är. Nån som vet? Butiksguiden var slut men är det sån fakta jag sen kan se på internettjänsten? Känns iallafall bra att man tar itu med övervikten nu...känner mig nöjd!
    ja, du kan logga in idag o skriva ut det senare. 
    ♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • RiNan
    tiptoe skrev 2010-01-16 11:32:13 följande:
    Va?? Är 6st nuggets så "billiga".. det låter farligt haha.. Hur många pp är det om man äter pommes till??
    Har för mig att det står i det lilla häftet vi fått att en portion pommes är 14pp
  • RiNan
    Karin81: Välkommen välkommen hit till gemenskapen Jag har ungefär lika mycket vikt att gå ner. Fast jag går på möten för annars kommer jag nog bara fuska om ett tag.

FlikkanZombie: Wohooo, äntligen har du vågat dig hit! Välkommen välkommen till dig med Hoppas det gått bra för dig och dina points idag! Var på kalas idag och trots det jag mumsade i mig där har jag 8pp kvar idag Får bli lite lättare middag för jag är ändå inte så hungrig och lite keso och kalkonskinska med citronpeppar till kvällsmat.

Afroditee: Tyvärr är alla dina grejer tack och hej med. Fast går du inte på möten kan du ju kämpa på som förut men går du på möten kommer du få höra om det nya systemet. Det nya är bättre eftersom de nu räknat in protein och kolhydrater i poängen, lite som GI. Att man ska försöka äta sånt som mättar en länge. Sen så har man mer poäng att röra sig med, det minsta är 29st plus att man har minst 34 veckobonuspoäng att använda under helger, under veckan eller om man går på kalas eller nåt. Tanken är att man ska kunna äta rätt mycket för att känna sig mätt hela tiden. Veckobonusen gör att man inte behöver spara undan poäng under veckan och på så sätt sega ihop förbränningen och så är all frukt och frys frukt 0 poäng och nästan alla grönsaker.
  • Barcelona08

Tjoho! Har varit ute och sprungit i em. 2 km jogg och sedan 2 km barnvagnspromenad! Vet inte vad som hände för jag har "aldrig" kunnat springa förr... Så jag firade med äpple i micro och vaniljvispen som avhandlats tidigare i tråden! ;)

Men ni är lite dåliga på att lägga in recept i recepttråden tycker jag! ;)

• MAGU
    Flikkan Zombie: Heeej!!! Vad kul med ett "kändis"! Välkommen hit! Då hamnar vi återigen i samma tråd fast i ett annat syfte och kanske en biverkning av var vi var sist? Trevligt tycker jag!
  • RiNan
    MAGU skrev 2010-01-16 18:46:34 följande:
    Flikkan Zombie: Heeej!!! Vad kul med ett "kändis"! Välkommen hit! Då hamnar vi återigen i samma tråd fast i ett annat syfte och kanske en biverkning av var vi var sist? Trevligt tycker jag!
    Jag fattar ert kryptiska prat {#lang_emotions_tongue_out}

Någon förresten som vet hur många pp det är i en marräng? Åt några sådana på kalaset idag samt tunna tunna bitar, knappt en centimeter av prinsesstårta samt den där svartswald eller hur sjutton det stavas. De poängen har jag ingen aning om hur jag ska räkna. Drog till med tolv. Låter der rimligt? {#lang_emotions_dreamer}
  • MAGU
    tiptoe skrev 2010-01-16 11:32:13 följande:
    Va?? Är 6st nuggets så "billiga".. det låter farligt haha.. Hur många pp är det om man äter pommes till??
    En liten pommes blir 7pp, så sammanlagt 14 pp med nuggets+dip+ liten pommes.
  • RiNan
    MAGU skrev 2010-01-16 20:16:26 följande:
    En liten pommes blir 7pp, så sammanlagt 14 pp med nuggets+dip+ liten pommes.
    Va??? Jag vill ha! Nej inte just nu... men då vet jag att jag kan köpa det om jag blir sugen utan att det blir kaos Hur mycket är det i tex cheeseburgare/hamburgare, mcfeast? Längtar tills jag får restaurang guiden nästa vecka! Vi äter sällan på McD men det är ju bra att veta hur många points det är när man missat maten och är ute och åker
  • MAGU
    RiNan skrev 2010-01-16 20:23:55 följande:
    Va??? Jag vill ha! Nej inte just nu... men då vet jag att jag kan köpa det om jag blir sugen utan att det blir kaos Hur mycket är det i tex cheeseburgare/hamburgare, mcfeast? Längtar tills jag får restaurang guiden nästa vecka! Vi äter sällan på McD men det är ju bra att veta hur många points det är när man missat maten och är ute och åker
    Cheese 8pp, Hamb. 7 pp och Feast 14pp...
  • RiNan
    MAGU skrev 2010-01-16 20:28:08 följande:
    Cheese 8pp, Hamb. 7 pp och Feast 14pp...
    Guuuuud så bra du är! Tack
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints