• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • tiptoe

Om någon vill länka till min blogg så är det helt ok.. skriver inte jätte mycket om vv där just nu, men vill någon läsa eller länka ändå så är ni välkomna

• MAGU
    tiptoe skrev 2010-01-15 11:58:08 följande:
    Åhhh vet ni!! Jag kan äntligen knäppa mina gamla jeans!!! Sist jag testade så fattades det 10cm för att knäppa dem men ni går det (dock hänger ju magen över sådär snyggt men skitsamma) =-)
    Åh, vad roligt - grattis!! Det får en verkligen att inte tappa motivationen! Jag längtar tills jag kan hoppa in och skriva samma sak.
    almafa skrev 2010-01-15 12:38:38 följande:
    Jag glömde dig Magu i mitt förra inlägg...-0,4 är verkligen inte dåligt, medel ligger på 0,5-1,0 så det får verkligen vara bra jobbat tycker jag :) Jag har problem att ta till mig att kommer ta lite tid. Jag har kört pulverdieter tidigare där jag rasat 4 kilo på en vecka men se, här sitter jag nu fet igen ;) Det allra bästa är ju att ta tid på sig och hitta en nivå som man kan leva med resten av livet...
    Tack för peppningen!
    tiptoe skrev 2010-01-15 13:22:02 följande:
    Tack! Tänker du på den pizzadegen som är i en grönförpackning och som sen ligger inrullad i en "tub" ? OM du kommer på pp för den så berätta gärna för jag har en pizza bit i frysen gjord på sån som jag inte vågat äta för jag inte vet pp-värdet
     100g är 5pp utan något pålägg.
  • Trollsländan
    RiNan:

Vore kul om vi kunde träffa på vv på onsdag kl 18:30! känner att det är lite ensamt att börja ändra livsstil, vill inte tala om det för alla att jag har gjort det. Min man är ett jättestöd och även mina föräldrar + alla trevliga mäniskor i tråden förståss!

Grattis alla till era viktminskningar! 0.5 kilo i veckan är inte på något vis dåligt, det gäller ju faktiskt att hålla vikten sen också!
  • Trollsländan
    tiptoe skrev 2010-01-15 11:58:08 följande:
    Åhhh vet ni!! Jag kan äntligen knäppa mina gamla jeans!!! Sist jag testade så fattades det 10cm för att knäppa dem men ni går det (dock hänger ju magen över sådär snyggt men skitsamma) =-)
    Vilken underbar känsla det måste vara!
  • Barcelona08
    Ingen som vill kolla upp pizzadegen man gör på pulver från Kungsörnen (tror jag)?!
  • Barcelona08
    almafa skrev 2010-01-15 12:34:48 följande:
    Skulle vi inte kunna starta en mat-tråd vid sidan om denna, med tips på våra goda favoritrecept/tips med uträknade PP??? någon mer än jag som vill ha det???
    Absolut! Älskar recept, att laga, äta och sprida!
    Men som sagt utan Butiksguide blir det inte bra...
  • Mian80

Så då har jag länkat på bloggen till er som här. Om det är någon jag lagt där som inte vill vara där. Hojta till bara. Lite lättare o hitta till er nu.

• MAGU
    Barcelona08 skrev 2010-01-15 13:46:10 följande:
    Ingen som vill kolla upp pizzadegen man gör på pulver från Kungsörnen (tror jag)?!
    Pizza och sconesmix är 36pp för en hel förp.
  • Barcelona08
    MAGU skrev 2010-01-15 14:16:41 följande:
    Pizza och sconesmix är 36pp för en hel förp.
    TACK <3 Nu blir det pizza ikväll {#lang_emotions_smile}
  • RiNan
    Trollsländan skrev 2010-01-15 13:45:03 följande:
    RiNan: Vore kul om vi kunde träffa på vv på onsdag kl 18:30! känner att det är lite ensamt att börja ändra livsstil, vill inte tala om det för alla att jag har gjort det. Min man är ett jättestöd och även mina föräldrar + alla trevliga mäniskor i tråden förståss!
    Men då säger vi att vi går på onsdag då! Ska vi ses 18.20 utanför inne i trapphuset?

Kan någon vara supersnäll och kolla upp två saker till mig? Har varken köpt butikguiden eller restarangguiden eftersom jag hade brist på pengar och idag köpte jag 6st nuggets på McDonalds utan något till förutom en halv currydippsås. Hur många pp är det?

Sen har jag idag köpt ica´s kyckling grillkorv och vet inte alls hur mycket det finns i dem. Skulle jag ha en räknare skulle jag kunna räkna ut det men det kommer att inköpas först på onsdag. Skulle någon kunna kolla upp det med?

Vore jätte snällt!
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints