• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • 1977Maria Therese
    Barcelona08 skrev 2010-01-16 18:08:37 följande:
    Tjoho! Har varit ute och sprungit i em. 2 km jogg och sedan 2 km barnvagnspromenad! Vet inte vad som hände för jag har "aldrig" kunnat springa förr... Så jag firade med äpple i micro och vaniljvispen som avhandlats tidigare i tråden! ;) Men ni är lite dåliga på att lägga in recept i recepttråden tycker jag! ;)
    Oooo fusk blir avos, när jag har läkt efer operationen ärret ska jag också träna lite :)))

Imorgon ska jag väga mig undra om det har hänt nått på våge denna vecka. Jag åt förförsta gången lite godis och glass detta år, hehe kunde inte hålla mig längre.

Äter n alla pp som ni ska eller färrre?
  • Mian80
    1977Maria Therese skrev 2010-01-16 21:05:35 följande:
    Oooo fusk blir avos, när jag har läkt efer operationen ärret ska jag också träna lite :)))Imorgon ska jag väga mig undra om det har hänt nått på våge denna vecka. Jag åt förförsta gången lite godis och glass detta år, hehe kunde inte hålla mig längre. Äter n alla pp som ni ska eller färrre?
    Jag äter upp mina dagliga pp, nallar lite på veckobonusen ibland. Jag vet att veckobonusen är till för att ätas, men jag känner mig skyldig när jag tar av dem...
    Oxå nyfiken på om ni äter upp alla era pp, veckobonus, aktivitetspp??
  • ebbebulan
    1977Maria Therese skrev 2010-01-16 21:05:35 följande:
    Oooo fusk blir avos, när jag har läkt efer operationen ärret ska jag också träna lite :))) Imorgon ska jag väga mig undra om det har hänt nått på våge denna vecka. Jag åt förförsta gången lite godis och glass detta år, hehe kunde inte hålla mig längre. Äter n alla pp som ni ska eller färrre?
    nu jag iof bara inne på andra veckan men jag äter upp min dagliga pp, nån dag har det nog blivit 1-2 pp över men oftast går allt åt + att det ibland äts ett par veckobonusarna. men jag har inte ätit upp alla bonus än så några aktivitetspoints har jag inte nyttjat. 
    en fråga, hur gör ni ifall ni inte orkar äta upp portionen på tallriken? räknar ni bort pp eller tar ni det den är värd från början? hoppas ni fattar vad jag menar.
    ♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • RiNan
    Mian80 skrev 2010-01-16 21:20:02 följande:
    Jag äter upp mina dagliga pp, nallar lite på veckobonusen ibland. Jag vet att veckobonusen är till för att ätas, men jag känner mig skyldig när jag tar av dem... Oxå nyfiken på om ni äter upp alla era pp, veckobonus, aktivitetspp??
    Jag känner mig också skyldig fast mest för att jag hellre skulle spara tills senare. Men skyldig känner jag mig och rör dem hellst inte men sen så sa vår konsulent att man går ner i vikt även om man äter hela bonusen men att man går ner mer om man inte äter dem. Så jag försöker hålla mig till att inte använda mer än hälften Men programmet är ju gjort för att man ska kunna äta upp hela och ändå gå ner 0,5-1kg så egentligen borde man inte känna sig skydlig alls. Nu får vi ta och sluta med det
  • RiNan
    RiNan skrev 2010-01-16 19:34:55 följande:
     Någon förresten som vet hur många pp det är i en marräng? Åt några sådana på kalaset idag samt tunna tunna bitar, knappt en centimeter av prinsesstårta samt den där svartswald eller hur sjutton det stavas. De poängen har jag ingen aning om hur jag ska räkna. Drog till med tolv. Låter der rimligt?
    Vill någon hjälpa mig med detta??? Vore snällt!
  • FlikkanZombie

Tack för välkomnandet RiNan va duktig du var på kalaset, det kan lätt sticka iväg.

MAGU skrev 2010-01-16 18:46:34 följande:
    Flikkan Zombie: Heeej!!! Vad kul med ett "kändis"! Välkommen hit! Då hamnar vi återigen i samma tråd fast i ett annat syfte och kanske en biverkning av var vi var sist? Trevligt tycker jag!
    Jag blev så paff när jag såg att du också är här, va roligt!
    Men ja, det är nog en av anledningarna till att jag har hamnat här, men har varit rätt stor innan också. Fast nu är det slut med det eller hur?
    Allt bra med dig annars?

Igår köpte jag jordnötsbågar och cola till min karl, själv åt jag en liten påse med torkad ananas och drack lite fun light, det räckte för mig *såååå stolt*
    ~Saga Elina & Lowa Maria~
  • Afroditee
    RiNan skrev 2010-01-16 17:38:43 följande:
    Karin81: Välkommen välkommen hit till gemenskapen Jag har ungefär lika mycket vikt att gå ner. Fast jag går på möten för annars kommer jag nog bara fuska om ett tag. FlikkanZombie: Wohooo, äntligen har du vågat dig hit! Välkommen välkommen till dig med Hoppas det gått bra för dig och dina points idag! Var på kalas idag och trots det jag mumsade i mig där har jag 8pp kvar idag Får bli lite lättare middag för jag är ändå inte så hungrig och lite keso och kalkonskinska med citronpeppar till kvällsmat. Afroditee: Tyvärr är alla dina grejer tack och hej med. Fast går du inte på möten kan du ju kämpa på som förut men går du på möten kommer du få höra om det nya systemet. Det nya är bättre eftersom de nu räknat in protein och kolhydrater i poängen, lite som GI. Att man ska försöka äta sånt som mättar en länge. Sen så har man mer poäng att röra sig med, det minsta är 29st plus att man har minst 34 veckobonuspoäng att använda under helger, under veckan eller om man går på kalas eller nåt. Tanken är att man ska kunna äta rätt mycket för att känna sig mätt hela tiden. Veckobonusen gör att man inte behöver spara undan poäng under veckan och på så sätt sega ihop förbränningen och så är all frukt och frys frukt 0 poäng och nästan alla grönsaker.
    okej så d har blivit så pass. ja, jag får väl gå på ett provmöte och se vad jag tycker. men hur mkt e d då man beräknar gå ner i veckan? vi säger nu när jag har mitt gamla points system så får jag äta 20 om dagen, då blir d mer då? hehe jag e förvirrad men ska gå å ta en titt =)
  • Afroditee
    Winnertaco skrev 2010-01-16 07:48:08 följande:
    Fast hela tiden är det väl inte, om jag minns rätt så har de gamla pointsen hängt med i 10 år nu Första mötet får man en bok med omvandling på många recept från de gamla böckerna.Gå på ett möte, det finns en kupong på hemsidan där man får ett möte gratis just nu, inklusive allt material!
    haha kanske d, men d va innan duovalen. sen plus så var det prickar ett tag man skulle räkna innan dess och sen innan dess var det per bröd typ och innan dess kalorier.. så nog har dom hunnit ändra mkt under mina levda 23 år hihi.

jo vet att dom brukar ha sådant, dom skickar hem kumponger till en fortfarande, var där senast i början av december.
  • almafa

Hej tjejer!! (tror bara vi är tjejer)

Igår var vi bjudna på middag hos goda vänner och jag tänkte att det kan ju inte vara några som helst problem med alla min PP som jag hade kvar... 20 kvar av dagens+ mina 49 orörda veckopoints + att jag tjänade 12 aktivitetspoints på gymet tidigare under dagen :) Kommer dit och får spader!!! Finns bara sockerläsk att dricka (ingen light, eller typ loka) Jag körde bil!! Potatisgratäng med VISPGRÄDDE och fet ost, helstekt fläskfile (OK) och Bearnaissås med typ 200 g SMÖR. Salladen var indränkt i olja och till efterrätt gräddglass med vispgrädde maränger, chokladsås... *vansinig*
    Ville inte säga att jag börjat på VV för jag har tjatat om att "banta" i 10 år snart och får inte riktigt till det i längden, så jag är rädd att folk ska tycka jag är tjatig :(

Ja, ja... jag åt av köttet och liiiiiite av potatisen och salladen, hoppade över såsen och pillade ut några maränger med chokladsås... när jag räknade på det idag så verkar jag ha klarat mig på mina 20 PP som jag hade kvar + mina 12 från gymmet.

Tråkigt att folk tror att man måste bjuda på så onyttig mat, för att det ska vara gott... Jag skulle kunna laga minst lika god mat med mindre än hälften i PP.
    Vi hade väldigt trevigt dock ;)

Kul med en recepttråd, jag ska skriva in mina favvos imorgon när barnen är på fsk och det är lite lugnare i huset/kontoret (jobbar hemifrån)

Vilka ska väga sig imorgon??? är så nyfiken på allas resultat!!!

kram M. som ska ut på en långpromenad med dottern (Millie 16 mån) i vagnen, det är ju skittungt att köra vagnen i snön :)

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints