• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • ebbebulan
    almafa skrev 2010-01-17 12:55:34 följande:
    Hej tjejer!! (tror bara vi är tjejer) Igår var vi bjudna på middag hos goda vänner och jag tänkte att det kan ju inte vara några som helst problem med alla min PP som jag hade kvar... 20 kvar av dagens+ mina 49 orörda veckopoints + att jag tjänade 12 aktivitetspoints på gymet tidigare under dagen :) Kommer dit och får spader!!! Finns bara sockerläsk att dricka (ingen light, eller typ loka) Jag körde bil!! Potatisgratäng med VISPGRÄDDE och fet ost, helstekt fläskfile (OK) och Bearnaissås med typ 200 g SMÖR. Salladen var indränkt i olja och till efterrätt gräddglass med vispgrädde maränger, chokladsås... *vansinig* Ville inte säga att jag börjat på VV för jag har tjatat om att "banta" i 10 år snart och får inte riktigt till det i längden, så jag är rädd att folk ska tycka jag är tjatig :( Ja, ja... jag åt av köttet och liiiiiite av potatisen och salladen, hoppade över såsen och pillade ut några maränger med chokladsås... när jag räknade på det idag så verkar jag ha klarat mig på mina 20 PP som jag hade kvar + mina 12 från gymmet. Tråkigt att folk tror att man måste bjuda på så onyttig mat, för att det ska vara gott... Jag skulle kunna laga minst lika god mat med mindre än hälften i PP. Vi hade väldigt trevigt dock ;) Kul med en recepttråd, jag ska skriva in mina favvos imorgon när barnen är på fsk och det är lite lugnare i huset/kontoret (jobbar hemifrån) Vilka ska väga sig imorgon??? är så nyfiken på allas resultat!!! kram M. som ska ut på en långpromenad med dottern (Millie 16 mån) i vagnen, det är ju skittungt att köra vagnen i snön :)
    jag har vägning imorron. ska bli spännande o se. hoppas på -1,1 för i så fall får jag min första guldstjärna. nej då, bara det blir ett minus.
    ja ibland kan det vara jobbigt att bli bortbjuden. jag fasar inför februari, då firar vi nästan 2 födelsedagar i veckan i släkten, en viktväktares marddröm... men man får väl ta mindre av allt o avstå allt det söta.
    ♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • Mian80
    almalfa
    Vilken chock.. men du hade ju en hel del pp att använda iaf. Tur att det löste sig. Men jag kan hålla med om att man kan ju laga hur god mat som helst utan att behöva dränka den i massor med fett..

Jag tycker att man ska kunna gå bort o äta och kunna njuta, nu kan man ju använda sin veckobonus, och på den kommer man ju långt.  Det kanske inte är så ofta man är bortbjuden.

För mig är det vägning på onsdag, ska bli spännande, så länge vågen visar minus så är jag mer än nöjd. Och det borde den göra då jag hållt mig med de pp jag har, bara utnyttjat några vb och har en del aktivitetsp.
    Ikväll blir det träning, sen kyckling. Mums.....
  • almafa

Herregud vilken träning det blev med vagnen... Höll på att dööö nästan!! 50 minuter på cyckelvägen och jag kunde knappt andas när jag kom hem ;) Dåligt plogat i min kommundel får jag säga ;) och det kanske man ska vara tacksam för när man vill förbränna kcal :)

ebbebulan: ska hålla tummarna imorgon

Mian80
    : Håller med om att man vill njuta när man går bort... Man kan ju iaf önska att man kunde få grönsakerna naturella, man kan ju ha god dressing vid sidan om till de som önskar och då har man ju trots allt en sportslig chans att göra bra val...
    Vad ska ni äta för kyckling???

• Innerjoin

Hur funkar det på era möten? Det var x antal år sedan jag var på VV. Ska skriva in mig i morgon, det står att tiden är kl 17. Brukar man skriva in sig efter ff, så jag behöver eg. inte komma förrän lite innan kl 17? Sedan har jag för mig att man väger sig innan lektionen, så de vill man ska komma helst en ½ timme innan...(?)

• Mian80

almafa
    Ja jag håller helt och hållet med dig, allt måste inte dränkas, om inte annat så kan man ju som du säger servera det brevid så att man själv kan välja.

Det blir baconlindade kycklingfileer fyllda med fetaost, dessa lägger man på en potatisbädd i ugnen och servera med morotstzatziki. Får se om det blir gott, det låter gott iaf. Får återkomma med resultatet.

• Mian80
    MAGU skrev 2010-01-17 14:53:23 följande:
    Här hemma blir det hemmagjord pizza,men för enkelhetens skull så ska jag faktiskt köpa det färdiga kitet som finns i affären.
    Vad är det för pp på det färdiga?
  • tiptoe

jag har vägning imorgon.. är lite nervös för den för det känns inte som jag gått ner någit dne här veckan, men vi får se..

Angående att äta upp sina pp, så är det väldigt sällan jag lyckas äta upp mina.. men jag försöker verkligen, det är däremot inte så lätt att planera in lunch och mellanmål när man har en nästan 4 månaders tjej som kräver massa uppmärksamhet..

Igår var vi på bio och jag åt popcorn, någon som vet vad de har för pp? För de kan väl knappast jämföras med micropopcorn..

Sen blev det middag hos svärföräldrarna som trots att de vet att jag är med i vv ställde fram chokladmousse å jag kunde inte med att inte äta, så jag mumsade i mig och tänkte "jajaj jag har ju inte rört min veckobonus", men sen kollade jag hemma hur många pp det var och det var typ INGET, tror det var 1pp för en portion för den sorten de hade köpt.. Så kändes bra att inte behöva nalla på veckobonusen iallafall nu när jag nästan klarat hela veckan utan den igen..

• Cinsaga

Undrar också vad det kan vara förr pp i den färdiga R
    "rullen" - alltså kitet från Sara Lee ? 

• Cinsaga

Räknade på det på nätet och fick det till 20 pp / förpackning. Pizza ikväll alltså. Smaskens !

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints