• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Barcelona08

Innerjoin: Nu har de slutat med invägning en halvtimme innan, så står det kl 17.00 börjar vägningen då och lektionen 17.30. Iaf i min stad.

Är det bara jag som känner att man blir lite "manisk" med sina points? Bonussonen fyller år och vi skulle fika, men jag fick panik innan och kände att det inte var värt pointsen och gjorde äpple i micro med vaniljvisp ist a la 2 PP istället för en stor bulle på 8 PP. Även om jag har alla bonuspoints kvar... Är ju ett bra val, men jag är lite rädd att man inte kan "umgås" normalt. Förstår ni vad jag menar...?

• MAGU
    Cinsaga skrev 2010-01-17 16:01:02 följande:
    Undrar också vad det kan vara förr pp i den färdiga R"rullen" - alltså kitet från Sara Lee ? 
    Det är 29 pp för hela rullen (5 pp för 100g). Sen får man ju räkna på det man lägger på pizzan. Jag har valt lite skinka, tonfisk, tomat, lök och champisar!
  • tiptoe
    Barcelona08 skrev 2010-01-17 16:24:53 följande:
    Innerjoin: Nu har de slutat med invägning en halvtimme innan, så står det kl 17.00 börjar vägningen då och lektionen 17.30. Iaf i min stad.Är det bara jag som känner att man blir lite "manisk" med sina points? Bonussonen fyller år och vi skulle fika, men jag fick panik innan och kände att det inte var värt pointsen och gjorde äpple i micro med vaniljvisp ist a la 2 PP istället för en stor bulle på 8 PP. Även om jag har alla bonuspoints kvar... Är ju ett bra val, men jag är lite rädd att man inte kan "umgås" normalt. Förstår ni vad jag menar...?
    Vi har invägning en halvtimme innan, det står 9.30 på hemsidan och då börjar invägningen, själva mötet börjar 10.00, så är nog olika från stad till stad..
    MAGU skrev 2010-01-17 16:26:12 följande:
    Det är 29 pp för hela rullen (5 pp för 100g). Sen får man ju räkna på det man lägger på pizzan. Jag har valt lite skinka, tonfisk, tomat, lök och champisar!
    Ahh vad bra, då vågar jag nog mig på att äta min överblivna pizzabit jag har i frysen, någon som vet hur många pp den tomatsåsen är som är i förpackningen?
  • Villemol

Hej på er!
    Vägde mig efter min första vecka som onlinemedlem i fredags.
    Min IKEA våg är ju inte idealisk men hade gått ner mellan 1 -1½ kg iaf .

Bra ide med Recepttråden, ska försöka lägga in lite recept framöver... Hade varit bra om den kunde länkas i TS så är det lite lättare att hitta till den ...

• 1977Maria Therese
    Villemol skrev 2010-01-17 17:38:09 följande:
    Hej på er! Vägde mig efter min första vecka som onlinemedlem i fredags. Min IKEA våg är ju inte idealisk men hade gått ner mellan 1 -1½ kg iaf . Bra ide med Recepttråden, ska försöka lägga in lite recept framöver... Hade varit bra om den kunde länkas i TS så är det lite lättare att hitta till den ...
    Jag har också en billig våg...Och jag väger olika beroende vart i huset jag ställer den...Hehe.. Men som sagt så sitter mina kläder lite lite slappare nu :) Hade gått ner 0,5 kg denna vecka men då hade jag stått stilla 2 veckor, fast jag nästan aldrig unnar mig socker. Men jag är nöjd iallafall :)
  • Cinsaga

Barcelona 08 - Visst blir man lätt övermanisk med dessa poäng ... Men konsulenten hos oss betonar att man ska njuta av mat och unna sig både choklad och vin ( eller vad man nu har för last ), och att veckobonusen ska ge en en chans att verkligen kunna göra det men ändå gå ner i vikt i en bra takt.

För mig passar det bra - annars skulle jag nog inte kunna hålla det här. Sen betonade hon också att en eller ett par "snedsteg" , alltså då det råkar bli alldeles för mycket då och då inte ska göra att man skiter i det "för att det ändå är fördärvat".

Men själv hade jag ändå panik idag då jag inte hade hunnit planera eller handla dagens lunch. Fick åka till barnakuten med dottern på morgonen. Men nog sjutton ordnade det sig för det sen. Skrapade ihop resterna av en lätt potatisgratäng och tinade ett köttfärsspett som jag hade i frysen. Men man ska nog se till att man alltid har en reservplan ifall det bara strular till sig någon gång,,,

• Barcelona08

Globen: Välkommen! Long time no see här på FL. Typ ett år sen ;)

Tiptoe: Vi väger oxå in en halvtimme innan föreläsningen, men vägningen börjar den tid som anges på nätet. Förr var det underförstått att det var en halvtimme innan utsatt tid. Vi menar nog samma sak! ;)

• Innerjoin
    Barcelona08 skrev 2010-01-17 21:30:46 följande:
    Globen: Välkommen! Long time no see här på FL. Typ ett år sen ;) Tiptoe: Vi väger oxå in en halvtimme innan föreläsningen, men vägningen börjar den tid som anges på nätet. Förr var det underförstått att det var en halvtimme innan utsatt tid. Vi menar nog samma sak! ;)
    Hmmm, gör de med de nya som ska skrivas in? Väger man sig samtidigt som de andra eller efter? Eg. skulle jag då kanske kunna komma i morgon kl 17.30, om lektionen börjar då och inskrivningen är efter? (körigt med barnvakt i morron...)
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints