• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Lilja07

Hinner inte med här i tråden!

Välkomna alla nya!!!

När har ni vägdag? Jag har idag & hade bara gått ner 0,3. Har min mens, kan det bro på det?

• Barcelona08
    Innerjoin skrev 2010-01-17 21:46:36 följande:
    Hmmm, gör de med de nya som ska skrivas in? Väger man sig samtidigt som de andra eller efter? Eg. skulle jag då kanske kunna komma i morgon kl 17.30, om lektionen börjar då och inskrivningen är efter? (körigt med barnvakt i morron...)
    När jag skrev in mig för två veckor sedan fick vi nya väga oss efter föreläsingen samt fick mer information. Men har man bråttom eller inte vill vara med på föreläsningen kan man säkert väga sig före.
  • Trollsländan
    Filippa K skrev 2010-01-17 21:49:48 följande:
    Hinner inte med här i tråden! Välkomna alla nya!!! När har ni vägdag? Jag har idag & hade bara gått ner 0,3. Har min mens, kan det bro på det?
    Fast o,3 är ju inte fy skam!!! Det är ju trots allt 300g mindre någonstans!

Jag har vägdag på onsdag, den första och jag är jättespänd. Vet att jag inte på långa vägar har ätit så mycket som jag brukar men ändå. Motion har det blivit dåligt av, hela familjen är förkylda. Får ta nya stora tag när man är pigg och alert igen!
  • Lilja07
    Trollsländan skrev 2010-01-17 21:57:50 följande:
    Fast o,3 är ju inte fy skam!!! Det är ju trots allt 300g mindre någonstans!Jag har vägdag på onsdag, den första och jag är jättespänd. Vet att jag inte på långa vägar har ätit så mycket som jag brukar men ändå. Motion har det blivit dåligt av, hela familjen är förkylda. Får ta nya stora tag när man är pigg och alert igen!
    ha ha ja jo kanske, men är besviken, följer PP. På gamla systemet gick jag ner 1 kg / vecka...

Du har säkert gått ner då, har du ändrat på mycket så
  • 1977Maria Therese
    Filippa K skrev 2010-01-17 22:03:19 följande:
    ha ha ja jo kanske, men är besviken, följer PP. På gamla systemet gick jag ner 1 kg / vecka... Du har säkert gått ner då, har du ändrat på mycket så
    Hur mycket vill du gå ner? jag hade 20 kg har gått ner 4,5 kg, och jag är jätte nöjd fast jag bara gick ner typ 500 g denna vecka...
  • Lilja07
    1977Maria Therese skrev 2010-01-17 22:44:34 följande:
    Hur mycket vill du gå ner? jag hade 20 kg har gått ner 4,5 kg, och jag är jätte nöjd fast jag bara gick ner typ 500 g denna vecka...
    ca 23-25 kg
    Bra jobbat! På hur lång tid? Jag vet att det inte ska gå så fort, men många går ner mcyket i början, så jag väntade mig nog lite det med...
  • RiNan
    Almafa: Tur att du slapp överskrida dina points och vad duktig du var som letade efter bra alternativ och pillade bort grejer Jag är ju inte färdig med min första vecka än men jag märkte på en gång att jag började göra med medvetna val. Och att jag haft en dålig relation med gott. Det är svårt att hindra sig för det är så lätt att gott bara slinker ner i en när man är på kalas eller liknande men nu har man ju ett mål framför sig så är man mer motiverad och skärpt

Ska väga mig på onsdag. Ska bli spännande!
  • Villemol

Sitter med världens sämsta samvete nu ...
    Sambon och jag delade en dubbelbottnad pizza igår till söndagsfilmen...så sur på mig själv nu!

Räknade på 40 pp för den, kan det stämma{#lang_emotions_cry}?

• Winnertaco
    Villemol skrev 2010-01-18 09:07:11 följande:
    Sitter med världens sämsta samvete nu ... Sambon och jag delade en dubbelbottnad pizza igår till söndagsfilmen...så sur på mig själv nu! Räknade på 40 pp för den, kan det stämma?
    Jag vet inte alls om det stämmer, men jag tror att när sånt händer så är det i alla fall bättre att uppskatta ett värde och inse vad man ätit än att ignorera det. Eller ännu värre, vräka i sig en chipspåse också, och tänka att det är ju ändå kört.
    Äter du som du ska resten av veckan tror jag faktiskt inte att det är nån katastrof!
    Johanna -06 Ludvig -08 winnertaco.blogg.se
  • Villemol
    Winnertaco skrev 2010-01-18 09:11:48 följande:
    Jag vet inte alls om det stämmer, men jag tror att när sånt händer så är det i alla fall bättre att uppskatta ett värde och inse vad man ätit än att ignorera det. Eller ännu värre, vräka i sig en chipspåse också, och tänka att det är ju ändå kört.Äter du som du ska resten av veckan tror jag faktiskt inte att det är nån katastrof!
    Jo, det är ju bara att bita i det sura äpplet som det så vackert heter .
    Tror att 40pp är realistiskt för en halv sådan...
     Har sansat mig lite nu, var inne och fyllde i min checklista och jag hade 24 bonuspoints kvar efter den lilla fadäsen... Nu rör jag inte fler av dom så känns det bättre .
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints